Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
![]() |
![]() Jeg hater fortsatt sommertid. ![]() |
Postet 14-05-25 kl 11:40 av Maverick
![]() |
![]() |
Jeg har nå sovet godt i et halvt år. Det gjør helt vidunderlige ting for sjela mi.
Når vi først snakker om sommertid - fra og med i morgen har jeg 45 minutter kortere arbeidsdag (frem til midten av september). Nok en fordel med å jobbe i staten. ![]() |
Postet 14-05-25 kl 12:05 av Tjorven
![]() |
![]() |
I dag forsov vi oss. Mannen våknet litt over åtte og vekket meg. Da lå jeg og dormet mellom søvn og våken og drømte at jeg hadde forsovet meg, så nå kan jeg også si at jeg er sanndrømt.
![]() Ingen av oss hadde avtaler fra morgenen av og vi var på jobb kvart på ni, så ingen skade skjedd. Jeg tror i grunnen pollen har skylda for at vi sov så lenge og godt, vi er rimelig slått ut begge to for tida. |
Postet 14-05-25 kl 12:21 av Nenne
![]() |
![]() |
Hva er den magiske løsninga, Tjorven?
|
Postet 14-05-25 kl 13:38 av Input
![]() |
![]() |
Godt du sa det om sommertid, Tjorven. Det hadde jeg helt glemt av.
![]() |
Postet 14-05-25 kl 14:03 av Fersken
![]() |
![]() |
Ny dag, nye muligheter.
![]() |
Postet 15-05-25 kl 07:11 av star
![]() |
![]() |
Jeg har fleksitid, men praktiserer ofte omvendt av sommertid - for når resten av familien har fri er det lettere for meg å dra litt tidligere og bli litt lenger på jobb for å få noen ekstra plusstimer i banken.
Jobber dere mer enn 7,5 time om vinteren Tjorven, eller har dere færre arbeidstimer i løpet av et år? Og har dere betalt lunsj eller ikke? |
Postet 15-05-25 kl 07:12 av tink
![]() |
![]() |
Vintertid er 7:45 timers arbeidsdag (inkludert lunsj) i staten.
|
Postet 15-05-25 kl 08:57 av Fersken
![]() |
![]() |
Det er som Fersken skriver. Vi har 7 t og 45 min arbeidsdag i vintertiden, og 7 t når det er sommertid (15. mai til 15. september). Dette inkluderer lunsjpause. Jeg tror dette er gjengs i staten.
Nå som jeg ikke har barn som må hentes og leveres innebærer det at jeg bygger opp mye timer på fleksitidskontoen ganske fort. Vi får avspasere inntil 24 dager i året, og noen år har jeg vært veldig nær den kvota. Så jeg klager ikke på arbeidstiden min. |
Postet 15-05-25 kl 12:59 av Tjorven
![]() |
![]() |
Takk for oppdatering. Vi har også betalt lunsj, og 7,5 timer flatt over hele året. Har en tariffavtale som til nylig har fulgt staten tett, men er usikker på hvordan det blir framover. Arbeidstiden er jeg heldigvis stort sett fornøyd med.
|
Postet 15-05-25 kl 13:04 av tink
![]() |
![]() |
Endelig fredag. Intervju i dag, men jeg har ikke trua. Heldigvis skal de være raske med avgjørelsen.
|
Postet 16-05-25 kl 06:58 av star
![]() |
![]() |
Jeg starter dagen på sykehuset, har jevnlige kontroller for tiden. Veldig greit med tidlige timer, da er det færre pasienter og blidere personale.
|
Postet 16-05-25 kl 08:24 av Blondie
![]() Oppdatert 16-05-25 kl 09:19 av Blondie |
![]() |
Jeg jobber i staten og har 7,5 time året rundt. Men deilig fleksitidsordning!
|
Postet 16-05-25 kl 08:56 av Palmen
![]() |
![]() |
I går var en skikkelig god dag, av mange årsaker. Den skal jeg leve godt på en stund fremover.
I dag skal jeg egentlig bare komme meg gjennom arbeidsdagen. Planen er yin yoga etter jobb. Det pleier å være en veldig god start på helgen. |
Postet 16-05-25 kl 09:18 av Tjorven
![]() |
![]() |
I kveld skal jeg stryke skjorter, bake rundstykker og gå natteravn. Det er heldigvis meldt pent vær, og gode muligheter for litt aktivitet på senter og i badeviker. Håper selvsagt ikke på drama og spetakkel, men det er mer givende å være natteravn når man ser behovet og treffer litt folk.
|
Postet 16-05-25 kl 11:22 av tink
![]() |
![]() |
Jeg strøk Villes bunadsskjorte i går, i dag skal vi bake marengsbunn til Pavlova. Hun skal ha frokost/brunsj med noen venninner i morgen, så mannen og jeg rusler vel bort og ser på barnetoget i mellomtiden. Godt det er meldt pent vær, når vi uansett må ut.
![]() |
Postet 16-05-25 kl 11:26 av celebelen
![]() |
![]() |
På min jobb er det alltid spennende med norskeksamen; vi kan se så tydelig i lesertallene våre hva de skriver om! I dag ser det ut som de har oppgaver om Marte Mjøs Persen/Arbeiderpartiet, George Orwell/1984, Marit Eikemo, retorikk, Arne Garborg og Odda.
![]() |
Postet 16-05-25 kl 11:39 av Skilpadda
![]() |
![]() |
Så spennende Skilpadda.
|
Postet 16-05-25 kl 12:02 av tink
![]() |
![]() |
Er det noen av dere som er lærere (eller som har russebarn) som vet hva oppgavene var på sidemålseksamen i går, forresten? Vi er nysgjerrige etter å ha sett lesertallene. Franz Kafka, Ivar Aasen, nynorsk, sorti og Honningcentralen (!).
|
Postet 16-05-25 kl 12:58 av Skilpadda
![]() |
![]() |
Så gøy, Skilpadda! Særlig Honningcentralen var jo litt utenom det vanlige.
Jeg holder på å skrive et dokument hvor jeg ikke klarer å bli helt enig med meg selv. Hvis jeg hadde skrevet med blyant og viskelær, så hadde arket vært tynnslitt nå. For jeg har skrevet og slettet, skrevet og slettet uendelig mange ganger. |
Postet 16-05-25 kl 13:35 av Tjorven
![]() |
![]() |
Tenåringen i huset kan bekrefte at det var det som var temaene, ja.
![]() |
Postet 16-05-25 kl 13:43 av Adrienne
![]() |
![]() |
Honningcentralens reklame om kama sutra for bier har satt spor.
![]() En av oppgavene var å skrive en fagartikkel på hvorfor nynorsk er et gode og Kafka-teksten skulle sammenlignes med noe jeg ikke husker. ![]() |
Postet 16-05-25 kl 15:25 av Blondie
![]() |
![]() |
Har også sett mange tiktoker om biene ja.
![]() Hjemme og slakt I sofaen før det sjal lages middag og ryddes. |
Postet 16-05-25 kl 16:33 av star
![]() |
![]() |
Skilpadda, dagens stemmer, sier russen.
|
Postet 16-05-25 kl 16:58 av annemede
![]() |
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Juni-kaffe (01-06-25)
- Resten av mai-kaffe (18-05-25)
- 17. maikaffe (17-05-25)