Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 25-09-17 kl 07:16 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 35

Kommentarer

Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Jeg er på jobb. Litt vondt i hodet, men gråter ikke for mye.

En stor oppgave som må bli ferdig i dag. I går prioriterte jeg hagen i det fine været og det er jeg egentlig helt fornøyd med. Jentene har sine planer og vi har avtalt sen middag, så det er bare å brette opp ermene og bli ferdig.

Fint morgenlys over Bergen fra vinduet mitt.
Postet 25-09-17 kl 08:20 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
God morgen! Jeg er nyoperert og har nå brukt alle tilgjengelige krefter på å komme meg ut av sengen, inn på badet, inn i klærne opp trappen og inn i sofaen. :sliten:

Nå samle krefter, lage frokost, se TV, sove, bli bra igjen.
Postet 25-09-17 kl 08:28 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God bedring pøbelsara.
Postet 25-09-17 kl 08:37 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God rekonvalesens, Pøblis! Bli bra igjen! Du må du må du må bli bra igjen!

Jeg har kaffe og litt for mye jobb, men det går nok greit til slutt.
Postet 25-09-17 kl 08:52 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Pøblis: Hvorfor i all verden står du opp så tidlig når du har mulighet til å sove lenge?

Jeg er på jobb, og er rimelig stressa. Jeg drar på ferie på torsdag, men jeg ser på alle oppgavene på lista mi at jeg ikke egentlig rekker det. Så da er det bare å stå på. Kanskje klarer jeg å trykke inn 5 dagers arbeidsinnsats på 3 dager? Det er i hvert fall verdt et forsøk, men da kan jeg jo ikke henge her. :svosj:
Postet 25-09-17 kl 08:54 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. Jeg har akkurat satt i gang en hyggelig praksiskandidat på jobbsmak i dag - det virker lovende.

Ellers har jeg mer enn nok å gjøre. Best å lage en liste og så bare sette igang selv også. :svosj:
Postet 25-09-17 kl 09:21 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Innstilt tog, sier de nå etter at vi har ventet i nesten 10 min. Tusen takk NSB. Da kommer jeg for sent til obligatorisk undervisning. Mangler bare at det er noe tull med T-banen igjen nå.

Hver gang jeg skal bruke kollektiv transport i Oslo/Akershus er det noe feil. Og så lurer politikerne på hvorfor så mange kjører bil.
Postet 25-09-17 kl 09:41 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen.

God bedring Pøblis.

Idag er planen, kiropraktor og ellers pakke og gjøre meg klar til husmorferie i Hellas, drar midt i natten. Og det skal bli godt med sol og varme.
Postet 25-09-17 kl 09:47 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Deilig vær. Lurer på om jeg skal tørre å gå på fjellet, minstemann var litt rar i går kveld. Alternativt kan jeg fortsette med den zombielignende aktiviteten i hagen, som jeg har drevet med hele helga. Armene mine ser ut som noe noen har gnafset på i flere omganger.
Postet 25-09-17 kl 09:58 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Sitter å koser meg med frukosten min. Bakte brød i går kveld og lagde syltetøy. Rabarbra- og jordbærsyltetøy var knallgodt på skiva
Postet 25-09-17 kl 10:07 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Nydelig vær og jeg er på kurs på Solstrand. Flott hotell, nydelig beliggenhet.
Hodet er fremdeles fullt av flotte VM-minner, stemningen i sentrum i går var helt magisk. Men nå er hverdagen her, bussene går, veiene er åpnet igjen og de sutrende kan slutte å sutre over VM og heller sutre over hvem som skal betale gildet.
Postet 25-09-17 kl 10:10 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Har du ikkje sett køen 007? Er ikkje normalt kjøremønster før i morgon, så no står det vist.
Postet 25-09-17 kl 10:12 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Nei, jeg unngikk hele køen i dag, tok et lurt valg. Og sutrerne fikk en bonusdag.
Postet 25-09-17 kl 10:22 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Jeg er tilbake på kontoret etter å ha vært noen dager på jobbtur i Tromsø, og det er som vanlig masse å ta tak i. Og som vanlig veldig lett å bli avsporet av andre (men også veldig relevante!) ting enn dem som egentlig stod øverst på listen i dag.
Postet 25-09-17 kl 10:54 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn, morn! Jeg sitter også her og skal liksom ta tak i ting. Urettferdig!
Postet 25-09-17 kl 11:01 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Jeg starter siste jobbuke på denne skolen med å kjøre elevene gjennom en hel haug med arbeid. Ny jobb etter høstferien - gleder meg!
Postet 25-09-17 kl 11:43 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Sånn, på kontoret etter en liten heseblesende runde på ymse venuer. Og her er det kaffe!

Fortsatt litt gretten etter han fyren som sa han skulle brekke nakken min i går, og angrer på at jeg ikke ringte politiet egentlig. Jaja.
Postet 25-09-17 kl 11:49 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Du kan jo ringe politiet i dag, Mave - det ville jeg gjort. Det får være måte på hva man skal finne seg i.
Postet 25-09-17 kl 11:59 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Nah, vet ikke hvem han er, det var i en setting med masse andre mennesker, (en fyr som skjelte ut en stakkars jentunge som sto i kassen på en butikk, og så ba jeg ham om å roe seg ned, det slo ikke helt an åpenbart), men jeg tror kanskje at de i butikken ringte politiet etterhvert. Kan spørre dem neste gang jeg er innom.
Postet 25-09-17 kl 12:01 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Så utrolig ubehagelig, Maverick!

