|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
Se resultatene: Sett gjerne 3 kryss: | |||
Ja. Jeg selv har sammenheng mellom mye nettsurfing og ha det mindre flott. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 31,48% |
Ja. Har sett sammenheng mellom mye nettsurfing og ha det mindre flott. |
12 | 22,22% |
Ja. Jeg tror det er usunt for psykisk helse å tilbringe mye tid på nett. |
22 | 40,74% |
Nei. Jeg selv har ikke hatt sammenheng mellom mye nettsurfing og ha det mindre flott. |
12 | 22,22% |
Nei. Har ikke sett sammenheng mellom mye nettsurfing og ha det mindre flott. |
5 | 9,26% |
Nei. Jeg tror nettbruk spiller ingen rolle for psykisk helse. |
4 | 7,41% |
Jeg tror det istedenfor det er sunt for folks psykiske helse å tilbringe mye tid på nett. |
2 | 3,70% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 54. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?I følge forskere er det sammenheng. Enten så er det slik at deprimerte tiltrekkes av internett, eller så blir man deprimert av internettavhengighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?Ligger en tråd med samme emne her: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=85189
![]() |
#3 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?
Slik går det når man er litt for treg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?Jeg svarer her jeg.
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?Tja ... Jeg surfer mye på nettet uansett om jeg har det bra eller ikke, så for min del er det ingen klar sammenheng.
![]() |
![]() |
#6 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?Jeg har det mye bedre psykisk når jeg har perioder med mindre nettbruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
![]() ![]() |
![]() Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?Jeg tenker at pc og internett kan virke avslappende og la tankene få fri fra virkeligheten. Jeg hadde en liten periode hvor jeg var skikkelig sliten og ikke orket å ta noe ansvar. Da satt jeg i en stol med pcen på fanget og koblet av. For meg var det bra for å få slappe av slik jeg trengte. Jeg trengte ikke å flykte fra virkeligheten, men jeg trengte å hente meg inn med å ikke stå på pinne og ta ansvar hele tiden.
![]() |
#8 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?Er enig i mye av det du skriver, Itb. For meg har det å bruke nettet også reddet meg fra den tøffe virkeligheten og det tøffe livet jeg lever til tider.
![]() |
#9 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?Tja, jeg surfer på nett når jeg ikke gidder å gjøre noe annet. Når jeg sløver rett og slett. (Ikke se på tidspunktet her... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?Og når jeg tenker meg om, så husker jeg at jeg ble ganske deppa og fikk jo nærmest abstinenser om jeg ikke kom meg på nett i den tiden jeg var totalt oppslukt.
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?Sånn rent synsete, ut fra egen og andres erfaring, så tror jeg heller at deprimerte trekkes til nettet enn at nettet gjør folk deprimerte. Å surfe på nettet (eller å treffe folk på nettet) er en aktivitet med veldig lav terskel sammenlignet med mye annet; man trenger lite overskudd og lite tiltakslyst for å orke å holde på med det.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ganske enkelt å svare i tråder når noen har svart det jeg hadde tenkt å si. Derfor fyller jeg bare på under med et aldri så lite: Enig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?Jeg selv merker jeg kan bli skikkelig grinete av å sitte mye med dataen generelt, ikke nødvendigvis på nettforum eller slike ting.. jeg blir bare SUR liksom..
![]() |
![]() |
#15 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?Ut i fra pollen, så virker det som en del ser sammenheng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
|
![]() Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?Jeg er mye på nett, og for meg redder det heller mye i og med at jeg er mye alene på kveldstid. Det erstatter ikke kontakt med andre, men det er i alle fall et flott suppliment og det er nok en av grunnene til at jeg ikke føler meg noe ensom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
|
Dette er jeg veldig enig i. Jeg kan ikke se noe logikk i at nettsurfing skal være deprimerende så lenge man faktisk har et balansert forhold til det, og sørger for fysisk kontakt og sosialisering med andre mennesker også. Bare tenk på alle som bruker internett i jobbsammenheng feks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Endelig ferdigflyttet
![]() ![]() |
![]() Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?Dette er bare synsing:
![]() |
#19 |
Pauset
|
Men ser du mye på TV da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Endelig ferdigflyttet
![]() ![]() |
![]() |
|
|