Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

It’s Friday, Friday

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

It’s Friday, Friday

Postet 30-11-18 kl 07:08 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar

Mørkt. Regn. Vind.

On the bright side: Fredag! Vin! Og i morgen: Are Kalvø og hotellhelg med kjæresten.
Postet 30-11-18 kl 08:21 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Good morning! Regn regn regn... Are Kalvø og hotell med kjæresten høres ut som mye hyggeligere lørdagsplaner enn å måtte opp kl 06 for å dra på cup og først være hjemme i 16-tiden igjen, 007. Jeg skal nyte denne fredagen i sofaen mens mannen er på jobb-julebord.
Postet 30-11-18 kl 08:33 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Regn og mørkt. Skal ikke på julebordet.
Postet 30-11-18 kl 08:40 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn! Er på jobb, foreløpig uten brannbiler.

Vi skal fikse brent ovn i dag, og noen småordre. Så er det helg, og tid for det eneste julebordet vi går på - vennejulebordet med gamle venner fra nittitallet. Det blir stas!
Postet 30-11-18 kl 08:55 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg har også lyst på Are Kalvø og hotellhelg.


Heldigvis har jeg hyggelige planer jeg også, selv om de er litt mer hjemlige. Og selv om de må gjøres parallellt med å holde humøret oppe hos en 17 åring som gruer seg til matteprøve på mandag. Av og til er det ganske tungt å være vgs elev. Jeg er litt glad for at jeg er ferdig.
Postet 30-11-18 kl 08:57 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det er veldig godt det er fredag. I helgen skal det sparkles og pusses.
Postet 30-11-18 kl 09:12 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Oppdatert 30-11-18 kl 10:31 av Fersken (Damn you autocorrect)
Gammel
Blondie sin avatar
Herlighet, jeg er iferd med å overleve november! Det er en utfordring hvert år, en solid ekstrautfordring i år. Jeg er stolt og feirer med en kaffe.
Postet 30-11-18 kl 09:17 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Juhu! Nå er det siste innspurt på kreisiuken, som kuliminerer i mannens 50-årslag. Han angrer som en hund, så det handler mest om å forsikre ham om at det blir gøy og at ikke flere kommert til å melde avbud. Sa jeg jeg 5 eller 50?

Jeje, wosjwosj, things to do, tally-ho!
Postet 30-11-18 kl 09:25 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
scilla sin avatar
Ja, vgs. er ganske heftig til tider. 4 heldagsprøver pluss innlevering på 2000 ord forrige uke og 5 prøver kommende uke for 17-åringen her i huset. Kan det være nødvendig, da?
Det blir mye stress, lite søvn og konstant hodepine. Jadda. Snart er det jul.
Postet 30-11-18 kl 09:27 av scilla scilla er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg startet dagen med å servere saft og makroner til den nybakte elleveåringen. Nå er hun på skolen, og jeg skal samle mot og krefter til kino og Peppe's med 13 småjenter. Og rydde til helgens familieselskap, vi blir fort like mange da.

Jeg har fortjent en stund med tekopp og strikketøy foran peisen først, ikke sant?
Postet 30-11-18 kl 09:31 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg tenker det samme når jeg må rette alle de innleveringene, Scilla.
Postet 30-11-18 kl 09:35 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Mørkt, kaldt og regn her også. Men det er fredag og helgen ja, det blir eksamenslesing...
Postet 30-11-18 kl 09:37 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg er for en gangs skyld hjemme på en fredag, og strikoser meg med gjemmekontor. Først frokost og morsomme samtaler med avkommet, så sofa, pledd, mørkt og kaldt ute, det er jo perfekt.
Postet 30-11-18 kl 09:43 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Candy: Jeg får litt vondt av mannen din. Det er vondt når stadig flere melder avbud rett før bursdagen. Det er ikke hans (og min) feil at vi har bursdag midt i julebordssesongen.

Jeg gleder meg veldig til helg. Men i kveld må jeg pakke inn alle pakkene i kalenderen til snuppa. Den ble innkjøpt i midten av oktober, men jobben har blitt utsatt igjen og igjen. Og i dag er det ikke noe valg lenger.
Postet 30-11-18 kl 09:49 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Timar sin avatar
I dag var det mye vann mellom meg, ungene og en effektiv morgen, altså. Puh! Tror jeg er den som ankommer bestemmelsesstedet våtest av oss tre. Jaja, så lenge ungene er tørre. Jeg får heller kjøpe meg et par tørre sokker hvis det blir for kaldt.

Sa noen snart advent og desember??
Postet 30-11-18 kl 10:07 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
I innspurten på en rettebunke som skal ut til elevene kl. 10.20. Så er det bare å begynne på neste. :svett:

I dag skal kollegaen min bisettes. Heldigvis har ledelsen avlyst all undervisning på avdelingen etter lunsj, så trenger ikke å tenke på å sysselsette elevene. Det blir tungt nok som det er.
Postet 30-11-18 kl 10:24 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Kondolerer, Stompa.


