Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tilrettelegging

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-10, 17:34   #41
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Tilrettelegging

Må bare komentere det med hund på fly. For å ha med hund på fly i kabinen må man ringe i god tid når man bestiller billetten. Da ringes det og søkes det om plass til hunden. Kriteriene er ikke over 10 kg, ikke mere en to hunder per fly, og at det ikke er blitt reservert at alergiker er om bord. Så etter at det er godkjent må hunden være i ett sherpa bur. Den skall ha plass under ditt sete, du blir alltid plassert bakerst i flyet. Hunden for ikke lov å tas ut eller sitte oppe på setet i bur eller uten bur. Så hvor er dette skjokerende?? Er du alergisk sier du ifra. Men om du formodning er alergisk tviler jeg sterkt på at noen vill merke at det er hund på flyet helt bakerst under setet i forsvarlig fly godkjent bur!

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 17:55   #42
Alias
Med nebb og klør

Alias sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men ta en vanlig toalettavdeling i et offentlig bygg eller et kjøpesenter. Det er en avdeling for kvinner, en for menn og 1-2 handicaptoaletter. I hver avdeling for kvinner eller menn kan det være 5-10 toalettbåser, hver av dem så trange at man omtrent ikke får snudd seg inni der og det er felles vasker til håndvask på utsiden. Kanskje er det ikke så mye dyrere å bygge alle som handicaptoaletter, men det ville utvilsomt ført til færre toaletter totalt og lengre køer da et handicaptoalett tar vesentlig større plass.

Jeg ser den, og er overhodet ikke uenig. Det er vel som nevnt tidligere i tråden et avveiningsspørsmål og løsningen blir jo som oftest å finne en rimelig fornuftig balansegang, som tar både økonomiske og menneskelige hensyn i betraktning. Likevel hadde dette vært fullt mulig å gjennomføre f.eks på kommunehus, avisredaksjoner, offentlige kontorer, osv. Og det har stor betydning for de som blir berørt.

La meg tegne et bilde; du er en mann i din beste alder, frisk og rask med et høyt aktivitetsnivå. Så skal du som så ofte før i slalåmbakken, og sikter deg inn på et hopp du har vært på flere ganger før. Så skjer det noe som ikke burde skjedd, du kommer feil ut på hoppet, kjenner i lufta at dette går galt, og lander på rygg. Du blir lam fra midjen og ned. Livet som du kjenner det går i grus. Du må blant annet late vannet ved å ta i bruk kateter, og du lurer på om du i det hele tatt kan få barn. Du går inn i en situasjon det er nærmest umulig å sette seg inn i, og det oppstår ofte utfordringer knyttet til redefinering av hvem du er, inkludert ditt eget kjønn. Så kommer du ut av rehabiliteringsinstitusjonen du har hatt som trygg base ganske lenge, du har perm, og skal innom f.eks. hjelpemiddelsentralen. Der tar ting tid, og du erkjenner at det er snart tre timer siden kateterisering, og du begynner å orientere deg for å finne et toalett som kan brukes. Du ankommer området og erfarer et samfunn som sier at det finnes tre kategorier for kjønn; menn, kvinner og funksjonshemmede. Det virker kanskje som en fordyrende bagatell for mennesker uten funksjonshemming, men for mennesker som er i en slik situasjon, har dette betydning.

Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 18:06   #43
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke allergisk selv (men skjønner ikke helt hvorfor det er mot din formodning at jeg kunne være det lillemy01, pelsdyrallergi er ikke sjeldent). Derimot har jeg familiemedlemmer med veldig sterk allergi mot dyr. Så ja, jeg syns det et litt sjokkerende at det er lov å ha dyr inne i flykabinen. Det ville være et mareritt å få pusteproblemer på en flytur. Jeg tror heller ikke alle allergikere tenker på å si fra når de bestiller flybillett, jeg har ihvertfall tatt det for gitt at fly er fri for pelsdyr. Og jeg kan ikke huske å ha sett noen rubrikk for pelsdyrallergi når man bestiller flybilletter på nett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 18:38   #44
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er enig med deg hvis det dreier seg om en bygning som har 2-3 do. Men det er noe med plassen et handicaptoalett tar som gjør at det ikke er helt forenelig med at alle toaletter skal ha slik utforming, selv om det hadde vært fint med egen dør og god plass også på andre toaletter. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi har kjønnsdeling av toaletter der det ikke er pissoaravdeling, men det blir en annen diskusjon.

