Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Overvektiges erfaringer

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-10, 18:29   #21
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Jeg har egentlig vært overvektig siden jeg fikk barn som 18-åring, men det er først de fire siste årene at jeg har vært så stor at det er virkelig påfallende. Jeg merker stor forskjell fra den tiden jeg bare hadde noen kilo ekstra til nå som jeg stort sett alltid er den største uansett setting. Jeg har ikke mye utdanning, men jeg har aldri hatt problem med å få meg jobb. De siste tre årene har jeg søkt på alt jeg har vært kvalifisert til og vært inn på mange intervju hvor jeg synes at jeg har gjort det bra, men jeg har aldri blitt tilbydt stillingen. Det kan være tilfeldig, men det er jo litt rart at jeg aldri sto uten jobb tidligere.

Det er endel ubehagelige episoder ellers også. En dag jeg skulle ta bussen så kom det ei og satte seg ved siden av meg. Etter et par minutter reiste hun seg opp og proklamerte høyt at hun kunne ikke sitte sammen med meg fordi jeg er så feit at hun ikke får plass.
Da jeg og eldstemann var på Tusenfryd i fjor så var det også mange kommentarer og blikk. Når vi skulle ta berg og dalbane så var det en guttegjeng som høylytt kommenterte at jeg aldri ville få plass til å feste beltet og de holdt på å le seg ihjel da jeg klemte meg ned i setet. Det samme skjedde flere ganger i løpet av den dagen.
På ferie i Gran Canaria i fjor var det noen gutter som gikk bort til sønnen min og flirte og sa at mora hans var den styggeste blubba de noen gang har sett.
Så ja, det er mye dritt å få.

Gammel 11-09-10, 18:33   #22
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, uff, jeg skjønner at jeg har vært heldig altså!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 18:37   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det både Divine og Barbarella forteller er ting jeg syns er langt over streken til sjikane. Og tyder på at det da er en del der ute som søren ikke bruker grunnleggende folkeskikk.

Takk for at dere deler. Da føler jeg at jeg har fått belyst at dette skjer og at jeg var og er heldig som har sluppet å erfare det.

Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 19:04   #24
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg blir nesten litt sur når folk sier at "hvis du bare er blid og fornøyd, vet du, så vil jo ingen reagere på overvekten din". Hva i huleste? Skal misnøye med egen kropp gi andre fritt spillerom til å kommmentere, synse og mene?

Absolutt ikke, det var langtfra det jeg mente. Det er aldri greit å trakassere andre mennesker eller komme med nedsettende kommentarer. Min erfaring er bare at min generelle holdning til meg selv har en tendens til å smitte over på andre.

Gammel 11-09-10, 19:04   #25
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg er 60-70 kg overvektig og har ikke opplevd negative kommentarer eller ubehagelige episoder annet enn hos helsepersonell. Jeg har aldri opplevd kommentarer på gata eller andre steder. Jeg har heller ikke hatt problemer med dette i arbeidslivet. Jeg har kanskje vært heldig.

Der jeg derimot har møtt en del fordommer, negative kommentarer og ufin oppførsel er faktisk i helsevesenet. Jeg hadde et ubehagelig møte med en gynekolog i forbindelse med behandling for PCOS. Det endte med at jeg koblet inn fylkeslegen. Gynekologen fikk seg en kraftig skrape, men jeg tviler på om det hjalp.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 19:22   #26
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke fått så mye dritt selv, egentlig, annet enn stygge blikk og hvisketisking bak ryggen. Men det er vondt nok det.

Ei i klassen min er ganske så overvektig, en god del større enn meg. Hun er et av de nydeligste menneskene jeg vet om. Et tvers gjennom godt menneske, snill, omtenksom, gavmild, morsom, og når hun ler kan man ikke la være å le med. Hun har også et helt utrolig vakkert ansikt, og et hår som er til å dø for. Likevel har jeg en annen i klassen som nekter å stå ved siden av denne jenta for da er det jo ingen gutter som kommer bort til henne. Hun vil heller ikke gå rund på f.eks et kjøpesenter med denne vakre jenta, for hva vil folk tro da? :matt:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 19:23   #27
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Er det virkelig vanlig at folk er så uhøflige at de plukker ting opp av handlevogna til en som er stor? Eller tar bilder? Eller kommenterer på åpen gate? Eller er det sånn at man kanskje har opplevd én gang eller to at man traff en idiot som var ultrakjip og såret en - men stort sett er folk flest ryddige?

