|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar vi alder begrense oss for mye?Jeg klarer liksom ikke henge med på at jeg fyller 38 år i år. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Lar vi alder begrense oss for mye?Jeg tror ikke jeg lar alderen min begrense meg. Jeg hadde ingen krise da jeg ble 30, men det virket som om mange forventet at jeg skulle ha det. Alder er bare et tall og det tallet sier lite om meg som person. Den største krisa for meg med å fylle 30 var at rompa ramla ned omtrent samtidig.
|
|
|
#43 |
|
intro
|
Sv: Lar vi alder begrense oss for mye?
Der sa du det.
|
|
|
|
#44 |
|
Textrovert
|
Sv: Lar vi alder begrense oss for mye?Jeg fyller 40 i år, og har hatt en liten eksistensiell krise nå i vinter. Jeg synes jeg har gått fra å være relativt ung og i etableringsfasen til plutselig å være godt voksen. Jeg får litt noia ved tanken på at livet mitt på en måte er definert nå. Jeg har valgt den mannen jeg skal ha og jeg skal ikke ha flere barn, for eksempel. Jeg kan aldri gå tilbake til den fasen hvor livet ligger som en åpen bok foran meg og jeg ikke aner hva det vil bringe. Alt dette har gitt meg en liten knekk. Men jeg jobber med saken. Hvis jeg luller meg inn i en "livet er snart over"-tankegang nå, vil jeg angre meg som en hund om 20–30 år når jeg skjønner at 40 faktisk ikke var så veldig gammelt.
|
|
|
#45 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Lar vi alder begrense oss for mye?Jeg synes det er veldig greit å bli eldre. Nå får vi sjelden kommentarer på hvor hårreisende unge foreldre vi er, og det er godtatt å være litt kjip og kjedelig og sitte hjemme i helgene med film og rødvin. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
ekstremt trøtt
|
Akkurat den fordelen ser jeg. Ikke så mange som kommenterer at "slik går det når barn får barn" lenger.
|
|
|
#47 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Jeg ser ikke helt den, jeg altså. Jeg tror i hvert fall ikke jeg hadde reagert på at det hadde vært feil, og jeg ser heller ikke at det er opplest og vedtatt av folk flest heller. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Sliter med tastaturet
Det er litt av det jeg også føler på, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Introvert optimist
|
DER sa du det. Akkurat sånn. Jeg tror det var derfor jeg begynte å røske tak i alt som ikke var som det skulle være, alt jeg faktisk kan påvirke og gjøre noe med fortsatt, alt som ikke er låst. Hjelpes, så forutsigbar jeg er.
|
|
|
#50 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Lar vi alder begrense oss for mye?Har ikke lest, slenger bare inn et sutreinnlegg.
|
|
|
#51 |
|
flisespikker
|
Det synes jeg var en veldig flott og viktig ting å tenke på!
|
|
|
#52 |
|
Bare sær
Det er ingen andre enn jeg som er gammel her. :47 i morgen:
|
|
|
#53 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende har stabilisert seg på drøye 28 år, ifølge SSB.
Lillesøster mai-08 Storebror feb-05 Sist redigert av Karima : 27-03-09 kl 12:49. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Lar vi alder begrense oss for mye?Jeg plages ikke av alderen. Nå fikk jeg riktignok barn tidlig å kan ikke lengte tilbake til voksenlivet uten barn fordi det rakk jeg egentlig aldri å erfare. Jeg synes det er godt å bli voksen, og er ikke omringet av venner som er opptatt av dette heller. Jeg tror at hvis man har et godt selvbilde i 20 årene vil det også være godt 10 til 20 år etterpå. Hvorfor skulle man plutselig begynne å la seg begrense av alder hvis man ikke har latt seg begrense tidligere? (om enn av andre "årsaker") |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Mother of Dragons
|
Generasjonen over oss fikk barn tidlig ja. Men besteforeldregenerasjonen gjorde ikke det, fordi de brukte mye lenger tid på å få ordnet økonomi nok til å forsørge familien sin. Både mine og mannen min sine besteforeldre fikk første barn etter de var 30, og det gjaldt tilogmed mine farforeldre som var i overklassen.
|
|
|
#57 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Når jeg ser over mine og mannen min sine bestemødre og oldemødre |
|
|
|
|
|
#60 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Jeg kan si akkurat det samme som deg Kasia, men det er snart 16 år siden jeg fyllte 30.
Jeg er ikke langt bak ...
|
![]() |
|
|