|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
By the Sea
|
Sv: Lar vi alder begrense oss for mye?
Ja, det er helt sikkert. Husker da jeg selv var 20 og bodde på hybelhus sammen med en som fyllte 24 - husker jeg syntes hun var veldig gammel.
Dette synes jeg er veldig viktig. Og det er litt slike ting jeg hadde i tankene da jeg startet denne tråden - plasserer vi oss ikke i litt for trange båser? Jeg tror det er veldig viktig å virkelig kjenne at man er i utvikling livet igjennom, ikke forvante at man må stagnere på et tidspunkt. Endring og nye muligheter har man livet igjennom. Stadig nye ting å oppdage, lære, gjøre , kose seg med!
Ja dette har jeg tenkt litt på også. Dette med at kvinner får barn senere enn for et par-tre tiår tilbake blir gjerne framstilt som noe nymotens tull og tøys som man bør slutte med og "ta til vettet", på en måte. Men det er jo akkurat som du sier, Esme - tidligere var det jo vanlig å få barn så lenge man var fruktbar.
|
|
|
#62 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Lar vi alder begrense oss for mye?Jeg er 55, og alder er noe jeg finner svært lite interessant. I den grad at jeg ikke vet nøyaktig alder på flere gode venner, eller til og med på egne barn. Etter at de fyller 20-25 gidder jeg ikke huske på det lenger. Det er ikke viktig. Jeg husker bursdager og vet fødselsår, det får holde. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Først: Good for you, Zoë, lykke til. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
geskjeftig
|
Sv: Lar vi alder begrense oss for mye?Nok en lite hipp gamlisungdom melder seg.
Jeg er like gammel som aC, og irriterer meg over denslags kommentarer. Det er ikke bare som 40-åring man må legge bånd på seg for å oppføre seg aldersmessig korrekt. Jeg er langt yngstemann på jobb, og det passer meg utmerket å jobbe sammen med mennesker som er en del eldre. Med unntak av sekretæren, har alle på min arbeidsplass fått barn de siste årene. Jeg opplever i liten grad at førtiåringen føler han må oppføre seg annerledes fordi jeg er mye yngre.
|
|
|
#66 |
|
Passiv
|
Sv: Lar vi alder begrense oss for mye?Alder er bare et tall. |
|
|
|
#67 |
|
Pauset
|
Sv: Lar vi alder begrense oss for mye?Alder er ikke begrensning. Alder er muligheter man ikke turte ta før.... fordi man er tryggere på seg selv og bryr seg ikke så mye om hva andre syns og tror... |
|
|
|
|
|
#68 |
|
By the Sea
|
Her er dere (og flere andre i tråden også) inne på noe jeg synes er viktig.
|
|
|
#69 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Lar vi alder begrense oss for mye?Ut fra hendelser i familien, hos bekjente, og i nyhetsbilde, er jeg glad for all den tid jeg får. Jeg forsøker faktisk å tenke litt voldsomme takknemlighetstanker av og til, for å begrense misnøye og idiotiske klager. De være seg tanker om alder, kropp, jobb, økonomi, et.c. Jeg er veldig heldig. Veldig. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
Sv: Lar vi alder begrense oss for mye?Jeg er 30 år og har begynt på Høyskole sammen med 19åringer.. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
Sv: Lar vi alder begrense oss for mye?Hvordan tror dere at mange ser på meg da? Over 40 år, studert med folk stort sett mye yngre enn meg, hopper slengtau med jentene, springer bortover veien med hoppetau, har det rasende festlig på akebrett og spark, husker så høyt huska klarer å ta meg og hopper av i fart, slår hjul, går på epleslang, osv. osv.
|
|
![]() |
|
|