Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Trenger hjelp ang dukkehus

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-10, 10:44   #1
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Trenger hjelp ang dukkehus

Niåringen har fått endel penger til bursdagen sin, og nå har hun bestemt seg for å kjøpe seg dukkehus.
Hun har ønsket seg det lenge. Venninnen har visst, og de snakker om møblering og jeg vet ikke hva de ikke snakker om.

Så hva kjøper man da? Og hvor? Og hva koster noe slikt?

Lundby? Lundeby, eller hva det nå heter?

Denne likte hun.

Sist redigert av Stine-mor : 11-09-10 kl 10:55.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 12:20   #2
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger hjelp ang dukkehus

Vi har dette dukkehuset. Koster ganske mye med møblering til de forskjellige rommene. Men det er jo kjekt å spare og ønske seg ting til jul og bursdager. Vi skal kjøpe lamper til jul.
Datteren min har også hagedelen til dette huset, så da er det enda mere utstyr å kjøpe inn. Som kaninbur etc,etc
Vi har kjøpt huset på extra leker. Kostet da kr 5-600,- (møbler/dukker kommer i tillegg)

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 15:33   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde det huset, med lys og en del møbler, som lita. Tror det kan brukes igjen, muligens en liten tapetseringsjobb for mer moderne inntrykk? Om Mikro er jente, får vi sjekke det ut om noen år.

Men i alle fall, det er et "klassikerhus", og god kvalitet, men det koster ja. (Finnes et på på finn da)

Gammel 11-09-10, 15:38   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har dette og både den store (8) og den lille (snart 2) har masse glede av det. Det kom fiks ferdig møblert og er blitt lekt masse med. Solide saker!

Det finnes større varianter også. Sjekk Sprell.no

Gammel 11-09-10, 15:40   #5
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg hadde det huset, med lys og en del møbler, som lita. Tror det kan brukes igjen, muligens en liten tapetseringsjobb for mer moderne inntrykk? Om Mikro er jente, får vi sjekke det ut om noen år.

Men i alle fall, det er et "klassikerhus", og god kvalitet, men det koster ja. (Finnes et på på finn da)

Jeg hadde også dette huset, i 2 etasjer som lita og det er fortsatt like fint. Står hos foreldrene mine (så barnebarna kan leke med det der) siden vi har likt (1 etg) som storesøster på 12 fikk for endel år tilbake. Også like fint.

Men ja, det koster endel med møbler o.l....men det er artig med en slik leke som visst aldri går av moten. Mitt "gamle" er forresten ganske retro da det er fra 70 tallet

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 15:47   #6
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mitt er fra 80-tallet, en retro som vel ikke er helt inn... husker ikke helt eksakt, får se på det dersom det blir aktuelt om noen år.

Gammel 11-09-10, 20:54   #7
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Nå har hun vært ute og shoppet. Dvs vi. Jeg er syk og svimeferdig, men dukkehus ble det.
Hun endte opp med Lundby Småland og innredning til soverom.

Da vi kom hjem skrudde tanta hennes sammen herligheten (jeg måtte ta meg av minste som var sulten og overtrøtt). Hun bommet litt på skruene, og nå er vi en liten skrue i manko, siden hun brukte feil skrue, men huset står.

Nå sitter hun nede med Polly Pocket-stæsjet sitt og er så fornøyd.

Gammel 11-09-10, 21:14   #8
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Det finnes forøvrig utrolig mye fint til dukkehus billig på e-bay

Gammel 11-09-10, 21:28   #9
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Det finnes forøvrig utrolig mye fint til dukkehus billig på e-bay

E-bay er ukjent terreng for meg. Ukjent = Skummelt. Stine liker ikke nye ting.

Gammel 11-09-10, 21:41   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Toysrus har veldig mye tilbud på møbler til Lundbu dukkehuset nå.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:02   #11
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Lundbyhuset er fint altså! Jeg har kjøpt det til jentene og så har de fått møbler og utstyr litt etter litt. Huset kjøpte jeg via Ellos dr koster det kr 399 og det er det billigste jeg har funnet

http://www.ellos.no/DetailPages/Deta...SearchBackLink=

Gammel 11-09-10, 22:15   #12
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

På Ellos blir det 450 inkl porto. Ikke verst. Vi betalte 499, siden frøkna ikke kunne vente en ukes tid. Som sin far.

Gammel 11-09-10, 22:30   #13
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg har eit gammelt Lundbyhus på kottet som skal pussast opp til eldste. Trur ho får da til bursdagen frå lillesøster, og så får eg slenga på litt møbler. Kjenner eg frøkna rett, er da vel helst Polly Pocket og legoprinsessene som flyttar inn der.

Jenta ønskar seg i alle fall eit slikt hus nesten meir enn rulleskøyter.

Gammel 11-09-10, 23:25   #14
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fra hvilken alder passer dette huset?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 23:28   #15
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Nå er jenta mi 9, og ønsket kom først den siste tiden. Men jeg ser lillesøsteren på 4,5 år er meget interessert hun også.

Gammel 12-09-10, 01:47   #16
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Fra hvilken alder passer dette huset?

Min datter fikk det det hun fyllte 5 år.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:18   #17
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

8-9 år! Leker de med dukkehus så lenge altså!? Min fikk dukkehus til 3årsdagen, det har vært meget populært. Riktignok var det av typen Mim har bilder av da (bare at det er den store utgaven). Lillebror på 2 har også lekt en god del med dette.

Gammel 12-09-10, 21:23   #18
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde Lundebyhus når jeg var liten, og det har gått i arv til mine barn.
*litt retrofarger, men det er jo bare fint* Så jeg stemmer også for Lundebyhus,
finnes mye fint til dette og de er jo ypperlige som gaveideer til jul og bursdager.
Huset mitt ble ihvertfall fylt underveis. Jeg fikk det vel, tja, når jeg var 5 år? *husker ikke eksakt*

Gammel 12-09-10, 23:01   #19
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi har kjøpt Lundby dukkehus til Lillesøster som er 3 1/2 år. Hun skal få det til jul, kjøpte det på tilbud til under 400 kroner i sommer.
Kjøper møbler og utstyr når det er tilbud, har samlet opp ganske mye allerede.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.