|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Nødvendig med smelldyr alarm på hus?Ehem, min holdning blir kanskje avslørt alt i overskriften. Men siden vi nå har et hus med x antall innganger, etterhvert leietakere osv, og fikk en alarmselger på besøk her om dagen, sitter vi og teller på knappene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Nødvendig med smelldyr alarm på hus?Sjekk flere selskap. Både priser og responstid i deres område. Trådløst er ikke like dyrt. Hatt gsm-tilkobling før (annet hus). Fungerer bra det. Nå har jeg trådkoblet. Innbruddsmessig er det antakelig klistremerkene som har mest effekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nødvendig med smelldyr alarm på hus?Mannen er litt gniten og samtidig opptatt av sikkerhet, så han har gått for ei anna løysing enn vaktselskap.
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Nødvendig med smelldyr alarm på hus?@Simone: Er dere fornøyd med løsningen? Min mann har satt seg fore noe lignende, nemlig. (Del gjerne mer info.
![]() |
#7 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Nødvendig med smelldyr alarm på hus?
![]() |
#9 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Nødvendig med smelldyr alarm på hus?Kamera som sender bilder kan du ha mot vaktselskap også. Klistremerkene er grunnen til at jeg har alarmselskap. Du kan bruke brannvesenet også, i alle fall her. De var billigere før, vet ikke nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Det fulgte klistremerker med alarmen vi har også
![]() |
#12 |
pretty ballerina
![]() Sv: Nødvendig med smelldyr alarm på hus?Og for å svare på spørsmålet om alarm, jeg har alarm (brann og innbrudd) koblet direkte til alarmselskapet. Er veldig fornøyd med det, de har kommet veldig fort de gangene det har vært noe, det er som oftest katta som har utløst alarmen da. Før jeg fikk alarm hadde jeg to innbrudd (den ene gangen var tyven der fortsatt da jeg kom hjem), etter at alarmen ble installert (ca. 10 år tenker jeg) har det ikke vært noe innbruddsforsøk. Jeg har også panikknapp på soverommet, den har jeg foreløpig ikke hatt bruk for, men det har vært en god trygghet å vite at den er der.
![]() |
#13 |
Off the map.
|
![]() Sv: Nødvendig med smelldyr alarm på hus?Vi har også alarm, innbrudd og brann - vi har mulighet for å slå den på om natta - såkalt skallsikring. Aner ikke hva det koster, sikkert ikke billig, men overtok anlegget etter forrige eier, så vi kjører på det samme som de har.
![]() |
#14 |
Det systemet vi har kjøpte vi på Clas Ohlson. Var tilbud på det då vi kjøpte det, men no er det litt dyrare.
![]() |
#15 |
På (opp?)tur
|
Securitas solgte trådløspakke inneholdende bl.a. kamera og gsm-sender for 4.500,-. Kan brukes med trådløs panikk-bryter. Men da tilkommer jo abonnementet. Riktig nok gir alarm rabatt i hus- og innboforsikringen, men prismessig kan det ikke konkurrere mot deres løsning, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Sv: Nødvendig med smelldyr alarm på hus?Eg meiner på ingen måte at vårt system er like godt som vaktselskap, men det er utrulig mykje bedre enn å ikkje ha alarm i det heile tatt.
![]() |
#18 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nødvendig med smelldyr alarm på hus?Takk for svar! Jeg grubler og grubler...det er jo ikke moro å sitte med smellen og bondeangeren dersom noe skulle skje og vi ikke hadde tatt enkle grep for å forhindre det - som aC påpeker er det nok følelsen av at noen har rotet som er verst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
pretty ballerina
Rygget så fort jeg kunne slik at han kunne komme seg ut, tror jeg skrek også men husker ikke helt, han fomlet en stund med å få opp døra så da stod jeg og forsvarte meg med støvsugerslangen.
![]() |
#20 |
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
![]() Sv: Nødvendig med smelldyr alarm på hus?Vi har alarmsystem fra Securitas... Føler ikke for å utbrodere akkurat hvilken alarmtype vi har da...
![]() |
|
|