Hva har andre av erfaringer?

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3806243.ece

Jeg har i grunn opplevd lite av slike ting. Ikke at folk stirrer, at folk kommenterer eller behandler meg stygt. Og jeg var ganske så stor.

MEN.

Jeg må likevel si at jeg føler at det er litt annerledes. Jeg føler at jeg automatisk blir tatt mer seriøst når jeg er på klesbutikker, når jeg er steder og har behov for hjelp etc. Folk er liksom mer oppmerksom på meg nå enn før, og det legger jeg merke til. Men dette har jeg ikke reflektert over mens jeg var overvektig.

Jeg har også en følelse av at jeg kanskje blir sett litt annerledes på i jobbsammenheng og slike ting, når jeg er tilnærmet normalvektig, enn veldig overvektig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 19:23   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

J
På ferie i Gran Canaria i fjor var det noen gutter som gikk bort til sønnen min og flirte og sa at mora hans var den styggeste blubba de noen gang har sett.

Herregud, nå begynner jeg å grine. Tenk for en opplevelse både for deg og sønnen din, et barn skal slippe å få sånne ting slengt i trynet. Hva FAEN feiler det folk?? Jeg blir helt satt ut!

Gammel 11-09-10, 19:26   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker en episode i syden dog.
Det var en sånn der timeshare-mann som skulle prate med oss, men vi sa nei, nei, nei og nei. Han ble sur, og han gikk liksom etter oss. Og til slutt slang han ut noe ala at jeg var lik en stor feit bleik gris.
Min mann snudde på hælen og det var vel ganske nærme at han slo han ned. Jeg tror iallefall han ønsket det, men vi bare gikk.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 19:34   #30
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Det er endel ubehagelige episoder ellers også. En dag jeg skulle ta bussen så kom det ei og satte seg ved siden av meg. Etter et par minutter reiste hun seg opp og proklamerte høyt at hun kunne ikke sitte sammen med meg fordi jeg er så feit at hun ikke får plass.
Da jeg og eldstemann var på Tusenfryd i fjor så var det også mange kommentarer og blikk. Når vi skulle ta berg og dalbane så var det en guttegjeng som høylytt kommenterte at jeg aldri ville få plass til å feste beltet og de holdt på å le seg ihjel da jeg klemte meg ned i setet. Det samme skjedde flere ganger i løpet av den dagen.

Fytti, så jævlige folk kan være!

Gammel 11-09-10, 20:13   #31
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg har opplevd ting. Det er ikke på daglig basis, men ofte nok. Jeg er vel ca 60 kg overvektig.

Jeg var på ekte amerikansk diner i Moskva, og da var det et par på nabobordet som snakket (skjønte ikke hva de sa), men så lagde hun bollekinn og gjorde seg stor med armene, og pekte på meg. Og så kikket mannen på meg. Også lo de litt. Jeg fikk ikke så lyst på burgeren min lenger, jeg.

Jeg får heller ikke tilbud om hjelp i vanlige butikker, selv om det ikke er meg jeg skal handle til.

Har fått blikk i handlekurven når jeg handler, og når jeg spiser ute. Det går i det samme; "Ikke rart du er feit!"-blikk hvis jeg handler / spiser noe usunt, og "Dakar deg, slanker du deg, du da!"-blikk hvis jeg handler / spiser sunt.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 20:24   #32
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da hadde jeg gått bort, tatt tak i damas bakhode og smørt tryne hennes nedi maten!

Gammel 11-09-10, 20:33   #33
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært veldig overvektig, men har hatt, og har en bmi som kategoriseres som overvekt. Dette er ingenting ift dem som virkelig sliter med dette, men jeg må likevel si at det eneste jeg noen gang har opplevd rundt dette, er fra en lege som bad meg "slutte å spise loff og drikke cola" og foreslo at jeg kunne "slanke meg litt annenhver uke".

Jeg har faktisk aldri opplevd noe mer nedverdigende enn de rådene. Jeg fikk bare stammet fram at jeg hverken spiste loff eller drakk noe særlig cola.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 20:44   #34
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig overvektig. Jeg kan ikke huske å opplevd noe som noen av dere andre beskriver. Derimot kan jeg tenke over hva jeg tror at andre tenker. Det er ikke alltid like pener tanker som dukker opp i mitt hode om meg selv da. Jeg tror at det har noe med den holdningen man har til seg selv også. Utstråler man usikkerthet og redsel, så er det alltid en idiot som plukker opp det og trakaserer den personen. Det betyr ikke at jeg syns det er riktig men jeg tror at det er sånn.

