|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Banning på norsk og engelsk"Det er stygt å fakke, ikke sant?" |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Banning på norsk og engelskMer pupp, mindre forpuling.
|
|
|
#3 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Banning på norsk og engelskDu må da ikke dømme utfra en amerikansk komedie eller amerikansk TV-serie, for den saks skyld. En som har engelsk som morsmål vil nok reagere på det ordet. Jeg klarer f.eks. ikke å si det (snill jente som ikke banner). Hadde et barn brukt slikt språk blant mine engelske venner, ville de nok ha reagert. Bare tenk at inntil noen få tiår siden var "bloody" blant de verste banneordene. Jeg tviler nok også på at slikt er så utbredt blant middelklasses-USA. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Banning på norsk og engelskEnig med deg, C3PO!
|
|
|
#6 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Banning på norsk og engelskJeg syns det er mer poeng i de amerikanske bannordene. Jeg mener, om man først skal banne, så bør det være stygt. Faen! gjør liksom ikke helt nytten. Men samtidig, om man ber en av oslos vestkantfruer om å banne og får en innfødt finmarking til å banne så vil det jo være forskjell i virkning på det man får servert der også.
|
|
|
#7 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Banning på norsk og engelskJeg syns banning på norsk er mye værre enn på engelsk. Jeg tror ikke det har noe med hva ordene betyr å gjøre, mer hva de står for. At norsk er værre henger nok igjen fra når jeg var liten og ikke fikk lov til å banne, og hvor sjokkerte vi ble når pappa gjorde det. Han bannet sjelden, men er nordlening, så når han først begynnte var det litt av noen gloser |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Banning på norsk og engelskDet blir litt meningsløst å vurdere ulike typer banning opp mot hverandre. Norske banneord er ofte religiøse. Det er jo litt respektløst mot kristne. Amerikanske er mer knyttet til sex. Det er jo litt respektløst overfor -ja, eh, sex som sådan. Men det er jo hele poenget med begge former, å være respektløse.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Banning på norsk og engelsk
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Banning på norsk og engelskJeg burde slutte helt å banne, før sønn plukker opp ord han ikke trenger å kunne. Jeg banner svært sjelden da. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Åhja, det er megastygt!
|
|
|
#14 |
|
Sviiisj!!
|
Kanskje amerikanske/engelske barn og ungdom kan begynne å si "dirt!".
|
|
|
#15 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#17 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#18 |
|
saftig
|
Sv: Banning på norsk og engelskJeg syns nå banning er litt lavmåls, uansett hvilket språk det foregår på. Det har selvsagt litt å gjøre med hva man faktisk sier når man banner også.
|
|
|
#19 |
|
By the Sea
|
Sv: Banning på norsk og engelskJeg blir aldri støtt av banning generelt (av typen, faen, fuck, helvete).
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Banning på norsk og engelskJeg banner veldig lite, men kunne nok funnet på å si "fuck" en sjelden gang iblant fordi det har virket litt ufarlig liksom. |
|
|
|
![]() |
|
|