Jeg er trøtt. Jeg drakk altfor mye vin i går. Det var gøy da. Ingen av de jeg drakk vin med har dukket opp på jobb enda, så føler meg ganske flink som har vært her en halvtime allerede.

#merkaffetakk
Postet 30-11-18 kl 10:42 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Kondolerer stompa.

Jeg er på dag 2 på konferanse. Litt trøtt etter noen glass igår men det skal vi nok fikse.
Snill kjæreste som kom inn til Oslo igår så vi skal kose oss i helgen.
Postet 30-11-18 kl 10:52 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Så trist, Stompa.

Jeg drakk for mye vin på onsdag og er fortsatt litt sliten. Sånn går det når en henger med yngre kollegaer.

Plutselig veldig rolig formiddag på grunn av litt endringer i møtekalenderen, så jeg får dykke ned og lete etter konsentrasjonen frem til lunsj. Blir helt greit med helg, altså.
Postet 30-11-18 kl 10:55 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Kalendergaver, ja. Det blir som i fjor; jeg har ansvar for aktiviteter og omvendt nisseoppdrag, mannen kjøper inn til ca. 10 dager. Noe ræl og litt sjokolade, kjenner jeg han rett.

Uansett fikser vi dette etter ungenes leggetid i natt, og kommer til å riste på hodet av oss selv som aldri klarer å få til dette litt tidligere. Noen som sa deadlinejunkies?
Postet 30-11-18 kl 11:04 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hva gjør jeg her? :svosj:
Postet 30-11-18 kl 11:05 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg rakk (nesten) PT-timen min i morges, enda jeg forsov meg på grunn av telefon som gikk tom for strøm. Nå er det en jobbedag med forholdsvis kontrollert stressnivå, og så er det Bjella-konsert i kveld. Så satser vi på at vi rekker å både rydde og bake i morgen formiddag, før det kommer familiebesøk for å feire Poden på tidlig ettermiddag.
Postet 30-11-18 kl 12:01 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg kan melde om at Riga er det nye syden. Nordmenn overalt, og Narvesen og Rimi (!) på hvert gatehjørne. Men i motsetning til syden er det f*****g freezing her. Har vært på kafé i over en time nå og har fortsatt ikke fått varmen i meg.
Postet 30-11-18 kl 12:04 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Jeg var i Riga i 2002 eller 2003, Divine, og husker at det var Narvesen og Rimi overalt, ja. Og så er det haugevis av apotek der, Cubus og Dressmann. Kaldt også vinterstid, så kjøp deg pels.
Postet 30-11-18 kl 14:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Pels?
Postet 30-11-18 kl 15:04 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Det må jeg si var det verste av to verdener, Divine! Men pent ellers, eller?
Postet 30-11-18 kl 15:27 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Pels var en spøk, men det er mye pels å få kjøpt der. Husker min mor var der for et par år siden, iskaldt, da kjøpte hun pels for å holde varmen.
Postet 30-11-18 kl 16:13 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Veldig koselig by, men dessverre orket jeg ikke være ute mer enn få timer i dag. Til tross for ull og vinterklær, så gjorde minusgradene og vinden at vi bare MÅTTE trekke innomhus. Skulle trene, men i stedet har jeg drukket vin i hotellbaren og sovet i to timer. Nå chiller vi før vi skal ut i kulden igjen, har bestilt bord på populær italiensk restaurant. I morgen åpner julemarkedet, så da satser vi på å være litt mer ute.

Og pels –
Postet 30-11-18 kl 16:36 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg er enda på jobb, skal på bowling med gutta på jobb kl 18 så orket ikke å reise hjem. Har over 1 time reisevei hver vei så det gadd jeg ikke i dag, så har jobbet litt så får jeg bare dusje her tenker jeg.
Postet 30-11-18 kl 16:57 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Det er helg!

Jeg avsluttet dagen med workshop. Utenfor kurslokalet ble Astrid Søgnen takket av. Jeg er veldig ambivalent, kjenner jeg. Håper Osloskolen nå får ro.
Postet 30-11-18 kl 16:57 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Snart helg, det skal bli så deilig det! Ingen større planer heldigvis, fikse litt adventsgreier, lage god mat, spise god mat, innekos. Nå må jeg bare skrive litt timer, så hente minste på trening og sushi på vei hjem derfra.
Postet 30-11-18 kl 17:41 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Ups. Første desember i morgen alt, jo. Jeg har mekka 72 kalenderposer, fylt dem og knytt igjen en tredjedel omtrent, og er så sliten etter uka at det svimler for meg, så nå setter jeg fram de tre for i morgen og går og legger meg. Godt nok.
Postet 30-11-18 kl 23:38 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg har pyntet langbord til fest i morgen, nå er det ikke plass til et eneste telys til. More is the new more!
Postet 01-12-18 kl 00:27 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no