Gammel 11-09-10, 20:56   #35
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får skikkelig vondt av å lese i denne tråden. Så mye jævlig folk tillater seg å si og gjøre.

Jeg hadde lagt på meg mye i svangerskapet og var vel da 15 kg mer etter fødsel, enn hva jeg var før jeg ble gravid. Jeg har aldri vært kjempeovervektig, bare "godt hold".
Det eneste ille jeg har opplevd er 6 uker etter fødsel da jeg fikk beskjed av samboeren min at jeg ikke var noe fin lenger, men jo.. jeg var jo hyggelig og sånt da. Det var begynnelsen på slutten av det forholdet. Følte meg skikkelig sviktet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 21:02   #36
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg er overvektig, 20-30 kg for mye, men har aldri opplevd sjikane av noe slag.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 21:02   #37
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Ikke opplevd noe voldsomt ubehagelig nei, eller ikke siden tenårene. BMI ligger over grensen til fedme.
Da varjeg vel 10-15 kg mindre, men opplevde mye mer av kjipe kommentarer.

Jeg får jo blikk på matbutikken, men stirrer hardt tilbake (en handlekurv med lavlavkarbomat ser jo litt voldsom utfor de som ikke har peil ). Jeg har vel blitt litt tøffere og gir litt mer beng i hva andre mener med årene også. Ved bassengkanten/på badestranden derimot er jeg ikke like høy i hatten.

Gammel 11-09-10, 21:22   #38
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har opplevd ubehagelige episoder som kan relateres til overvekt, men da kun i møte med folk fra helsevesenet.

Gammel 11-09-10, 21:38   #39
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har aldri vært veldig overvektig, men har hatt, og har en bmi som kategoriseres som overvekt. Dette er ingenting ift dem som virkelig sliter med dette, men jeg må likevel si at det eneste jeg noen gang har opplevd rundt dette, er fra en lege som bad meg "slutte å spise loff og drikke cola" og foreslo at jeg kunne "slanke meg litt annenhver uke".

Jeg har faktisk aldri opplevd noe mer nedverdigende enn de rådene. Jeg fikk bare stammet fram at jeg hverken spiste loff eller drakk noe særlig cola.

Jeg har også en legeepisode. Som apan har jeg aldri heller vært veldig overvektig, men har BMI som varierer mellom 27-29. Etter første svangerskap og svangerskapsforgiftning gikk aldri blodtrykket mitt ned og jeg fortsatte med proteiner i urinen. Etter legebesøk ca. 6 måneder etter fødesel fikk jeg et brev om at de dårlige verdiene mine måtte ned og at jeg burde begynne med grovt brød og grønnsaker og sånt. Bytte smør med margaring og lettmelk mot skummetmelk. Jeg drikker aldri noe melk (laktoseintoleranse), brukte ikke smør og bruker grovt brød og spiser grønnsaker som andre folk.

Jeg skiftet lege samme dag og ble der tatt alvorlig og sendt til spesialist og videre på biopsi og diganostisert med varig nyresvikt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 21:38   #40
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg har opplevd endel ubehagelige episoder, ja. Mest fra folk i helsevesenet.
Den verste opplevelsen hadde jeg rett etter jeg hadde født tvillingene. Jeg hadde svangerskapsforgiftning, og hadde samlet masse vann, så jeg hadde lagt på meg 30 kilo i løpet av svangerskapet. Under narkosen fikk jeg astmaannfall, og etterpå klarte de nesten ikke å vekke meg -muligens pga narkosen i tillegg til masse blodtrykkssenkende?. Etter fødselen hadde jeg fortsatt svært høyt blodtrykk, og så på intensiven i tre dager. Narkoselegen kom durende inn på rommet jeg lå, og skjelte meg huden full for at jeg nesten hadde dødd av narkosen, og at det var min skyld pga at jeg var alt for tykk.
Heldigvis var det en sykepleier inne på rommet samtidig, og hun fikk kastet ham ut før jeg begynte å gråte.

Jeg merker også VELDIG stor forskjell på hvordan hjelp jeg får i butikken når jeg er tykk kontra når jeg har klart å gå ned noen kilo.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.