Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Erfaringer med Quinny Speedi?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 20:38   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Erfaringer med Quinny Speedi?

Har tenkt å fornye meg på vognfronten... Er det noen som har erfaringer med Quinny Speedy? Den virker veldig praktisk og lett å trille. Men er den for åpen til å sove i? Vesla er 1 år.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:40   #2
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med Quinny Speedy?

Jeg kjøpte min som sekundær vogn, men bruker den mest. Lett å trille, lett å slå sammen, veier ingenting og er lett å legge i bilen.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:42   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.451
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med Quinny Speedy?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Har tenkt å fornye meg på vognfronten... Er det noen som har erfaringer med Quinny Speedy? Den virker veldig praktisk og lett å trille. Men er den for åpen til å sove i? Vesla er 1 år.

Jeg kjenner 3-4 som har hatt Speedy, ingen av dem eier vognen lenger eller de bruker den ikke ... Speedy er billigutgaven av Comfort og har mange "barnesykdommer" somer utrolig irriterende i lengden.

Hvis du er ute etter en lett trillevogn ville jeg heller gått for OTH

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:44   #4
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaringer med Quinny Speedi?

Jeg ville ikke si at Speedy er "billigutgaven" av comfort. Den har jo egenskaper som comforten ikke har i form at den er enklere, dvs også enklere og slå sammen, tar mindre plass sammenlagt osv.

Men Speedy er en ganske liten vogn. Ryggen er kort...

Ville nok satset på en OTH jeg og, men den er jo i en HELT annen prisklasse.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:46   #5
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med Quinny Speedy?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg kjenner 3-4 som har hatt Speedy, ingen av dem eier vognen lenger eller de bruker den ikke ... Speedy er billigutgaven av Comfort og har mange "barnesykdommer" somer utrolig irriterende i lengden.

Hvis du er ute etter en lett trillevogn ville jeg heller gått for OTH

Hmmm...har en Comfort. Hvilke skavanker har Speedyen?
OTH´ ene er også fine og praktiske

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:47   #6
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med Quinny Speedi?

Om du har et langt barn så ville jeg funnet en annen vogn.
Den er veldig kort i ryggen. Men god å kjøre.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:48   #7
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Erfaringer med Quinny Speedi?

Jeg ville selvsagt hatt en bugaboo cameleon, gjerne enda en, en god vogn kan ikke kjøpes for ofte og slikt.
Men det er igjen en annen prisklasse tenker jeg. Aner ikke hva speedy koster, men buggisen betaler man 5300,- for.
Den er jo da også den beste, ingen over, ingen ved siden.
Men hva skal du ha speedy'en til? Hva har du nå? Og hva savner du?

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:14   #8
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Erfaringer med Quinny Speedi?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Den er jo da også den beste, ingen over, ingen ved siden.
Men hva skal du ha speedy'en til? Hva har du nå? Og hva savner du?

Har en comfort nå. Har lyst på ny vogn, blir litt vognlei ..Er ikke så så fornøyd med comforten. Ønsker meg en stilig, praktisk, lett å trille, god å sove i/lun, liten/lettvint sammenlagt m.m
Men det skal vel godt la seg gjøre å få alle ønskene oppfyllt

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:19   #9
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.451
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med Quinny Speedy?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Hmmm...har en Comfort. Hvilke skavanker har Speedyen?
OTH´ ene er også fine og praktiske

Speedy er veldig lite lun i kalesjen. Ryggen er vesentlig kortere enn på f.eks Comforten, slik at barnet kan bruke vognen mye kortere. Det er mye tull med understellet når det gjelder legge sammen funksjonen.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:23   #10
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Erfaringer med Quinny Speedi?

Jeg har Speedi til lillebror på 20 mnd. og er kjempefornøyd med vogna.
For tiden brukes den mest til å sove i på dagen. Vogna er utrolig behagelig å trille og den er lett å slå sammen. Jeg synes ikke ryggen er for kort, storebror sitter også fint i den.
Ulempen er at ryggen ikke kan rettes helt opp, man må støtte med pute/teppe. Reguleringen på ryggen er også håpløs, men jeg lurer på om det ikke er gjort noe med på de nyeste modellene.
Alt i alt er det en vogn jeg absolutt kan anbefale!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:47   #11
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Erfaringer med Quinny Speedi?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Ønsker meg en stilig, praktisk, lett å trille, god å sove i/lun, liten/lettvint sammenlagt m.m
Men det skal vel godt la seg gjøre å få alle ønskene oppfyllt

Alle de ønskene der er ikke noe problem, det er en bugaboo
Den har de egenskapene, pluss mye mer.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:29   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Quinny Speedi?