Jeg er på jobb og psyker meg opp til det første av tre møter denne uken som er litt grugledemateriale. Det skumleste er I morgen, så dette her bør gå ganske greit. Varme meg litt på kaffen først, nå er det kaldt her!
Postet 25-09-17 kl 12:44 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Tjorven: jeg sto opp så tidlig fordi jeg måtte skifte stilling og trengte å komme opp litt, jeg sitteligger i sofaen og sovnet igjen når de andre to dro på skole/jobb.

Jeg får bare vende meg til litt sofaligging fremover. Det er hardt, men ved hjelp av nett-TV og strikketøy og en og annen bok, skal jeg nok klare meg.
Postet 25-09-17 kl 13:13 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
For en tosk, Maverick. De i butikken setter sikkert pris på om du hører hvordan det gikk neste gang du er der.

Jeg har kommet helskinnet gjennom to slitsomme uker, og gleder meg til en uke i hverdagsmodus. Og i enden av den, ligger høstferien og blinker. Ikke så mye ferie for meg, men roligere dager likeve.
Postet 25-09-17 kl 13:17 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Mave
men jeg tror kanskje at de i butikken ringte politiet etterhvert. Kan spørre dem neste gang jeg er innom.
Håper de gjorde det! Sånt er ugreit, altså.
Postet 25-09-17 kl 13:23 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg ringte politiet i forigårs kveld pga en litt uvøren gjeng med ungdommer som satte liv og helse til seg selv og forbikjørende bilister i fare, så jeg følte at jeg hadde brukt opp kvota for en stund.

Sånn er det på Nordstrand. Svenske tilstander! (Eller er det bare på Søndre Nordstrand man sier det, kanskje?)
Postet 25-09-17 kl 13:26 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Bergen fortsetter å levere strålende sol, noe som hjelper litt på blåmandagen uten sykkel-vm. Fantastisk stemning i byen i går, jeg blir helt rørt bare ved tanken. Folk som stimet sammen rundt de som hadde tv-bilder eller radio på telefonen på siste runde, hjalp ungene fremst så de fikk se og i det hele tatt.
Ser i BA at det var noen som hadde vært ute og heiet på hverdagssyklistene i morges, det må man jo bare elske!
Var litt tendenser til økt trafikk i morges, men det gikk egentlig greit. Vi har levd med stengte veier i halvannen uke og er tilpasningsdyktig.
Og så himler vi litt med øynene når folk som bor på sider av byen der det a) ikke har vært stengte veier før sentrum, og b) ikke vært en syklist i mils omkrets, klarer å sutre over lang reisevei til jobb. Disclaimer: Jeg mener ingen her inne, jfr. diskusjon litt lenger opp.

Jeg er veldig glad for at vi langt nede i flaske nummer vetikkehva på lørdagskvelden fant ut at vi skulle dra til byen i går. Med unger på slep. Det var så mye folk og god stemning at jeg glemte å være bakfull.
Postet 25-09-17 kl 13:36 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Det er jo Svenske Tilstander her vestpå også, Mave. Det er gardistene som står for dem, da, viser det seg. (eller , alt etter som).

Jeg er på jobb og totalt nedsnødd i arbeid etter en uke offline. :svosj:
Postet 25-09-17 kl 13:49 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Og grattis til Bergen med VM, da! For en fest dere leverte!!

Det er ingen som kan fest og god stemning som bergensere, altså.
Postet 25-09-17 kl 13:50 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg har en festlig screenshot fra BT (Bergens Tidende) sin live-oppdatering i går. Eiking (fra Bergens nabokommune, Askøy) ligger i tet i utbrytergruppen, og BT varter opp med "Eiking leder hele sykkel-vm".
Jeg aner ikke hvem som la ut meldingene, men det var mye god underholdning og rett fra hjertet i de timene det sto på.
Postet 25-09-17 kl 13:58 av Ru Ru er ikke aktiv
Oppdatert 25-09-17 kl 14:06 av Ru
Gammel
Polyanna sin avatar
Bergensere, ass!
Postet 25-09-17 kl 13:59 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg lå i sofaen og så bildene fra Bergen på TV, og det var helt fantastisk! Dronebildene var helt spektakulære, det er gøy med folkefest. og så fulgte jeg flere FP-ere som snappet fra VM. Det var stas! Takk!
Postet 25-09-17 kl 14:01 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
rine sin avatar
Selv hun som proklamerte "fuck sykkel-VM" for halvannen uke siden, må innrømme at det var bittelittegranne gøy også...

Postet 25-09-17 kl 16:17 av rine rine er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Sting asså!!
Postet 25-09-17 kl 23:57 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Ok, fikk nettopp BigBang dedikert til meg av den innleide trubaduren. På tide å legge seg?
Postet 26-09-17 kl 00:37 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Er den innleide trubaduren Sting? i så fall nei
Postet 26-09-17 kl 00:55 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Nei, verre enn det.
Postet 26-09-17 kl 01:35 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no