Her vi bor i USA har alle, absolutt alle, butikker, restauranter, kontorer osv både HK-toalett og HK-parkeringsplasser, ikke bare skiltedd plasser, men med rett størrelse. Mange steder det som det ble foreslått, kun et toalett, som dekker alle formål. Men så er jo ikke akkurat plassmangel et problem her da.

Egentlig er jeg imponert over hvor godt HK-tilpassingen er her, veldig mange butikker var også egne HK-kasser (altså lavere kasser, slik at man ser over dem når man sitter i stol). Forøvrig enig i at prinsippet om universell utforming er et prinsipp man bør strekke seg langt for å følge, men det er jo ikke alt som er lett å følge opp, og en del prinsipper kan være motstridende for ulike grupper - rullestolbrukere vs blinde, feks.

For å ikke snakke om utfordringene man får i den eksisterende bebyggelse. Å få tillatelse til å feks drive restaurant i et bygg som ikke har HK-toalett kan være vanskelig. Hva gjør man da? Det nytter ikke om man får på plass doen, om restauranten ligger i tredje etasje, i et gammelt trehus uten heis. Reelle problemstillinge som ikke er uvanlig på en byggesaksavdeling.

Det er heller ikke nødvendigvis greit å få til HK-parkering i trange gater med stigning. Noe man kanskje ikke tenkte på når man valgte lokalitet for feks NAV. Og i trange boligområder med soneparkering - hvor mange parkeringsplasser skal man prioritere. Hvor mange er nok, når man ikke klarer å følge (ønsket) norm? Universell utforming er spennende, men frustrerende og vanskelig å jobbe med i trange, norske byer. jeg har forøvrig vært på befaring i rullestol, sammen med funksjonshemmedes råd, og det var både tankevekkende og deprimerende. Og ganske morsomt.

Sist redigert av Milfrid : 02-11-10 kl 19:24.
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 18:44   #45
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

det er håpløst å rette skriveleifer langt nede i innlegg på iphonen. Vennligst se bort fra pinlige skriveleifer, jeg er i mild pilllerus i et forsøk på å få til å sove etter eksamen i natt.

Gammel 02-11-10, 18:45   #46
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Her vi bor i USA har alle, absolutt alle, butikker, restauranter, kontorer osv både HK-toalett og HK-parkeringsplasser, ikke bare skiltedd plasser, men med rett størrelse. Mange steder det som det ble foreslått, kun et toalett, som dekker alle formål. Men så er jo ikke akkurat plassmangel et problem her da.

Egentlig er jeg imponert over hvor godt HK-tilpassingen er her, veldig mange butikker var også egne HK-kasser (altså lavere kasser, slik at man ser over dem når man sitter i stol). Forøvrig enig i at prinsippet om universell utforming er et prinsipp man bør strekke seg langt for å følge, men det er jo ikke alt som er lett å følge opp, og en del prinsipper kan være motstridende for ulike grupper - rullestolbrukere vs blinde, feks.

For å ikke snakke om utfordringene man får i den eksisterende bebyggelse. Å få tillatelse til å feks drive restaurant i et bygg som ikke har HK-toalett kan være vanskelig. Hva gjør man da? Det nytter ikke om man får på plass doen, om restauranten ligger i tredje etasje, i et gammelt trehus uten heis. Reelle problemstillinge som ikke er uvanlig på en byggesaksavdeling.

Det er heller ikke nødvendigvis greit å få til HK-parkering i trange gater med stigning. Noe man kanskje ikke tenkte på når man valgte lokalitet for feks NAV. Og i trange boligområder med soneparkering - hvor mange parkeringsplasser skal man prioritere. Hvor mange er nok, når man ikke klarer å følge (ønsket) norm? Universell utforming er spennende, men frustrerende å vanskelig å jobbe med i trange, norske byer. jeg har forøvrig vært på befaring i rullestol, sammen med funksjonshemmedes råd, og det var både tankevekkende og deprimerende. Og ganske morsomt.

Det er veldig bra og et krav at det skal være handicaptilpasning. Men dette var jo snakk om å ikke bare ha slike plasser og toaletter, men å bygge alle toaletter (og evt alle parkeringsplasser) i handicapstørrelse. De har vel ikke det i usa heller? Det er en typisk god tanke jeg tror ikke er gjennomførbar i praksis.

