|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen
Man har ikke sagt at man bare vil ha det helt ekte. Men argumentasjonen for hvorfor nettopp dette er en ok måte å gjøre det på må jo henge på greip. Og det synes jeg ikke den har gjort så langt.
You don't have to be black to sing the blues From what I gather all you got to be is blue (Joan Baez) Sist redigert av Claire : 14-10-09 kl 15:18. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonenJeg syns ikke tanken de beskriver kommer frem i tv-reklamene i det hele tatt.
|
|
|
#63 |
|
Glamorøs
|
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonenNå må dere huske at de snakker om hele profilen da, ikke bare disse reklamesnuttene. Jeg er også ganske overbevist om at det er sammensatt grunn til at de snakker norsk, ikke enten humor eller å kommunisere med en større målgruppe, liksom. Men jeg kan nesten garantere at sistnevnte er en del av det.
|
|
|
#64 |
|
Sær og kresen
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonenHadde forøvrig sansen for at de bruker bilder av sterke og smilende kvinner. Håper bare det gjenspeiler virkeligheten. Jeg synes tross alt det er en viktig del av et humanitært-/bistandsprosjekt. Selv om det samtidig er viktig å nå ut til mange. Vanskelig balansegang. Hvem vil ha virkelighet, liksom? Vi vil helst ha reality.
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonenHm- jeg har tenkt litt på disse norske skuespillerne de bruker og grunnen til det. Og jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor egentlig |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Glamorøs
|
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonenMan vil ha virkelighet, men ikke en sjåvinistisk virkelighet, man vil ha smilende sterke kvinner, men ikke de som har det skikkelig fælt og kanskje trenger det mest. Jeg er glad jeg ikke driver med bistandsreklame gitt.
|
|
|
#67 |
|
Sær og kresen
DET kan vi være enige om.
|
|
|
#68 |
|
Mother of Dragons
|
Kanskje hun er som norske kvinner (i hvert fall en som jeg kjenner), at hun er obs på at mannen kan bli Ironisk og tilogmed i enkelttilfeller komme med Sarkasmer, som han kan gjøre noen ganger når denne tilfeldige kvinnen som jeg kjenner har kjøpt Unødvendige Ting, som f.eks Egg Shapers fra Japan, på Internettet?
|
|
|
#69 |
|
Glamorøs
|
Hm? Det har jeg da aldri hørt om. Spesielt ikke når man bestiller bittesmå plastikkepler hvor marken er en grønn skje som man kan ha ketchup i heller.
|
|
|
#70 |
|
Men først, kaffe!
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonenLite sidespor kanskje, men jeg hørte et foredrag med Yunus rundt kvinner og microlån. Grunnen til at dette fungerer så strålende er at kvinner alltid betaler tilbake og slik kan gi videre. Grunnen til at de alltid betaler tilbake er at de er styrt av lav risikovillighet. Menn er i større grad styrt av større villgihet for risiko, og derved oftere kan kræsjlander. Det blir derved lenger mellom store suksesser, microlån trenger mer den jevne suksessen og derved bærer dette seg over tid. Veldig forenklet, men slik fungerer det nå. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
(har litt red.problemer med pc så det kommer av og til bokstaver og ord der de ikke hører hjemme mulig quotet er rota til) |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Mother of Dragons
|
Eller de pinvinene for majones/dressing, hvor nebbet er en skje? Har du sett dem? Ehhh..
|
|
|
#73 |
|
Leser
|
Ja, ok. Mulig vi bare snakker forbi hverandre. Jeg heller synes ikke reklamen er spesielt god, men det er uhyre sjeldent jeg ser gode reklamer, og som Glitterchick er inne på så er bistandsreklamer vanskelige. (Og en masse andre reklamer også, husker dere "Et lite stykke Norge" fra Amnesty feks?)
|
|
|
#74 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Du trenger jo ikke se poenget, men jeg tror mange utviser mer empati og mer forståelse jo nærere noe føles. Ref alle som sier de synes det er enda verre å se på lidende barn på tv etter at de selv fikk barn. "Tenk om det var mitt barn som hadde mistet mor og far og satt alene på jordet uten noe å spise".
|
|
|
#75 |
|
Sær og kresen
Ja, jeg ser at identifikasjonsfaktoren sikkert er viktig for mange. Men jeg synes jo det perspektivet du skisserer her er noe snevert. Men hvis den økte empatien og forståelsen fører til at man bidrar tilsvarende mye mer med penger til aksjonen, så kan det i det minste brukes til noe. Og det gjør det kanskje.
|
|
|
#76 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonenMulig det er snevert, det er grenser hvor dyp jeg er det 1/10 sekundet jeg tenker over reklamene som fyker forbi på tv.
|
|
|
#77 |
|
Shake it out!
|
Signerer dette og det andre glitter har skrevet i denne tråden (hvis hun ikke skrev noe fryktelig teit etter dette innlegget da, for lengre har jeg ikke kommet
|
|
|
#78 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonenJeg syns det må være greitt å vise drittsekkmenn (etter norsk standard) når man jobber for undertrykte kvinner, jeg vil anta at Care ikke har tatt situasjonen helt ut av luften, men at dette illustrerer hverdagen i mange av prosjektene de har.
|
|
|
#79 |
|
Sær og kresen
Hun har skrevet en hel masse som er særdeles teit og usaklig etter det der. Så der gikk du på en smell.
|
![]() |
|
|