Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Juni-kaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Juni-kaffe

Postet 01-06-25 kl 05:40 av Kaffestuggu

Happy pride, folkens.

Kommentarer totalt 250  

Kommentarer

Gammel
Fersken sin avatar
Kaffe innabords her også. Begynner å merke at folk forbereder sommerferie, det er mange spørsmål som kommer.
Postet 18-06-25 kl 09:15 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Kurs på teams er fint. Lang dag på jobb i dag. Vikarinnkalling fra kl. 6.30 (de ringer da, mens jeg sykler til jobb), avslutning for elever og foresatte og avslutning for en medleder som slutter. Puh.
Postet 18-06-25 kl 10:12 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Juni.
Postet 18-06-25 kl 11:04 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
på Maverick
Postet 18-06-25 kl 11:16 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Litt action i dag visst.
Postet 18-06-25 kl 14:59 av star star er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kupp på Kiwi. Nå har vi kjøttdeig en stund.
Postet 18-06-25 kl 17:30 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen!

Jeg har startet dagen med å gjøre ting jeg ikke kunne. Men nå har jeg fått øvd litt, og det går litt bedre.
Postet 19-06-25 kl 09:45 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har en begivenhetsrik dag foran meg. Jeg skal i hvert fall gå til sengs i Milano i kveld.

Jeg blir 50 i år, og venninnene mine fra hjembyen min gikk på samme trinn som meg på skolen. Det gjør at alle har runddag det samme året. Så vi bestemte oss for å reise på tur. Så vi skal ha en oval weekend i Milano/Como. Det blir nok bra, men vi er en litt snodig gjeng som reiser, så jeg er litt spent også.
Postet 19-06-25 kl 09:48 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God formiddag. Jeg startet dagen med tannlege besøk som gikk bra. Så nå har jeg fått i meg kaffe og frokost. Ingen planer resten av dagen.
Postet 19-06-25 kl 10:43 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Telefonbonanza i dag.

Og fornøyd med at jeg hadde rett når jeg på møtet mente at flyet vi hørte (så det ikke) var en Herkules.
Postet 19-06-25 kl 11:20 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg har tilbragt dagen på Bislett stadion. Vi har hatt aktivitetsdag. Veldig vellykket til tross for at en «nøkkel-kontaktlærer» var fraværende. Annerledesdager er vanskelig og enda vanskeligere om læreren din er borte. Nå drikker jeg kaffe og pusler med en av jobbene mine (fungerer som ass.rektor, ikt-ansvarlig og aks-leder).
Postet 19-06-25 kl 14:18 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg sa ha det til ass rektor på barneskolen på tirsdag. Har kjent henne og tidvis hatt tett kontakt med henne på grunn av foreldrekontakt, korps, bursdag og skolearrangementsverv gjennom ti år, så det var litt vemodig for oss begge. Gode ass rektorer er gode å ha, Blånn
Postet 19-06-25 kl 19:56 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Den kommende mannen har første feriedag i dag og ungdommen er hos kjæresten, så hunden og jeg har en rolig morgen. Fint vær, så det må nok beveges litt i dag.
Postet 20-06-25 kl 08:04 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Alene på jobb i dag. Da blir det litt stressende et par timer om litt.
Postet 20-06-25 kl 08:46 av star star er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Hjemmekontordag, strategisk valgt siden jeg både var ute med mannens jobb i går og tenker å få reist på bruket før rushet.
Postet 20-06-25 kl 11:06 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Juni!
Postet 20-06-25 kl 13:15 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det har jaggu gått helt greit. Har en nøtt jeg må løse, men det går sikkert.
Postet 20-06-25 kl 13:22 av star star er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Dette har vært verdens lengste uke, med vannlekkasje på kjøkkenet, skoleavslutninger og hundretusen arbeidsdager på rad (eller elleve, da, men det føles som mer!). Fytti katta. I helga skal jeg gjøre minst mulig, tror jeg. Bare drikke brus. Og kanskje strikke. (Og gjøre alt det andre som man må gjøre, men det skal jeg late som jeg ikke må.)
Postet 20-06-25 kl 13:52 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tatt helg og humper på bussen hjem. Godt valg for den egentlige bussen er visst en del forsinket.
Nøtta ble løst.
Postet 20-06-25 kl 15:09 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Godt å høre at det nærmer seg helg for flere. Jeg har rukket å bli rørt av mitt eget skolebytteinnlegg for lillesøster på IG.
Postet 20-06-25 kl 15:34 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God lørdag!
Sov lenge, kaffe i koppen, sol ute og hagearbeid er dagens plan.
Postet 21-06-25 kl 11:48 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Kveldens kjøreoppdrag ble avlyst så da lurer jeg på om jeg skal slenge meg med på et arrangement i ettermiddag. Paneldebatt og konsert med et band jeg liker i ett og samme arrangement bør jo bli bra.
Postet 21-06-25 kl 12:53 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
millact sin avatar
Båttur i hele dag og årets første bad.
Postet 21-06-25 kl 20:56 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Høres deilig ut Millact.
Postet 21-06-25 kl 21:21 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Denne madammen var på vift i går, og ikke hjemme før 02.30. Skulle ta bussen, men i stedet for å stå og vente gikk jeg fra busstopp til busstopp. Det gikk strålende helt til bussen plutselig kjørte forbi når jeg var inbetween. Så da ble det en lengre gåtur, men på årets lyseste natt! Og det var fin temperatur og opplett. Måkene sover ikke om natten, det skal de ha.
Blir rolig dag i dag, er ikke vant til dette utelivet lengre.
Postet 22-06-25 kl 10:55 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Sovet lenge, kaffe i koppen og lite planer. Musikanten som er på korpstur kommer hjem i ettermiddag, det blir bra.
Postet 22-06-25 kl 11:03 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Ferie. Sov til 12.30 og må sove litt mer snart. Fryktelig vemodig og vondt å ha sagt hadet til ungene mine, men vekkerklokke står ikke på lista over ting jeg savner. Denne junien har vært helt ekstrem.

