Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gledetråden. Om å nyte nuet med barna : )

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-10, 22:48   #1
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Smil

Gledetråden. Om å nyte nuet med barna : )

Inspirert av tråden til kiki, tenkte jeg å lage en hyggelig tråd for oss gjerne vil fokusere på å nyte nuet med barna våre enda mer. Dvs å bare nyte nuet med barna våre, uten å multitaske eller tenke over andre ting som burde vært gjort.

Så for å øve på å være fornøyde med oss selv, starter jeg herved denne skrytetråden fra og med i morgen av. Fra fredag 5 mars: Skryt av deg selv om hvordan du har nytt nuet med barna dine.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 08:05   #2
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: Gledetråden. Om å ha nytt nuet med barna. : )

I morges, da lillebror ble levert i barnehagen, hadde vi en aldeles herlig vinkeseanse. Istedet for å haste avgårde stod vi på hver vår side av vinduet og lekte "borte-tit-it", samtidig som vi sendte hverandre slengkyss. Da jeg satte meg i bilen var det en tydelig lykkelig gutt jeg dro ifra. Herlig å ta med seg videre i dagen

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 08:18   #3
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er eg ganske dårlig faktisk. Eg prøver verkeleg, men har ikkje roen til det - er jo så mykje ein skulle ha gjort - er jo så mykje som skal organiserast. Sukk.

Vel, i dag har eg nytt å ete frokost saman med 6-åringen. Heilt perfekt var det kanskje ikkje; eg bladde i ein parkett-katalog, og ho såg på barnetv samtidig. Men likevel småprata vi saman om det som var på tv, og snakka litt om det vi skulle gjere i dag som var kjekt.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 08:31   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fine tråden.

I morges når jeg skulle sette av storesøster utenfor skolen, satt lillesøster igjen i bilen.
Vi fikk sagt hadet, men akkurat i det vi skulle lukke igjen bildøra tegnet storesøster et hjerte med fingeren utenpå bilvinduet. Hun ropte inn til lillesøster: -det er ditt hjerte. Du kan fargelegge det!
Og så smilte de begge til hverandre, og vi kjørte videre.

Gammel 05-03-10, 08:40   #5
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Fine tråden.

I morges når jeg skulle sette av storesøster utenfor skolen, satt lillesøster igjen i bilen.
Vi fikk sagt hadet, men akkurat i det vi skulle lukke igjen bildøra tegnet storesøster et hjerte med fingeren utenpå bilvinduet. Hun ropte inn til lillesøster: -det er ditt hjerte. Du kan fargelegge det!
Og så smilte de begge til hverandre, og vi kjørte videre.

Åh, så fint gjort og sagt av henne. Søskenkjærlighet er noe av det beste i verden.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 09:25   #6
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gledetråden. Om å nyte nuet med barna : )

Bra initativ. Denne tråden kan hjelpe meg til å bli flinkere.

Jeg lå nettopp og koste meg med tvillingene på gulvet uten å gjøre og tenke på noe annet. Det er vel så langt jeg har kommet i dag. Skal fortsette å øve utover dagen.

Gammel 05-03-10, 10:15   #7
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Gledetråden. Om å nyte nuet med barna : )

Ja, var det ikke fin tråd?

Jeg koste meg i natt da begge jentene kom opp i sengen min. Minsta hadde litt krupphoste, så da var samvittigheten min helt ren for at de kunne få komme å kose masse. Og inspirert av da jeg lagde tråden i går, så planla jeg i går at vi kunne kunne ha litt kosetid sammen før barnehagen i dag. Så med å ha gjort klart alt til i morges, fikk jeg og minstejenta tid til å sitte sammen å tegne en liten halvtimes tid.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.