Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing: er du privat?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 16:31   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Avsporing: er du privat?

Da det gjelder hva som er privat er jeg litt (veldig?) sær. Jeg var ikke så gammel før jeg syntes det ble litt ubehagelig at mamma og pappa måtte lese og skrive under på alle stiler og slikt, de var på en måte "mine". En annen ting er huset vårt, der er jeg også rar. Svigermor er et dyktig arbeidsjern, og av den typen som gjerne setter i gang med å rydde og vaske opp etter en bursdag, jeg hater at andre driver i våre skap, og vil mye heller bruke tid på det selv. En kusine jeg har er veldig hyggelig, men også veldig nysgjerrig, og jeg har foreløpig ikke takket ja til hennes tilbud om å være barnevakt, jeg vet at hun er slik som er innom alle rom, kriker og kroker. Vi har ikke noe spennende her, men ja... det er vårt.

Nok et område jeg er sær på, ja...

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 16:32   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: er du privat?

Mitt hjem er min borg. I hvert fall akkurat nå. Ingen slipper inn. Ellers er jeg ikke utpreget privat på stæsj og bil og sånt, men hjemme... ja. Jobber med det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 16:33   #3
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Særdeles lite privat i grunn. :enkel: Jeg liker dog ikke at folk roter i klærne mine eller i badskapet, ellers bryr jeg meg lite.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 16:34   #4
Left
Passiv

Standard

Nja, jeg liker egentlig ikke så godt å ha "fremmede" i huset mitt, for det er ...mitt.
Dessuten er det som oftest ganske rotete her, og det liker jeg i hvert fall ikke å vise frem.

Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 16:36   #5
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg er en ganske privat person, og har vært det siden jeg var barn.

Gammel 02-08-10, 16:37   #6
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, veldig lite privat egentlig. Verken på økonomi, hus, utfordringer med ungene eller forholdet til mannen.

Gammel 02-08-10, 16:37   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg virkelig hater at noen kikker over skulderen min når jeg leser eller sitter på pc'en. Spiller ingen rolle hva det er, det kan gjerne være nyheter på nett, men det er mitt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 16:45   #8
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, jeg er også ganske privat av meg. Det er f.eks. grunnen til at jeg aldri ALDRI kunne tenkt meg å hatt au-pair. :grøss:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 16:52   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke privat i forhold til boligen vår eller husarbeid eller noe sånt. Hvis noen vil gjøre husarbeid hos oss, eller være barnevakt, så må de bare snoke.

Men jeg er veldig privat på tanker og følelser, og selv om jeg kan snakke mye om meg selv og dele mange tanker og følelser, så er jeg stort sett alltid veldig klar over hva jeg deler og hvor grensen går for meg. Det er ikke så mange jeg slipper innpå, og selv dem jeg lar komme nær, kan jeg trekke meg unna i kortere eller lengre perioder. Jeg tror behovet for å ha kontrollen over hva jeg deler er større enn behovet for å holde spesifikke ting for meg selv, hvis det gir mening.

Gammel 02-08-10, 16:59   #10
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både ja og nei.
Mamma har nettopp brukt ferien sin på å rydde hos oss (velsigne henne ) og jeg hadde nok blitt noe perpleks om svigermor gjorde det samme. Hun kan godt la vær å vaske underbuksene mine altså...
Folk som MÅ rydde etter seg får jeg litt noia av, for det blir som regel mer rot av det.
Men jeg føler ikke at det går på privatlivet løs nei. Døra her står åpen 24/7 og jeg hadde blitt gal om det plagde meg at folk rant inn i tide og utide.
Men det innerste meg får "du" ikke, der er jeg SVÆRT privat.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 17:04   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig privat når det kommer til huset. Men ikke ellers.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 17:04   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på samme måte når det kommer til hus og hjem. Jeg får helt spader når andre skal hjelpe til og rydde inn i oppvaskmaskinen og jeg får helt krupp hvis noen skal inn på soverommet vårt. Hvorfor vet jeg egentlig ikke, vi har hverken huske eller åpenlyse dildolamper. Det er bare så veldig vårt, liksom.. Av samme grunn vil det heller ikke funke om vi får oss vaskehjelp, jeg vil uansett føle det ekkelt og sikkert skrubbe alle overflater før h*n kommer.

Når det kommer til deling av private ting skriftlig (f.eks på nett) har jeg fått flere tilbakemeldinger på at jeg er altfor åpen. Kanskje spesielt i bloggen her på FP. Det er forsåvidt bevisst altså.

Gammel 02-08-10, 17:05   #13
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Nei, veldig lite privat egentlig. Verken på økonomi, hus, utfordringer med ungene eller forholdet til mannen.