Gleder meg til datteren kommer hjem fra hyttetur senere i dag. Må bli grilling kjenner jeg til tross for meldt regn.
Postet 22-06-25 kl 14:24 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Klar for å kjøre minste til leir. Selv skal jeg ha hjemmekontor, mens guttene skal i gang med uke 1 og 2 på sommerjobb.
Postet 23-06-25 kl 07:23 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Litt lunken interesse for mandagen her. Uhyggelig trøtt. Yngste var grytidlig oppe i ferien sin i dag for glattkjøringskurs. Tenkte å piske meg på en treningstime i ettermiddag.
Postet 23-06-25 kl 08:09 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen, kaffe I koppen etter en natt med lite søvn.
Første feriedag for meg og ungene. Ikke så mye planer idag.
Postet 23-06-25 kl 08:26 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi har invitert noen venner til grilling i dag, det setter været en effektiv stopper for. Nå er det planlegging av innemat.
Postet 23-06-25 kl 08:30 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Første feriedag, men klokke på for å passe den lille mannen i mitt liv. Han reiser på ferie i morgen, og mammaen og pappaen spurte pent om litt shopping- og pakkefri.
Postet 23-06-25 kl 08:51 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Så koselig 007.

Her er det tre dager igjen til ferie og absolutt nok å gjøre. Men det skal bli ferie.
Postet 23-06-25 kl 08:55 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Herlighet. Selv i sakte rusletempo så var jeg klissvåt da jeg var framme på legekontoret. Og samme når jeg kom hjem. Har funnet meg en is i håp om å kjøle ned.
Postet 23-06-25 kl 09:00 av star star er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen!
Blir en lang dag i dag - akkurat ferdig med et av de kjedeligste møtene ever....
Snart et til som jeg forventer blir like gørr.

Er i Midt Østen og må innrømme at etter gårsdagens angrep fra gale Trump, føles det ikke fullt så trygt her nede. Gleder meg til å dra hjem.
Postet 23-06-25 kl 10:01 av løve70 løve70 er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Uffda, høres ut som feil del av verden å være i nå, løve70.

