Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
![]() |
Jeg har aldri flagget på 8. mai før, men vurderte det i år, men tenkte at "nei, det gjør vel ikke privatpersoner", men nå fikk dere meg til å henge ut flagget.
|
Postet 08-05-25 kl 08:32 av Divine
![]() |
![]() |
Tilbake på kontoret etter tre dager på reise. Alltid kjekt å treffe teamet, bare så synd at jeg blir så utmattet etter slike runder.
|
Postet 08-05-25 kl 08:37 av Fersken
![]() |
![]() |
Flagg, en bedre middag sammen og litt prat rundt hva okkupasjonen og frigjøringen fortsatt betyr har vært tradisjon hos oss. De voksne barna mine har begge i dag sendt gratulasjonsmeldinger.
![]() |
Postet 08-05-25 kl 08:38 av Blondie
![]() |
![]() |
Irritert på meg selv fordi jeg glemte det i morrest.
![]() Fikk dårlig tid og var ikke i tankene engang. |
Postet 08-05-25 kl 11:10 av star
![]() |
![]() |
Vi feirer jo også bursdagen min i dag. Derfor flagger vi alltid.
![]() |
Postet 08-05-25 kl 12:02 av tink
![]() |
![]() |
Snuppa jobbet ettermiddag i dag, så jeg sendte henne melding om å henge ut flagg. Først nå i ettertid ble jeg litt usikker på om hun har hengt ut det norske flagget eller fotballklubbens flagg.
![]() |
Postet 08-05-25 kl 14:41 av Tjorven
![]() |
![]() |
Gratulerer med dagen, Tink.
Vi har verken flaggstang eller balkongflagg, så her treng vi verken hugse eller gløyme flagget. Men å flagge 8. mai er eit sterkt argument for å skaffe seg flagg til huset. |
Postet 08-05-25 kl 14:48 av Syrinx
![]() |
![]() |
Flagget kom opp kl 07 hos meg i dag, alle naboer i alle tre bygg her flagger.
16-åringen kom opp i matte, så han er ikke helt fornøyd. |
Postet 08-05-25 kl 21:28 av millact
![]() |
![]() |
Fotballdraktfredag skaper litt utfordringer for familier som vår. Alle, med unntak av meg, er totalt uinteressert i sporten og kjenner ikke et eneste menneske med drakt i hus.
I dag løste det seg ved at bestekompis tok med to. ![]() Jeg har hviledag, utslitt etter en uke med litt for mye belastning. Det er så kjedelig med begrenset energinivå. |
Postet 09-05-25 kl 08:28 av Blondie
![]() |
![]() |
Vi har mer enn nok av fotballdrakter.
![]() Jeg er litt fornøyd i dag. Jeg har vært så innmari brødlei i det siste. Så i går kveld lagde jeg meg kjøleskapsgrøt og kjøpte jordbær. Så i dag har jeg skikkelig digg frokost. ![]() |
Postet 09-05-25 kl 08:38 av Tjorven
![]() |
![]() |
Endelig fredag. Er så lei av kroppens krumspring. : sukk:
|
Postet 09-05-25 kl 08:40 av star
![]() |
![]() |
Huset fullt av fotballdrakter her også, men jeg har hjemmekontor i en sliten hettegenser.
|
Postet 09-05-25 kl 08:50 av 007
![]() |
![]() |
Fotballdraktfredag har ikke kommet til vårt hus. Er det en nasjonal greie? Det har ikke kommet til arbeidsplassen heller, men mulig jeg ser det på skoleklassen som kommer innom i løpet av dagen.
|
Postet 09-05-25 kl 09:20 av tink
![]() Oppdatert 09-05-25 kl 10:04 av tink |
![]() |
Det er barnekreftforeningen som arrangerer fotballdraktfredag. Så jeg støtter opp. Nå er møtet mitt ferdig så jeg har skiftet.
|
Postet 09-05-25 kl 09:51 av Tjorven
![]() |
![]() |
Fotballdraktfredag!!!??? Aldri hørt om, og kommer aldri til å gå i fotballdrakt. Barnekreftforeningen har uansett min støtte, men uten fotballdrakt, altså.