Gammel 02-11-10, 18:55   #47
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Her i Texas er nok en standard parkeingsplass på størrelse med en norsk HK-plass, siden bilene her er så himla digre. Men HK-plassene er tilsvarende mye større, eller rettere sagt, de har ekstra plass i mellom. Men nei, alle parkeingsplasser er ikke HK. Det er dog vanlig at hver rad har avsatt de plassene nærmest inngangspartiet, så det er mengder av dem. Mht toaletter så er det slik at engen er alle toalettene tilpasset rullestol, ellers er det eget toalett. Det avhenger litt av størrelsen på stedet.

Men nei, det er neppe mulig i Norge å få alt tilpasset HK. Ikke uten å rive og bygge nytt. Selv da ville de blitt vanskelig pga terrengforskjeller og begrenset plass. Her (staten jwg bor i) derimot hadde det vært null problem, plass har de nok av.

Gammel 02-11-10, 19:12   #48
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Men jeg må bare tilbake til pelsdyr allergien. Om vedkommmende er så allergisk at h*n reagerer på pels på såpass lang avstand inne i ett bur, at de for pusteproblemer, så må det jo være forferdilig for de å ferdes ute. Jeg mener sitter jeg på tbanen etter å ha vert i stallen feks, med både heste og hundehår på meg må det jo bli riktig ille?? Eller hva med pels klær?? Og helt ærlig så tror jeg at de fleste som er så veldig allergiske sier ifra om det. Og jeg har ofte vert med på å tikke av om en er allergiker når jeg bestiller fly! Men billig selskaper har jo ikke ikke slikt. jeg har reist med hund med: sas, lufthansa, malev, sterling, finn air, grønlandair og norwegian og aldri har jeg opplevd problemer verken hos de andre reisenede, ansatte eller andre vanskeligheter.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 19:17   #49
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om man blir syk på buss eller t-bane kan man gå av, det er den store forskjellen fra fly. Jeg har ikke hørt om noen som er allergiske mot pelsklær. Det er jo ikke selve pelsen men partikler fra huden som gir allergi så vidt jeg vet. Og det er neppe det samme med en dau pelskåpe.

At du (ett menneske) har hatt endel flyturer med hund uten at du (så vidt du vet) har skapt problemer for allergikere, betyr ikke at det aldri skjer at noen blir syke.

Gammel 02-11-10, 19:18   #50
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mindy: scroll med to fingre inne i skrivefeltet.

Gammel 02-11-10, 19:26   #51
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mindy: scroll med to fingre inne i skrivefeltet.

Nå kjenner jeg at jeg elsker deg dypt og inderlig, Polly! (at jeg ikke lengre husker hva jeg skulle rette, bortsett fra den sinnsvake og/å-feilen, se det er en annen sak. )

Gammel 02-11-10, 20:16   #52
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Må bare komentere det med hund på fly. For å ha med hund på fly i kabinen må man ringe i god tid når man bestiller billetten. Da ringes det og søkes det om plass til hunden. Kriteriene er ikke over 10 kg, ikke mere en to hunder per fly, og at det ikke er blitt reservert at alergiker er om bord. Så etter at det er godkjent må hunden være i ett sherpa bur. Den skall ha plass under ditt sete, du blir alltid plassert bakerst i flyet. Hunden for ikke lov å tas ut eller sitte oppe på setet i bur eller uten bur. Så hvor er dette skjokerende?? Er du alergisk sier du ifra. Men om du formodning er alergisk tviler jeg sterkt på at noen vill merke at det er hund på flyet helt bakerst under setet i forsvarlig fly godkjent bur!

Det er feil at man må sitte bakerst, jeg har vært borti flere ganger at det er plassert rundt omkring. Og jeg har selv sett at hunder har spasert ombord i bånd, helt uten bur. Og er man skikkelig allergisk så spiller det liten rolle på et fly hvor hunden er. Lufta spres overalt.

Og ja, man kan forhindre at det er hund eller katt ombord om man er allergiker om man er obs på det, for det er jamen ikke lett å se på informasjonen om at det kan forekomme. Og jeg tror også, men det er jeg ikke sikker på, så det må jeg ta forbehold om, men kan sjekke med mannen min, at man ikke kan bruke internettbestilling og billettløs reise.

