|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?
Signerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Det er vel 4-5 planleggingsdager for mine også og de går i hver sin barnehage så to av dagene siden i høst har de ikke hatt fri samtidig så da går det jo noen fridager til sånt. Neste år er det skolestart så jeg håper jo det passer litt mot lillebror sine dager.
![]() |
#23 |
Aktiv
Hvor: på en øy
![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Planleggingsdager kommer vel alltid ubeleilig men det må vel bare være sånn. og da må man gjøre det beste ut av det. store søsken passer de små... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Jeg tror faktisk at vi bare har 2? :lurer: Mulig resten er innbakt i den tiden som barnehagen er stengt i romjulen, og 2 uker om sommeren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig med Fara! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
I mål
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Her er det vel 4 dager i året, og jeg synes det er helt greit at det legges til vanlige dager. Ser ikke helt at barnehagepersonalet skal trenge jobbe helg for at vi skal slippe ta fri de dagene, men jeg synes det virker som en god ide at de bør være samkjørt med skolen selv om det foreløpig ikke er en aktuell problemstilling for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Vi har vel 5 dager, tenker jeg. Jeg synes egentlig det er rart at de bare kan stenge sånn. Det er vel ingen andre service-institusjoner som kan det. Da leier man inn folk den dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
I mål
|
Dersom barnehagen hadde leid inn bare eksterne folk de dagene, hadde jeg valgt å ha sønnen min hjemme uansett gitt... Det er en litt annen serviceinstitusjon enn mange andre, og det er ikke bare å leie inn full bemanning til å ta seg av barn hvis de ikke kjenner hverandre i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?5 dager her, slik som i de fleste barnehager. Jeg synes det er HELT GREIT, å legge det til helger er jo fryktelig urettferdig overfor de ansatte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Elsker gamlis- godis
Nei, tenker ikke på fremmede, selvsagt. Men der lillegutt er brukes det mye ringehjelper. De har faste folk som er vikarer, samt at de slår sammen avdelingene ved sykdom ol. Dersom mannen hadde hatt fri uansett, hadde vi hatt ham hjemme, så kunne de som ikke hadde mulighet for fri fått nytte av personalet den dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
I mål
|
Åh ja, sånn ja. Ja det kunne sikkert fungert. Jeg synes vel likevel det er ok nok at de tar disse dagene i løpet av et år selv om det ikke alltid passer like bra. Det vil jo koste en del å leie inn folk disse dagene, og jeg ser vel for meg at det er veldig relativt hvor lett foreldrene mener det er å ta fri. Synes kanskje de heller kan bruke ressursene på noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sånn er det her også... ikke like pl.dager i skolen som i vår private barnehage....
![]() |
#33 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Vi har også 5 planleggingsdager i året. De pleier å ha samtidig som skolen, og stort sett alltid på en fredag.
![]() |
#34 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?I budsjettene til barnehagene i vår bydel (og kanskje i Oslo generelt?) er det ikke lagt inn en eneste krone til å dekke vikarer eller overtid. Det vil si at barnehagene alltid går underbemannet ved sykdom i arbeidsgiverperioden (14 dager? 16 dager?). Det blir aldri satt inn vikar før trygdekontoret betaler. Og de ansatte får aldri betalt for å jobbe mer enn de skal (ved for sen henting, sykdom, møter, planlegging) - de får bare avspasering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Erfaren nok
|
![]() |
#36 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Nei, de planlegger stort sett i forbindelse med de ellers lange feriene: Vinterferie, påskeferie, høstferie, juleferie og 5-6 uker om sommeren.
![]() |
#37 |
Erfaren nok
|
![]() |
#38 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?I vår bhg er planleggingsdagene lagt til skolens planleggingsdager.
![]() |
#39 |
Erfaren nok
|
Hos oss har vi både eksterne og internet planleggingsdager. Innimellom er det kurs/foredrag for alle ansatte i hele kommunen (i barnehagene da), gjerne innen et felles satsningsområde som kommunen har.
![]() |
|
|