Frigjøringsdagen ble markert med flagg. Hadde en før skolen-prat med minsteungen om hvorfor dagen var historisk viktig. Og så en utvidet diskusjon om relevans til både Norge- og verden i dag. Fredag nå, og jeg skal bake glutenfri Verdens beste så snart jeg er ferdig på jobb. Satser på at det bør gå aldeles strålende. |
Postet 09-05-25 kl 10:07 av Kaija
![]() |
![]() |
Nåh, har du oppskrift på den, Kaija?
![]() |
Postet 09-05-25 kl 10:20 av Blondie
![]() |
![]() |
https://www.barnekreftforeningen.no/fotballtroyefredag
Ungene har hver sin fotballdrakt på, jeg sitter på hjemmekontor på helagskurs på teams uten kamera på og dermed uten fotballdrakt. |
Postet 09-05-25 kl 10:37 av Fersken
![]() |
![]() |
Blondie: Sist modifiserte jeg bare en vanlig Verdens beste, m glutenfritt mel. Har gjerne laget gluten- og melkefrie kaker tidligere, men denne gangen er ikke melkefritt nødvendig. Prøver denne oppskriften nå, tenker jeg:
https://elisabethborgund.blogspot.co...ens-beste.html |
Postet 09-05-25 kl 14:18 av Kaija
![]() |
![]() |
16-åringen lånte en drakt med Haaland på ryggen av en kompis. Kun en person på jobb med drakt hos oss.
|
Postet 09-05-25 kl 18:36 av millact
![]() |
![]() |
Eg drog på fjelltur med hunden, så det vart ulltrøye utan fotballtema her. Men så snart eg sksl i jobb igjen så vil eg skaffe meg Wrexham-trøye til å bruke denne dagen. Og ellers.
Men altså. Eg var på tur! Det er faktisk ei bragd, med tanke på kor elendig form eg er i for tida. Greidde å bryte fosterstilling i mørkt rom og kom meg på fjellet. Lett tur, elsykla store delar av vegen. Men å sitje inne ved eit vatn, drikke ein kopp te og attpåtil fann eg ein attgløymd sjokoladerest i sekken, det gjorde godt. Små turar kan også vere store. |
Postet 09-05-25 kl 20:24 av Syrinx
![]() |
![]() |
Det er faktisk skikkelig bra gjort, Syrinx! Den dørstokkmila kan være ille nok for de som sliter smed vesentlig mindre saker.
Stor fotballtrøyedag på jobb hos oss, nesten så jeg må anskaffe meg en til neste år. Vippset en skjerv da, syns det er veldig bra tiltak med den dagen! |
Postet 09-05-25 kl 22:37 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
Fantastisk Syrinx!
|
Postet 09-05-25 kl 23:56 av annemede
![]() |
![]() |
Konfirmasjon i dag!
|
Postet 10-05-25 kl 07:48 av Mex
![]() |
![]() |
Gratulerer med dagen til konfirmant og foreldre, Mex.
|
Postet 10-05-25 kl 10:06 av Millen
![]() |
![]() |
Fantastisk, Syrinx!
Gratulerer med konfirmanter. Håper dagen blir strålende. |
Postet 10-05-25 kl 10:13 av millact
![]() |
![]() |
Gratulerer, Mex!
Da er det endelig sommerdekk på bilen. Så sent har jeg aldri skifta. Planen var påskeaften, men da hadde ikke bilen kommet opp bakken (gikk i nødmodus). |
Postet 10-05-25 kl 11:05 av star
![]() |
![]() |
Jeg er i Førde og henter yngste på folkehøgskolen. Startet dagen med å gå opp Hafstadkleiva, 700 høydemetere rett opp fjellsiden. Nå sitter jeg på en benk i sola og ser på flotte ungdommer og foreldrene. De er så fine!
