Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Løffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Løffe

Postet 30-06-18 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Vi har kommet oss hjem fra telttur, det var veldig fint med egen seng! I dag må vi ordne og styre hjemme før skogstur i ettermiddag. En av de aller fineste tingene med å ha hund er at vi utforsker nye turområder på en helt annen måte.
Postet 30-06-18 kl 08:40 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
God morgen fra Stockholm. Jeg har med meg yogamatte på ferie og er veldog fornøyd med det. Den fungerer både som støttepute på toget og til morgenyoga på hotellet. Ny togtur i dag. Gleder meg.

Blondie, vi leker med tanken på hund. Har dere lagt opp ferien veldig annerledes pga den?
Postet 30-06-18 kl 08:43 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Søvnløsheten min når nye høyder, nå har jeg vært våken siden halv fem, det var ikke sjans i havet at jeg fikk sove mer etter det. Første dag i tomt hus, resten av gjengen har dratt på ferie og jeg hadde sett frem til å sove frempå i dag. Jadda. Kaffe, anyone?
Postet 30-06-18 kl 08:57 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ferien går helt som planlagt med hunden. Vi har stort sett ferier i kjøreavstand og med telt, det gikk veldig fint! På hytta er vi resten av ferien, der er det jo et paradis for han. Vi reiser sjelden på utenlandsferier, men skal en tur i høst. Da har vi en avtale med oppdretter om at hun har hunden. Det er rett og slett overraskende uproblematisk med denne hunden, aller nest kos og glede.
Postet 30-06-18 kl 09:02 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
@Blondie: Akkurat sånn føler vi det også. Jeg hadde sett for meg mye mer arbeid å ha hund enn det er. Det er mest kos og mannen har fått seg en veldig lojal turkamerat. Hun elsker å kjøre bil, det hjelper når det kjøres ganske mange mil i sommerferien. Vi har henne på kennel en uke i året, det er jo ikke gratis, men hun elsker å være der og vi får hjem en fluffy og lykkelig hund (det siste de gjør før vi henter er å ha bade og pels-stelle henne, veldig praktisk).
Postet 30-06-18 kl 09:13 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Sitter i en lavvo med fyr på ovnen. Rafting senere i dag.
Postet 30-06-18 kl 10:04 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Tror jeg skal male garasje i dag, gitt.

Sol og deilig vær er det også.
Postet 30-06-18 kl 10:34 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Vi har "vekket" et bursdagsbarn med sang og kjeks på senga. Kanskje ikke helt barn lenger - han er 19 år i dag. Men kos allikevel.

Mannen har jobbet store deler av natta. Og jobber fortsatt. Akkurat nå har han skype-møte med noen = slitsomt fordi han snakker veldig høyt. De overfører skattedata fra skatteetaten til SSB. Men er det nødvendig å rope på skype???
Postet 30-06-18 kl 10:42 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Har startet dagen med å høre korpset vårt live overført på FB fra Griegsalen på NM, tårene siler og mor er utmattet, tar på å være fjernpublikum!
Postet 30-06-18 kl 10:51 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
En aldri så liten etterlengtet og nødvendig fjelltur straks. Deretter klesvask og sløving på terrassen. Kanskje vaske noen forsømte vinduer innimellom. 5 dagers jobbreise er faktisk litt slitsomt.
Postet 30-06-18 kl 11:00 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Siste rest av pakking her. Ikke min yndligsgreie, men når man sitter på flyet senker skuldrene seg, og ferien kan begynne. En god sommerhelg ønskes alle!
Postet 30-06-18 kl 11:06 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi fikk skrudd masse skap i den nye leiligheten i går, såvi blir ferdige i dag. Så da setter vi i gang å male og flytte innholdet i bodene våre. Flytting av møbler gjøres av flyttebyrå, på førstkommende tirsdag. Jeg føler vi er i rute.

I går rakk vi til og med en liten restaurantmiddag etter all jobbingen. Izakaya er en liten japansk perle.

I dag er det fotballkamper på rekke og rad. Den første starter kl 16, og den må nok utgå, men vi håper å få med oss de to som starter kl 18 og 20.
Postet 30-06-18 kl 11:23 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Addison: ligger det opptak ute noe sted? Hørte de jo i oppkjøringen til DM, er spent på hvordan de låter nå.

Mitt korpsbarn har vært borte i snart en uke, og har sendt to meldibger og ringt i 30 sekunder. Antar det betyr at hun har defmt finfint. Resultatene fra NM kommer i kveld så der blir spennende.