Vi hadde Quinny Speedi som ekstra/reisevogn. Genial i syden og som shoppevogn for oss som ikke liker paraplytrillehjul, men jeg kunne ikke hatt den som "hovedvogn".

Den er veldig lite lun, og fasongen på setet gir liksom aldri helt optimal sittestilling. Men den er god å trille, snur på en tiøring og er lett å slå sammen/opp.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 23:06   #13
Blush
Aktiv
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 144
Blush er litt kul
Standard

Sv: Erfaringer med Quinny Speedi?

Vi har Speedy, og jeg vil si det er mye vogn for pengene.
For den er jo billig (eller kan iallefall skaffes billig - salg, import e.l.). Vi har lammeskinn i bunnen, også har jeg skaffet en sånn stropp med "lynlås" som jeg har festet rundt ramma og ryggen slik at jeg får den i nesten helt oppreist stilling. Med god pose nedi da, er den mer enn lun nok, og vesla sitter helt fint.
Kort i ryggen ja, men funker greit her (normal 2-åring) som glatt sovner i den på tur.
Store gode hjul, men fremhjulet vårt har hatt en tendens til å henge seg litt opp (spes når det er frost som nå) - kan være en individuell greie.

Kan ikke sammenlignes med OTH, da det blir som å sammenligne Skoda med Audi, så man må se på betalingsvilligheten.

Lykke til med vognvalg. Speedy er iallefall lett, enkel å slå sammen og relativt stilig vogn

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:54   #14
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Sv: Erfaringer med Quinny Speedy?

Har hatt en, skal aldri ha en igjen. Jeg syntes ikke det er en spesielt god vogn!

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 21:03   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.390
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Erfaringer med Quinny Speedi?

Jeg droppet den fordi det ikke gikk an å sette seteryggen helt opp i full sittestilling. Jenta mi nektet å sitte bakoverlent. Enten rett opp, eller helt flatt for å sove.

På de nyeste modellene skal visst dette være endret på slik at ryggen kan bli brattere -har jeg hørt

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 21:04   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Erfaringer med Quinny Speedi?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.


På de nyeste modellene skal visst dette være endret på slik at ryggen kan bli brattere -har jeg hørt

06-modellene (og nyere) har langt bedre sittestilling enn de eldre modellene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 09:27   #17
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med Quinny Speedi?

Takk for svar alle sammen!
Jeg får tenke litt, og se hvilken vogn jeg satser på :jupp.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 09:35   #18
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med Quinny Speedi?

Jeg har hatt den til Oliver og syntes den var helt suveren
Utrolig lett å trille, snudde på femøringen,lett å slå sammen og lett og løfte inn i bilen
Veldig fornøyd med den

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 09:36   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.390
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Erfaringer med Quinny Speedi?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Alle de ønskene der er ikke noe problem, det er en bugaboo
Den har de egenskapene, pluss mye mer.

Er sittedelen på den lun å sove i? Det ser ut som barnet sitter så utsatt til der synes jeg ... nesten som i ei trille. Men det kan hende den har et bra stormtrekk eller noe? (Eller er det bare designet som gir et synsbedrag kanskje, og får det til å se ut som om barnet ligger mer som på et brett )

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 21:13   #20
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Erfaringer med Quinny Speedi?

Vi har speedien som hovedvogn og jeg er igrunn godt fornyød. Har en ekstra stropp bak under ryggstøtten så hun kan sitte rett og fint i ryggen. Den er lett å trille, veier lite, lett å legge sammen Den er ikke så lun, men om det blåster mye har jeg regntrekket på. Om sola steiker har vi et teppe over kalesjen så det blir litt mørkere for henne. Ser ikke på dette som noe stort problem i forhold til fordelene ved vogna. SKulle gjerne hatt en OTH jeg, men det tillater ikke lommeboka.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no