![]() |
Postet 10-05-25 kl 13:37 av Blånn
![]() |
![]() |
Snartur til Nordvestlandet for å delta i konfirmasjon. Traff blink på været i alle fall.
|
Postet 11-05-25 kl 18:48 av Fersken
![]() |
![]() |
Jeg er i sommerhuset og skal til et av fylkeskontorene våre for å holde innlegg i morgen.
Her er det rolig, grønt, og vakkert. |
Postet 11-05-25 kl 22:39 av Pøblis
![]() |
![]() |
Har dere bestemt dere for å beholde huset Pøblis?
Jeg er på hytta og skal prøve å gjøre ingenting. Det er ikke så lett. |
Postet 12-05-25 kl 10:07 av Heilo
![]() |
![]() |
På rusletur for å levere noen prøver og bli kvitt litt blod.
|
Postet 12-05-25 kl 10:17 av star
![]() Oppdatert 12-05-25 kl 10:37 av star |
![]() |
Jeg har hatt en skikkelig fin helg hvor det har skjedd ganske mye. Jeg har jobbet på fotballkamp (som "vi" vant). Vært på fest med gamle naboer. Og på søndag var vi i konfirmasjon til niesen min. Ekstroverten meg kjenner at dette var godt.
I dag morges var jeg usedvanlig glad for å ha fleksitid. Da klokka ringte var jeg helt borte vekk, og jeg ble liggende å snooze i en hel time. Det pleier jeg på ingen måte å gjøre, men det var veldig deilig å kunne gjøre det når det føltes som et behov. Fleksikontoen min får stort sett rause påfyll av tid, så det er helt greit å bruke opp litt tid også. Seinere i uka blir det sågar sommertid, og da vokser fleksikontoen enda fortere. Det er jammen stor forskjell mellom nå og da jeg hadde små barn som måtte hentes. ![]() |
Postet 12-05-25 kl 10:44 av Tjorven
![]() |
![]() |
Da var alle prøver levert. Hadde tenkt å gå videre til senteret, men det orker jeg ikke. Men da må jeg jo gå hjem (som er oppover). Missa akkurat bussen som kunne korta litt ned, men fortsatt oppover.
|
Postet 12-05-25 kl 11:03 av star
![]() |
![]() |
Haha, det er så gøy å se forskjellen på hva man får energi av, Tjorven! Etter ei sånn helg burde jeg ha vært aleine i fem dager for å ta meg igjen ...
Her er det faktisk oppholdsvær og tosifra plussgrader! Det var jammen sårt tiltrengt etter en vår som ikke har vært på tilbudssida værmessig. Og så er det 17. mai-uke, Eurovision-uke og raceweek - så her i huset er det litt lykke å hente for alle mann! |
Postet 12-05-25 kl 11:12 av Pingis
![]() |
![]() |
God formiddag! Det ble en fin helg hos oss også. Konkurranse på lørdag hvor yngste hanket hjem to medaljer, øvelseskjøring og barnepass på søndag i finværet. Nå må jeg bare få denne uka til å henge sammen med litt planlegging til 17. mai. Mannen er opptatt med eksamener og retting, så jeg må nok belage meg på å planlege, handle og forberede alt selv.
|
Postet 12-05-25 kl 11:46 av tink
![]() |
![]() |
Ikke sant, Pingis. Jeg har gått ca 5 km i rooooolig tempo og ligger nå langflat I sofaen og har lyst til å sove.
|
Postet 12-05-25 kl 11:50 av star
![]() |
![]() |
Jeg har hatt en flott helg sammen med studievenninner og har bare kost meg.