Slik er jeg også. Ikke så glad i at folk snoker i huset da, derimot, fordi jeg liker ikke at de skal tenke sitt om rotet mitt

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 17:49   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husmessig er jeg veldig lite privat. Vi har lånt ut leiligheten vår til venner når vi er borte mange ganger, uten at det plager meg at de da kan komme på å kikke i skapene mine. Hvem som helst får lov til å gjøre husarbeid hos meg; i vår rundvasket svigermor og mamma hele leiligheten før vi reiste, og i sommer leide vi den ut til fremmede i to måneder, komplett med alt annet enn klærne og toalettsakene våre i skapene.

Jeg er vel ikke så veldig privat av meg sånn ellers heller, egentlig, når det kommer til stykket.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 17:52   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jepp, jeg er også ganske privat av meg. Det er f.eks. grunnen til at jeg aldri ALDRI kunne tenkt meg å hatt au-pair. :grøss:

Det kunne ikke jeg heller, det er virkelig helt utenkelig (også av andre årsaker enn det å ha et annet menneske boende i huset, altså). Jeg er litt delt, tror jeg. Generelt er jeg veldig lite hemmelighetsfull av meg, noe i alle fall nettlivet bærer tydelig bud om. Om noen skulle snoke i skapene og se hva slags kremer og bind og sånt jeg bruker, ville det ikke brydd meg i det hele tatt. Det eneste jeg ikke liker at folk kikker på, måtte være dagboksliknende notater (de av dem som ikke er publisert på nettet. )

Hadde noen gitt seg til å brette sammen rent tøy for meg, f.eks., ville jeg bare blitt lykkelig. Jeg har skjønt at mange reagerer veldig på at svigermødre går løs på skittentøydunken og vasker klær, og den tanken er veldig fremmed for meg. Det gjør da virkelig ingenting. Her er det så gjennomsjuskete at vi ikke kan ta oss råd til slike pripne reaksjoner.

Det jeg nok er ganske privat på, er både å overnatte hos andre og å ha overnattingsgjester i huset. Kan jeg bo på hotell, gjør jeg helst det. For meg er det rart at slektninger heller vil bo privat enn på hotell hvis de får det dekket av jobben, f.eks.

Gammel 02-08-10, 17:54   #16
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde virkelig vært sjeleglad om svigermor ville svinge vaskekosten hjemme hos oss. Men kanskje sier jeg det fordi jeg vet det aldri vil skje..?

Jeg er ikke særlig privat, med andre ord, men synes det er greit om folk holder seg unna soverommet og skapene våre. Men det er stort sett fordi jeg er flau for at det er så rotete der da.

Gammel 02-08-10, 17:59   #17
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er vel sånn midt i mellom. Det er verken høye murer eller gjennomtrekk hos meg, både når det gjelder hus og hjem og når det gjelder egne problemstillinger. Mannen er derimot svært privat av seg, så dermed blir jeg også en god del mer privat av hensyn til ham.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 18:01   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er ikke privat i forhold til boligen vår eller husarbeid eller noe sånt. Hvis noen vil gjøre husarbeid hos oss, eller være barnevakt, så må de bare snoke.

Men jeg er veldig privat på tanker og følelser, og selv om jeg kan snakke mye om meg selv og dele mange tanker og følelser, så er jeg stort sett alltid veldig klar over hva jeg deler og hvor grensen går for meg. Det er ikke så mange jeg slipper innpå, og selv dem jeg lar komme nær, kan jeg trekke meg unna i kortere eller lengre perioder. Jeg tror behovet for å ha kontrollen over hva jeg deler er større enn behovet for å holde spesifikke ting for meg selv, hvis det gir mening.

Her er jeg også litt.
Jeg har bestemt meg for at det er greit at svigermor vasker og rydder mens hun er her, selv om ting gjøres litt annerledes og hun får full oversikt over kaoset på vaskerommet.

Men jeg er privat av meg ift følelser, og synes det er vanskelig å dele akkurat det. Jeg sliter ikke med å prate om det mange definerer som private ting, feks sex og ting i den dur. Og jeg er ikke privat i den dur at jeg har panikk for at folk skal se bilder av meg og vite hvem jeg er (feks her på forum). Men om hvordan jeg har det, hvordan jeg har det i ekteskapet, hva jeg og mannen prater om og alt sånn der, det er veldig privat for meg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 18:01   #19
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er nok uhyre privat sånn personlig og ikke fullt så privat når det gjelder huset.

Gammel 02-08-10, 18:02   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det jeg nok er ganske privat på, er både å overnatte hos andre og å ha overnattingsgjester i huset. Kan jeg bo på hotell, gjør jeg helst det. For meg er det rart at slektninger heller vil bo privat enn på hotell hvis de får det dekket av jobben, f.eks.

Sånn er jeg også litt.
Jeg synes det er koselig å besøke folk, men jeg synes det er greit å bo andre steder, som feks hotell. Kommer litt på hvem og hva opplegget er da.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.