Resten av familien er hjemme og har F. Drar til feriehuset til uka og skal være der i hele juli. i dag skal vi nok bare pakke og ordne litt.
Postet 30-06-18 kl 11:33 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
foreløpig kun på lukket FB-gruppe, men jeg kan gjerne legge deg til der hvis du vil høre.
Postet 30-06-18 kl 12:15 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Da iler jeg inn og søker om å bli medlem
Postet 30-06-18 kl 12:17 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
God formiddag. Litt deiligt overskyet her på solkysten, så vi hiver oss i bilen og kjører til vakre Ronda. Vi har vært der flere ganger tidligere, men vi elsker å rusle rundt i den gamle byen og ser oss liksom ikke mett. Tipper det blir stopp og fotballkamp i Marbella på vei hjem.
Postet 30-06-18 kl 12:20 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen. Deilig vær i byen, og jeg sitter ved pc-en og nijobber. Gud, jeg gleder meg til september.
Postet 30-06-18 kl 12:27 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Endelig ferie for mannen også, så nå blir det hytteliv et par dager før to dager til Sverige og deretter fem uker på farten til, i og fra Spania. Gleder meg sååååå!
Postet 30-06-18 kl 12:38 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Palmen, sendte deg akkurat pm med link til opptak, min svigerinne tok opp med litt mer utstyr enn det på FB.
Postet 30-06-18 kl 12:40 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God formiddag. Tenk jeg sov til over 11 idag og det trengtes.
Postet 30-06-18 kl 13:17 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Her er det ferimodus og døgnsnu på barna, mannen og jeg har vel en dag hver igjen å jobbe, så reiser vi på ferie neste lørdag.

I dag har vi hatt deilig brusj med de beste fluffy pannekakene jeg noensinne har laget, servert med masse bær.

Neste uke e det en dag til å rydde kontor og levere timelister, så er det ferie på meg og. Det skal bli utrolig deilig! Skal prøve å få unna litt arbeid med masteroppgaven. Den har ligget ganske så brakk den siste tiden.
Postet 30-06-18 kl 14:59 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Hjemme igjen fra ferie. Jeg elsker huset mitt! Jeg elsker drivhuset mitt! Jeg elsker den tørre hagen min!
Postet 30-06-18 kl 16:13 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Her pakker vi til ferietur. Jeg startet ferien med en noe fuktig fest med gode eks-kollegaer i går, så jeg jobber i litt sakte fart, men vi har god tid. Ser frem til en hel måned uten jobb!
Postet 30-06-18 kl 16:20 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg har vært nede og sett på Prideparaden og følt på folkelivet. Helt herlig!

Pamina: Hvor blir det jobb på deg neste år?
Postet 30-06-18 kl 18:42 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Hei fra England. Sløver hjemme hos svigers. Kom i går kveld og reiser videre til Italia i morgen. Trenger å hvile litt etter fem dager i Frankrike med mamma. Det var en særs vellykket tur, men jeg ble sliten av å være den som hadde ansvar og oversikt hele tiden.
Postet 30-06-18 kl 19:34 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har sittet på buss med fulle bergensere som prøvde å rappe. Denne dagen kan bare bli bedre.
Postet 30-06-18 kl 20:31 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Mav:
Postet 30-06-18 kl 21:13 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi har nå garderobeskap til alle familiemedlemmer og to boder som begynner å fylles opp i vårt nye hjem, og som begynner å bli tomme i vårt gamle hjem. Rommene til ungene har fått et strøk maling, og vi har en plan for hvordan stua kan møbleres.

Og jeg er fullstendig utslitt. Flytting er slitsomt. Men jeg har trua på at det skal bli bra.
Postet 30-06-18 kl 21:18 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Blånn: tilbake til gamle trakter, gitt. Ikke helt enkelt å få en for innenfor. Så det blir vel søking videre til jeg kommer et sted jeg får fast stilling.
Postet 30-06-18 kl 22:11 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
apan sin avatar
Fornøyd med nyhuset, Tjorven? Velkommen til nabolaget.
Postet 30-06-18 kl 22:56 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
apan sin avatar
Vi står i avslutningen av tidenes oppussingsprosjekt i kjeller inkludert ny trapp. Det meste flyter. I dag har vi forsøkt å vaske litt og jobbet med lillesøsters enorme samling av skrot :rabla: . Fant gammel leire, tre garnnøster og en halv skog på AKSplassen i går da jeg var innom for første gang på lenge.
Storebror er observert krabbefiskende på 2 bilder fra Hudøy igår så han har det vel bra.
Postet 30-06-18 kl 23:00 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Pamina: På mange måter bra for gamle trakter, men kjipt for deg!
Postet 01-07-18 kl 00:35 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
På nattbuss hjem etter jobb hvor det synges «Vinsjan på kaia». Jaja.
Postet 01-07-18 kl 03:11 av Maverick Maverick er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no