Og dessuten: For nestemann som kommer, så er det jo hår og sånt overalt. Stefaren min er skikkelig allergisk mot katt og han kjenner det godt når det har vært katt i flyet på tidligere flighter.

Gammel 02-11-10, 21:02   #53
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Luft på fly resirkuleres noe helt ekstremt, så ALT sprer seg voldsomt. Også bakterier og den slags...

Gammel 02-11-10, 21:18   #54
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan ikke bestille billett på nettet og krysse av at man er allergiker nei, man må ringe reisesenteret. Og så må man si ifra når man sjekker inn, det vil si at man må sjekke inn og kan ikke reise billettløst. For om man kommer frem til gaten og det er pelsdyr med, så blir ikke pelsdyret tuppet av flyet nei, da er det for sent, og da får heller den som er allergisk "ta litt ekstra medisin" som damen i gaten så vakkert ga medisinske råd til mannen min.

Gammel 02-11-10, 21:20   #55
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Hvorfor kan ikke dyr reise med bagasjen?

Gammel 02-11-10, 21:23   #56
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dyr kan reise med bagasjen, jeg foretrekker å ha katter i bagasjen hvis jeg har med meg mine. Både fordi jeg da slipper å ta dem ut av buret i avgangshallen for å få dem gjennom sikkerhetskontrollen og fordi jeg oppfatter det som mer skånsomt for dem å reise på den måten, skjermet fra lukter og lyder fra mange ukjente mennesker de ikke kan se når de er i bur under setet foran. Men det er vesentlig dyrere enn å ha dem med i kabinen, og endel dyreeiere er slett ikke enig med meg i hva som er mest skånsomt for dyret for å si det forsiktig.

Gammel 02-11-10, 21:25   #57
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

De kan jo det, det er jo det som er så irriterende, at folk blir dårlige helt unødvendig.

Og det er ikke "bare" å ta medisin så er man ok igjen, for hvert astmaanfall så blir lungene litt stivere, litt dårligere. Hadde man endog informert tydelig om at det kunne være pelsdyr i kabinen og tydelig kunne lett satt allergikryss på bestillingen og rengjort grundig etterpå så hadde det nå vært en ting.

Gammel 02-11-10, 21:28   #58
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

De kan jo det, det er jo det som er så irriterende, at folk blir dårlige helt unødvendig.

Og det er ikke "bare" å ta medisin så er man ok igjen, for hvert astmaanfall så blir lungene litt stivere, litt dårligere. Hadde man endog informert tydelig om at det kunne være pelsdyr i kabinen og tydelig kunne lett satt allergikryss på bestillingen og rengjort grundig etterpå så hadde det nå vært en ting.

Nå spør jeg fordi jeg lurer, jeg burde egentlig vite dette. Men dyr i kabinen er alltid på bakerste rad, alltid i bur under setet. Medpassasjerene sine ellers kan man ikke kontrollere. Hvis man er veldig allergisk for pelsdyr i en sånn grad at det er uaktuelt å dele kabin med et pelsdyr, er det verre å sitte først i flyet med en katt under bakerste seterad enn å ha en som har kost med katten (og dermed har ganske mye dyrehår i klærne) før avreise som sidemann?

Gammel 02-11-10, 21:30   #59
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Det virker som endel tror at dyreallergikere bare renner litt øynene og nesa og lett blir kvitt det med å ta en pille. De har neppe sett et heavy katte-utløst astmaanfall med flere dagers ettervirkninger og piping og skraping og tung pust.

Gammel 02-11-10, 21:36   #60
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det virker som endel tror at dyreallergikere bare renner litt øynene og nesa og lett blir kvitt det med å ta en pille. De har neppe sett et heavy katte-utløst astmaanfall med flere dagers ettervirkninger og piping og skraping og tung pust.

Jeg lover at jeg har det. Jeg bare spør om katten under setet bak er verre enn pelshår i klærne hos sidemannen, slike ting interesserer meg både jobbmessig og privat (har katter). For min del kan de godt forby dyr i kabinen, jeg kan ikke se at det er det fnugg bedre for dyrene å være stuet under setet i en støyende flykabin enn å være i dyreområdet i lasterommet. Men som sagt er det mange som er uenige med meg der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.