Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnehagesekk til friluftsavdeling - større enn 12 liter

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-10, 19:19   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagesekk til friluftsavdeling - større enn 12 liter

Junior skal over på friluftsavdelingen til høsten, og trenger en større sekk. Han har nå den "alle" har, Bergans 12 liter. Den er for liten, de må bære med seg ekstra skift, mat, to drikkeflasker etc. Jeg er usikker på hvilken størrelse som da er aktuell, og hvilken type som er best. Den bør tåle tur i all slags vær, og den bør tåle mye tur (hver dag).

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 19:24   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagesekk til friluftsavdeling - større enn 12 liter

Bergans 18 l.
http://www.intersport.no/Product/712...ltr-5-8(9)-år/

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 19:38   #3
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Elg 20 liter. Skulle tro jeg fikk prosenter, slik som jeg reklamerer for denne sekken.

Den finnes i 15 liter også.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 21:20   #4
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Bergans 18 l.
http://www.intersport.no/Product/712...ltr-5-8(9)-år/

Nabogutten har denne fra ifjor, og både han og en kompis har vært veldig misfornøyde med den - den har løsnet i flere sømmer og holder veldig dårlig.

Gammel 27-05-10, 21:35   #5
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nabogutten har denne fra ifjor, og både han og en kompis har vært veldig misfornøyde med den - den har løsnet i flere sømmer og holder veldig dårlig.

Bergans kalte tilbake 12-literssekkene fra i fjor fordi sømmene ikke holdt. Kanskje det var samme problem med de som var hakket større?

Gammel 27-05-10, 21:38   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en bergans 18 liter som har vært i bruk i 4 år nå uten en skramme. Veldig god sekk for de som er litt for store til 12-literen.

Gammel 27-05-10, 21:57   #7
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi har en bergans 18 liter som har vært i bruk i 4 år nå uten en skramme. Veldig god sekk for de som er litt for store til 12-literen.

Ja, vi har også slike sekker og har hatt dem lenge (både 12l og 18l). De er mye brukt og ser så godt som nye ut.
Høres ut som det var noe feil med fjorårets produksjon.

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 23:59   #8
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vil også tro det er produksjonsfeil på de sekkene som har revnet....

Lillesøster har Bergans (12 l ??) som barnehagesekk og den har blitt godt brukt i drøyt 3 år. Vasket i vaskemaskin med Milo 2 ganger og sekken ser god som ny ut.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 14:06   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maryan, her.

Ja, vi har også slike sekker og har hatt dem lenge (både 12l og 18l). De er mye brukt og ser så godt som nye ut.
Høres ut som det var noe feil med fjorårets produksjon.

Det høres sånn ut ja. Jeg bare stusser sånn på at naboen da har hatt den inne til reparasjon 2 ganger uten å få tilbud om å få en ny?

Men vi er også fornøyd med 12 literen, så sånn sett frister det med ny Bergans. Jeg synes også Elg ser fint ut, med den lomma på utsiden.

Gammel 29-05-10, 15:00   #10
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det høres sånn ut ja. Jeg bare stusser sånn på at naboen da har hatt den inne til reparasjon 2 ganger uten å få tilbud om å få en ny?

Men vi er også fornøyd med 12 literen, så sånn sett frister det med ny Bergans. Jeg synes også Elg ser fint ut, med den lomma på utsiden.

Jeg fikk ny sekk med en gang (årets modell), og det samme gjaldt for en annen i fireåringens barnehage, så da kommer det sikkert bare an på service/kranglenivået i butikken. Har ikke hatt noe trøbbel med den sekken vi fikk som erstatning.

Gammel 29-05-10, 16:02   #11
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har også vært veldig fornøyde med Berganssekkene. Houdinis sekk har nå vært brukt daglig i barnehagen i 8-9 år og begynner selvsagt å merke slitasjen. Den er allikevel fullt brukbar.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 18:32   #12
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sier det i denne sekktråden også. Kjøp sekk med plass til vannflaska på utsiden, så man enkelt kan drikke mens man går. Det er så tungvindt å åpne sekken for å fiske frem flaska.

Gammel 29-05-10, 18:46   #13
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Bergans kalte tilbake 12-literssekkene fra i fjor fordi sømmene ikke holdt. Kanskje det var samme problem med de som var hakket større?

Høh? Gjorde de det? De med kamuflasjemønster? Alle?

Gammel 29-05-10, 18:49   #14
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Høh? Gjorde de det? De med kamuflasjemønster? Alle?

Jepp, de kamuflasjesekkene, ja. Det var ei mor i barnehagen som fortalte det til meg, hun hadde vært og levert tilbake sønnens sekk og hadde fått høre det på butikken. Og jeg hørte det samme da jeg var tilbake med vår sekk. Begge hadde raknet på samme sted. Men det er fortsatt en del sånne sekker igjen på avdelinga til sønnen min, så det kan vel være at noen holder bedre enn andre.

Gammel 30-05-10, 12:36   #15
Trixie

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Min jente(samme året som din gutt tror jeg apan) har Bergans xo sekk på 20 liter på friluftsavdeling, vi er veldig fornøyde. God plass til flasker og klær osv.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 12:37   #16
Trixie

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jepp, de kamuflasjesekkene, ja. Det var ei mor i barnehagen som fortalte det til meg, hun hadde vært og levert tilbake sønnens sekk og hadde fått høre det på butikken. Og jeg hørte det samme da jeg var tilbake med vår sekk. Begge hadde raknet på samme sted. Men det er fortsatt en del sånne sekker igjen på avdelinga til sønnen min, så det kan vel være at noen holder bedre enn andre.

Vi har en slik en, den har ikke revnet iallefall.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 21:25   #17
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg dytter litt på denne, for nå har miniens sekk "revna". Dvs at den har gått opp i sømmen mellom sekk og det stykket som man snurper sammen i toppen. Sekken var ny til jul i fjor og en gave. Kan jeg gå til hvilken som helst butikk?

Det er den med kamuflasjemønster. Og dette er jo ikke akkurat noen big deal nå, men etterhvert vil den nok revne mer og dermed være ubrukelig.

Gammel 02-08-10, 21:26   #18
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Og finnes det noe info om det på nett? Tilbaketrekkingen altså.

Gammel 03-08-10, 08:15   #19
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg dytter litt på denne, for nå har miniens sekk "revna". Dvs at den har gått opp i sømmen mellom sekk og det stykket som man snurper sammen i toppen. Sekken var ny til jul i fjor og en gave. Kan jeg gå til hvilken som helst butikk?

Det er den med kamuflasjemønster. Og dette er jo ikke akkurat noen big deal nå, men etterhvert vil den nok revne mer og dermed være ubrukelig.

Jeg hadde ikke kvitteringa på vår sekk, men det gikk greit likevel. Jeg gikk til Lefstad i munkegata, og de var klar over problemet.

Gammel 03-08-10, 10:45   #20
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Humm..jeg har akuratt kjøpt den Breganssekken på 18 liter dere snakker om her, men den har et annet mønster (øyenstikkere). Håper den holder, for den virker perfekt til vår 5 åring som bruker sekken på tur med barnehagen (naturbarnehage)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.