I dag er det hjemmekontor og utenfor bråker snekkeren og lærlingen hans med å rive verandaen vår. Endelig skal vi å på plass en ny! Dette har vi gledet oss til. |
Postet 12-05-25 kl 12:24 av Nenne
![]() |
![]() |
God morgen
Trøtt i dag. Frøken fryd (aka den firbeinte babyen vår) måtte på do kl 05.15 .. altfor tidlig å starte dagen. Nesten som å være tilbake til småbarnsperioden. ![]() |
Postet 13-05-25 kl 08:01 av Mex
![]() |
![]() |
God morgen, etter en ekstremt dårlig natt. Så trøtt i trynet her også. Lå våken i flere timer og kjente på noe gruff, og når jeg nesten sovnet begynte noen å hoste. Trøster meg med at dette er unntaket heller enn regelen, og skal nok greie å dra meg gjenno denne dagen også.
|
Postet 13-05-25 kl 08:24 av tink
![]() |
![]() |
Annerledes jobbdag i dag. Hadde mest lyst til å gjemme meg under dyna.
|
Postet 13-05-25 kl 08:40 av star
![]() |
![]() |
God formiddag. Ligger på overvåking etter et lite dagkirurgisk inngrep. Dårlig timing midt i eksamenstid og oppussing, men var ikke mulig å endre tid. Håper det går fort å komme seg.
Gir en egen tilfredsstillelse at jeg har så lav hvilepuls at de måtte sette ned alarmgrensa. ![]() |
Postet 13-05-25 kl 10:07 av Stompa
![]() |
![]() |
God bedring, Stompa!
På vei hjem. Måtte trimme litt for å rekke bussen. Har egentlig et møte om et par timer, men det utgår. Orker ikke. |
Postet 13-05-25 kl 15:02 av star
![]() |
![]() |
God bedring Stompa.
Jeg har hatt to ekstremt travle dager på toppen av to netter med dårlig søvn. Så nå er jeg litt for trett kjenner jeg. Men, hjem, litt tid til hagen og så skal jeg hjelpe storesøster med noe kjøring. Man kjenner i hvert fall at man lever. |
Postet 13-05-25 kl 17:21 av Blå
![]() |
![]() |
God bedring, Stompa!
|
Postet 13-05-25 kl 20:39 av millact
![]() |
![]() |
Det blåser visst litt i dag. Fryser på vei til jobb og smelter på vei hjem antagelig.
|
Postet 14-05-25 kl 06:55 av star
![]() |
![]() |
Jeg har en rolig dag i dag, noe som føles helt påkrevet. Jeg er helt i ørska etter mye kjør de siste ukene. (alt er relativt, mye kjør for meg).
Planlegger å få litt sol i fjeset mens jeg lader opp. |
Postet 14-05-25 kl 08:39 av Blondie
![]() |
![]() |
God morgen. Sov heldigvis godt i natt, og føler at verden er et bedre sted. Har tatt på meg et vikaroppdrag kl. 17.00 - og må komme meg tidlig hjem fra jobb i dag.
|
Postet 14-05-25 kl 08:59 av tink
![]() |
![]() |
Nok en trøtt FPer melder seg. Jeg forbanner den som synes at sprudlemøte kl 8:00 er en fin ting. Hilsen B-menneske og introvert (spesielt introvert om morgenen).
|
Postet 14-05-25 kl 10:26 av Fersken
![]() |
![]() |
Trøtt her også, og blir nok ikke bedre i morgen siden det blir kveldsjobbing i dag også.
|
Postet 14-05-25 kl 10:38 av amylin
![]() |
![]() |
Jeg melder meg inn i trettklubben. Jeg har sovet dårlig i to netter, og veldig godt i natt, så nå er jeg trettere enn noensinne.
Supertravle dager på jobb er litt surt når det er så fint vær i Bergen for tiden. Jeg skulle gjerne holdt meg til normalarbeidstid og fått litt tid i hagen på ettermiddagen. Men, men. Det gode været er fint å se på inne fra kontoret også. Og jeg er optimist nok til å håpe på mer fint vær frem mot sommeren. |
Postet 14-05-25 kl 10:58 av Blå
![]() |
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Juni-kaffe (01-06-25)
- Resten av mai-kaffe (18-05-25)
- 17. maikaffe (17-05-25)
- Maikaffe (02-05-25)
- Etterpåskekaffe (22-04-25)