Jeg kom meg til kontoret før regnet startet, og håper at det gir seg til jeg skal hjem igjen. Og enda mer håper jeg på at det blir oppholdsvær i slutten av uka, festival er triveligst i finvær.
Postet 23-06-25 kl 10:20 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Nå fryser jeg. Men det er kaldt inne hos meg.
Lurte på hvorfor en hel gjeng småtroll samt en del eldre var samlet nede på friområdet nedpå her da jeg gikk fra legen. Tok alt for lang tid før jeg koblet at det er sommerferie og dermed fotballskole.
Postet 23-06-25 kl 10:46 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Juni!

Akkurat nå sitter jeg i Ungdomshallen på Jordal og ser på ungens første isøkt på hockeycamp mens jeg simultanjobber. Alltid litt skummelt når hun skal på is med 30 guttunger (og 1 jente!) hun ikke kjenner.
Postet 23-06-25 kl 10:47 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Tomt for energi her, så utrettar ca ingenting. Men! Eg har gjort eit stk 13-åring superhappy i dag. Meldte oss på Team Airfryer. Må komme meg i bilen og plukke den opp i butikken snart.
Postet 23-06-25 kl 17:30 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Litt stressa nå. Ikke den kjekkeste tiden å være i Midt Østen på. Har fått booket meg ny retur og håper luftrommet er åpnet igjen til da...
Postet 23-06-25 kl 20:13 av løve70 løve70 er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
Oi, håper du kommer deg raskt og trygt hjem.
Postet 23-06-25 kl 20:36 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Skjønner godt du er stressa. Håper du får en hjemturen uten noe om og men.
Postet 23-06-25 kl 21:03 av star star er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Fikk booket retur et døgn tidligere og med en mer direkte rute, så satser på at det går bra!
Postet 24-06-25 kl 06:31 av løve70 løve70 er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Lurer på om ikke legen hadde et poeng i går. Jaja, på vei til jobb.
Postet 24-06-25 kl 07:00 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har vært på F i noen dager. Venninnetur til Como i Italia. Como var helt magisk, men jeg må innrømme at 7 damer, alle med litt forskjellige forventninger til hva vi ville få ut av turen, ble litt i overkant. Men alt i alt var det en fin tur.

Jeg var kanskje ikke maks motivert til å gå på jobb i dag, men jeg er på plass. Riktignok uten nøkkelkort, men man kan jo ikke huske alt.
Postet 24-06-25 kl 08:30 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Håper hjemreisen din går fint, løve70. Ikke noe kjekt å befinne seg i midtøsten akkurat nå. :/

Det høres jo helt magisk ut med en venninnetur til Como, Tjorven! Dog ser jeg at det fort kan bli litt ulike forvetninger og ønsker.

Jeg er trøtt. Eldstemann var ute i går og kom hjem kl 01 i natt og vekket hele huset. Til hans forsvar, han bråker egentlig ikke så veldig mye, men lille frøken fryd våkner og begynner å bjeffe. :/
Postet 24-06-25 kl 08:41 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Er på kontoret og har noen litt store oppgaver foran meg før jeg kan ta F - og ser til min store overraskelse at det bare er knappe to uker til. Jaja, det skal nok gå.
Postet 24-06-25 kl 09:34 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Første ferieuke i gang og har feber, tette bihuler og generelt sjaber form. Men drkker kaffe, tar paracet og maler stue og kjøkken. Artig med ny farge så nå blir det grønt hos meg. Green Harmony heter fargen og så langt ser den fin ut.
Postet 24-06-25 kl 13:19 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Jeg er på kontoret, skal jobbe denne og neste uke før ferie. Merker at det er mindre å gjøre, så tror jeg skal benytte anledningen til å avspasere litt innimellom nå før ferien.
Postet 24-06-25 kl 13:35 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Har vært i Oslo på middag med venninne og har konstatert at boblejakke var riktig antrekk. Brrr, kald sommerdag altså.
Postet 24-06-25 kl 21:25 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.