Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 20-11-18 kl 07:05 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 18

Kommentarer

Gammel
Stompa sin avatar
Morn.
Postet 20-11-18 kl 08:17 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Kaldt her.
Postet 20-11-18 kl 08:30 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gmorn. Kaffe varmer. Litt kontor, så produksjon i dag. Godt å lee på seg i kulda. :gammelt ærverdig industrilokale, fint på utsiden, kaldt inni: :brr:
Postet 20-11-18 kl 08:44 av Eia Eia er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Jeg sover seriøst så lite for tiden at jeg lurer på hvor lenge det går å kombinere med ting som krever hjernevirksomhet. Sover tungt og godt i ca. 5 timer, så ligger jeg og vrir meg og evt sovner igjen 10 minutter før alarmen ringer. Selv i helgene når jeg ofte kan sove så lenge jeg vil er dette normen. Råd mottas med takk!
Postet 20-11-18 kl 09:39 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Dagens grader tilsier at det var en klok beslutning at bilen skal få på vinterdekk i dag. Og rett etterpå skal jeg til tannlegen.

Men først skal jeg i et par møter. :svosj:
Postet 20-11-18 kl 09:44 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Jeg så Bohemian Rhapsody på kino i går, og nå har jeg bare lyst til å høre Queen på full styrke i stedet for å være på jobb.
Postet 20-11-18 kl 09:45 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Sånn har jeg det ofte, nolo.
Postet 20-11-18 kl 09:57 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen! Masse tåke og frost på 3. dagen gir faktisk et lite snev av julestemning. Vi vestlendinger er ikke så kravstore. Kjenner dog at jeg bør finner fram vinterjakka!
Postet 20-11-18 kl 10:00 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag er det kaldt i hovedstaden. Men det kom ikke så overraskende på, så jeg hadde både lue, hansker og stort skjerf. Og på jobben er det mer en varmt nok.

Jeg er mer spent på om snuppa går for joggesko og ankelsokker i dag også. Jeg tror nok det, men hun har 200 meter skolevei, så det er kanskje ikke så farlig.
Postet 20-11-18 kl 10:14 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Sitat:
Jeg sover seriøst så lite for tiden at jeg lurer på hvor lenge det går å kombinere med ting som krever hjernevirksomhet. Sover tungt og godt i ca. 5 timer, så ligger jeg og vrir meg og evt sovner igjen 10 minutter før alarmen ringer. Selv i helgene når jeg ofte kan sove så lenge jeg vil er dette normen. Råd mottas med takk!
Akkurat sånn har jeg det også! Blir snart gal.

Jeg har googlet og funnet ut at det kan være et symptom på overgangsalderen. Men i følge blodprøvene er jeg ikke der ennå, så ikke vet jeg.
Postet 20-11-18 kl 10:21 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har sovet fem timer for første gang på lenge og er superfornøyd med det, men det er klart - det er jo bare fordi det er uendelig mye bedre enn to og tre. For meg er det helt situasjonsavhengig, så jeg har ingen veldig gode råd dessverre.

Hit og dit-dag på jobb, må få ordnet veldig mye på kort tid.
Postet 20-11-18 kl 10:25 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Stompa: Ja, jeg har sett det nevnt og hørt det også. For første gang i livet vurderer jeg legetime for å høre om man kan få noe som hjelper. Men vil jo egentlig ikke ha det heller.
Postet 20-11-18 kl 10:44 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Morn. Idag er første dag på 1 uke alle er avgårde der de skal etter sykdom... Og inatt sov jeg altså fra 2230 til 0630 uten å bli vekket engang- det var godt og både kropp og sjel trengte det.
Jeg er i overgangen og sliter ikke med å sove sånn til vanlig. Forrige uke var minsta syk og kom inn til oss hver natt = lite søvn.
Postet 20-11-18 kl 10:56 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har slitt mye med søvn i det siste, og er svært godt fornøyd hvis jeg får 5 timers søvn (det skjer dessverre sjelden). Jeg trenger seriøst hjelp til å skru av hodet om natta. Det er ikke måte hvordan helt ubetydelige problemer kan vokse seg gigantiske når klokka er 03.26.

Jeg har også lest meg frem til at det er et symptom på overgangsalder, men jeg tror ikke at jeg er der helt ennå.
Postet 20-11-18 kl 11:15 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Skilpadda sin avatar
Hallo! Jeg har trent for første gang på en uke og gruer meg til i morgen. Og så er jeg veldig fornøyd med sønnen min, som i går kunne fortelle meg at han hadde begynt å høre på favoritt-podcasten min og allerede var ferdig med 4 episoder. Jeg hadde sagt dagen før, halvveis på fleip, at han ble nødt til å begynne å høre på den ettersom både mannen min og Toffskij nekter. Og jeg trenger flere å snakke med!
Postet 20-11-18 kl 12:28 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hm, hørtes ut som noe for eldste min, Skilpadda. OK for en 14-åring å høre på (som er vant til horror og grøss på film)?
Postet 20-11-18 kl 13:15 av Eia Eia er aktiv nå
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det skulle ikke være noe problem for en 14-åring, Eia. Det er en litt «voksen» serie på forskjellig vis, og den forklarer ikke så mye, men jeg ser ingen problemer med å la tenåringen prøve selv.
Postet 20-11-18 kl 14:25 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Heisann folkens!

Dag 2 i ferien: Forsov meg, sendte tolvåringen på skolen en time etter skolestart, femtenåringen hadde åpenbart klart å våkne på egen hånd, men hadde (usolidarisk nok) ikke valgt å vekke resten av oss, treåringen henger hjemme med meg, og så langt har jeg brukt dagen til FAU-greier og kaffedrikking og bittelitt snikjobbing. Men skifta nettopp fra pysj til joggebukse, så feriefølelsen er definitivt på plass.
Postet 20-11-18 kl 14:43 av Maverick Maverick er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no