Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noe godt med kjøttdeig?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-10, 21:01   #1
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Noe godt med kjøttdeig?

Har mye kjøttdeig i fryseren, men er så lei av taco, kjøttboller og kjøttsaus. Noen med gode oppskrifter med kjøttdeig?

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 21:01   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe godt med kjøttdeig?

tacolodd? (søk her inne etter oppskrift)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 21:17   #3
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blir jo Tacosmak dette også da, men....

Stek kjøttdeig, ha på tacokrydder og vann som vanlig..
Spre Nachos utover en langpanne
Stø over:
Kjøttdeigen
1 stor hakket rå løk
1 boks mais
Tacosaus eller salsa i små klatter her og der
Chillibønner i små eller store klatter rundt omkring alt etter hvor strekt man liker det ( kan sløyfes)
Revet hvitost over til slutt

I ovnen 225grader i ca 15min.

Server med salat, rømme og salsa, guacmole.

Knallgodt og kjapt og lage!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 21:17   #4
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har det på samme måte, og har tenkt å prøve meg på chili con carne i morgen.

Gammel 19-03-10, 21:41   #5
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

"Pinnekjøtt" fra oppskriftsboka Barnas Favoritter av Lise Finckenhagen.

400 - 500 g kjøttdeig
1-2 fedd hvitløk (finhakket eller revet)
1 håndfull hakket bladpersille
1 ts salt og litt kvernet pepper
(+ evt 1-2 ss revet parmesan - ikke i oppskriften, men vi bruker å ha det i)

Kna alt sammen for hånd. Fordel deigen i 8 jevne avlange boller og tre de på et trespyd (som bør bløtes 10-15 min før bruk)

Oppskrifta sier stek spydene i en blanding av smør og olje i en stekepanne. Jeg sier stek på stekebrett i stekovn, 15-20 min på ca 220 grader.

Oppskrifta sier videre server med hjemmelaget potemos, mais varmet med 1 ss smør og stekte cherrytomater.

Vi har servert dette til unger i alle aldere (3 - 69 år ) og alle har elsket de. Vi har laget maisen slik hun sier det, men vi har også forsøkt på maispure. Altså varmet mais og blendet med 1 ss smør og en dæsj creme fraiche. Det er også veldig greit med salat til.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 22:00   #6
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Vi kaller det "Elghakk" fordi vi bruker elgkjøttdeig (elghakk).

ca 75 g melange
1 løk
1 pose med kantareller eller soppblanding
1/2 kilo kjøttdeig
1 - 1 1/2 kg poteter
1 pose frosne erter
1 1/2 - 2 dl vann
1 liten teskje mørk kjøttbuljong
Salt og pepper

Skjær løken i småbiter. Stek løk og sopp i melangen. Putt oppi kjøttdeigen og rør den inn i sammen med løk og sopp. Den skal ikke brunes, men heller kokes. Skjær potetene i terninger og hell det opp i gryta i sammen med ertene. Bland alt. Bland buljongen i vannet og hell over. Smak til med salt og pepper. Kok det hele forsiktig under lokk til potetene er møre.

Det er kjempe godt! Jeg synes det hørtes kjedelig ut første gangen vi hadde dette, men ble positivt overrasket.

Gammel 19-03-10, 22:18   #7
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

"Pinnekjøtt" fra oppskriftsboka Barnas Favoritter av Lise Finckenhagen.

400 - 500 g kjøttdeig
1-2 fedd hvitløk (finhakket eller revet)
1 håndfull hakket bladpersille
1 ts salt og litt kvernet pepper
(+ evt 1-2 ss revet parmesan - ikke i oppskriften, men vi bruker å ha det i)

Kna alt sammen for hånd. Fordel deigen i 8 jevne avlange boller og tre de på et trespyd (som bør bløtes 10-15 min før bruk)

Oppskrifta sier stek spydene i en blanding av smør og olje i en stekepanne. Jeg sier stek på stekebrett i stekovn, 15-20 min på ca 220 grader.

Oppskrifta sier videre server med hjemmelaget potemos, mais varmet med 1 ss smør og stekte cherrytomater.

Vi har servert dette til unger i alle aldere (3 - 69 år ) og alle har elsket de. Vi har laget maisen slik hun sier det, men vi har også forsøkt på maispure. Altså varmet mais og blendet med 1 ss smør og en dæsj creme fraiche. Det er også veldig greit med salat til.

Høres godt ut!

Skal jeg snu de hvis jeg steker de på stekebrett?

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 22:25   #8
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

En pakke kjøttdeig stekes, så heller du en putt fløte over, som står og surrer en stund. MYE krydder på, vi bruker "blandingskrydder", den sorte boksen vettu... Det blir veldig godt. Serveres med ris og salat.

Gammel 19-03-10, 22:42   #9
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=13507

http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=9110

http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=9104

http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=9103

http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=9114
Fylt papirka er godt da! bruker å ha potetbåter til og event litt grønt.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:03   #10
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neados, her.

Høres godt ut!

Skal jeg snu de hvis jeg steker de på stekebrett?

Vet ikke om det er nødvendig, men jeg bruker å gjøre det ca midtveis.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.