|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Glutenfri bunn på ostekake?Vi har skal arrangere bursdag på lørdag, og da kommer det to som må spise glutenfritt. Jeg har tenkt å lage ostekake, både fordi det er greit for dem, og fordi man kan lage det dagen før. Men finnes det en måte å lage glutenfri bunn på? Vanligvis pleier søsteren min (som er den ene av de to) å bare la bunnen ligge igjen, men jeg vil gjerne lage den sånn at hun kan spise den også.
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Glutenfri bunn på ostekake?Du kan jo bruke glutenfri kjeks, de har mange gode typer på helsekosten og i velassorterte matbutikker. Feks. Semper havrekjeks eller Digestivekjeks. De smaker kjempegodt og kan spises av alle.
![]() |
#3 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Glutenfri bunn på ostekake?Finn søte, glutenfrie kjeks og smuldre opp. Bland i smeltet smør og klem ned i formen.
![]() |
#6 |
![]() Sv: Glutenfri bunn på ostekake?
Finnes det glutenfrie Digestivekjeks altså? Så bra! Jeg skal ta en titt på Meny i løpet av uka. Søstera mi bor i Sverige, og skryter av at det er mye større utvalg og bedre priser på glutenfritt der enn her.
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Glutenfri bunn på ostekake?Ja de har det på Ultra og Meny tror jeg, og i helsekosten.
![]() |
#8 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Glutenfri bunn på ostekake?Jeg pleier å sende venner og bekjente på handletur etter glutenfritt når de er i Sverige. Alle som kjører over med bil må ta minst en kasse glutenfritt mel med tilbake til meg.
![]() |
![]() |
#9 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Glutenfri bunn på ostekake?Det beste er nok å bruke glutenfrie kjeks, f.eks. glutenfrie digestives. De har det på ultra og større matbutikker, i alle fall, og kanskje på noen helsekostbutikker.
![]() |
#10 |
![]() Sv: Glutenfri bunn på ostekake?
Det skulle da bare mangle når jeg inviterer til bursdag. Jeg har kransekake og frukt også, så de får litt de kan velge i. Ostekake hadde jeg uansett tenkt å ha, men greit å lage den helt glutenfri. Og så skal jeg lage grove vafler til faren min som har diabetes.
![]() |
#12 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Glutenfri bunn på ostekake?Jeg bruker glutenfrie digestivekjeks som jeg fresher opp med litt rørsukker, vaniljestang og kanel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Off the map.
|
![]() Sv: Glutenfri bunn på ostekake?En tynn mandel- eller nøttebunn er da like godt som kjeksbunn synes jeg. Jeg hadde gått for det.
![]() |
|
|