|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJEG mener at man noen ganger kan fordømme og vise intoleranse ovenfor en del holdninger. Jeg synes rett og slett ikke at det er greit at folk mener alskens. Ikke alle ting kan stå uimotsagt med et skuldertrekk om at det må være greit å være uenig og at folk tross alt må få mene det de vil. Ikke når de ytringene de kommer med gjør at barn ikke føler seg velkommen pga de er muslimer, at jødiske barn ikke tør å gå på skolen, at en del pakistanske damer mister sitt nettverk om de skiller seg, at homofile må flytte fra hjemstedet sitt fordi de ikke føler seg velkomne etc etc. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Passiv
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettSånn her tenker jeg: |
|
|
|
#63 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Frp] Rett skal være rettAkkurat den der er litt vanskelig å svare på, rett og slett fordi de muslimene jeg kjenner (de fleste er ungdommer) aldri har ytret seg hatefullt på noen som helst måte eller i noen som helst retning. Bortsett fra når det gjelder Saddam Hussein, da, og akkurat han var det litt vanskelig å forsvare.
|
|
|
#64 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: [Frp] Rett skal være rett
Det er jeg helt enig i, og jeg hadde gått mange runder med meg selv hvis det var tilfelle. Dog skal det være fair. Vi snakker om en mann som for øyeblikket ønsker regjeringens avgang og kongehuset fjernet (for selv å kunne styre landet). Han krevde dessuten _japanske_ spesialister for å undersøke hans psykiske helse. Anton Børver Bæra deler vel strengt tatt ikke synspunkter med så veldig, veldig mange tross alt, tror jeg. Det er allikevel en tendens til å ta rubbel og bit på høyresida til inntekt for galskapen han sto/står for.
|
|
|
#65 |
|
Usedvanlig begavet
Det er jeg enig med deg i. Og uansett så har denne hendelsen gjort at hvertfall jeg reflekterer mer over verdien av demokrati og ytringsfrihet.
|
|
|
#66 |
|
audio, video, disco
Sv: [Frp] Rett skal være rettMan skal jo ikke lengre kulturmessig unna enn at mange amerikanere ikke forstår at han ikke får dødsstraff.
|
|
|
#67 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Det å sammenligne høyreekstremistisk terror med ytterliggående muslimsk terror er greit nok. Problemet er at du også sammenlikner mennesker på det ytterste høyre med muslimer. Hadde du sammenliknet med radikale ytterliggående muslimer hadde det vært noe annet. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Off the map.
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJeg synes det er helt OK at noen synes vi har for mange innvandrere. Det er ikke til å stikke under en stol at det er problematisk hvis det på noen skoler er over over 90% med fremmedspråklig bakgrunn. Ikke minst for den minoriteten med norske barn.
|
|
|
#69 |
|
Usedvanlig begavet
Nei, du misforstår. Jeg mente å sammelikne nordmenn og muslimer med tilsvarende "radikale" synspunkter som nevnt hos Teflonas bekjente (som jeg antar ikke er høyreekstreme). Jeg anser ikke FrPs velgere som det radikale høyre, like lite som jeg tenker at alle muslimer er sånn eller slik FORDI de er muslimer. Blonde norske kontra svartmuskede pakistanere var _ikke_ poenget mitt.
|
|
|
#70 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Jeg anser Frp som et parti ytterst til høyre. Jeg vil anta at de fleste velgere med uttalt muslimangst og såkalt redsel for å miste den norske kulturarven føler seg hjemme nettopp i Frp. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJeg tror dere forenkler verden veldig hvis dere tror at alle som har uttalt fremmedfrykt stemmer FrP, og at alle som stemmer FrP har uttalt fremmedfrykt. Virkelig.
|
|
|
#72 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Frp] Rett skal være rettVerdt å lese av politisk redaktør Sjur Holsen i Bergens Tidende: http://www.bt.no/meninger/kommentar/...r-2548665.html
|
|
|
#73 |
|
audio, video, disco
Sv: [Frp] Rett skal være retthttp://www.dagbladet.no/2011/08/03/k...ivik/17536843/
|
|
|
#74 |
|
Metallica!!
|
Jeg kjenner at jeg blir både forbanna og provosert av det du skriver.
|
|
|
#75 |
|
Ekvilist
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJeg synes det er fint at du nyanserer debatten, Interference.
|
|
|
#76 |
|
audio, video, disco
Det jeg har understreket synes jeg var en drøy sammenligning. Dessuten er det ikke bare Drømmedama og andre her inne som har pekt på endel av det som har kommet fra Frp-ere når det gjelder tanker om innvandring og fremmedfrykt osv. Her f.eks: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/t...mark/1.7736555
|
|
|
#77 |
|
Metallica!!
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettVi ble mindre og mindre synlige etter bolkesjø, dessverre. Det at Wara og Skjervengen og den gjengen der forsvant var et stort tap for alle liberalister.
|
|
|
#78 |
|
Metallica!!
|
Igjen, det er forskjell på enkeltes tanker og syn og på partiets prinsipp og handlingsprogram som jeg alltid har forholdt meg til når jeg jobbet med politikk. Jeg nekter å stå til rette for hva enkeltmennesker måtte ha sagt eller ment som kan tolkes som lik ideologi som ABB. Jeg var en del av en organisasjon som hadde en liberalistisk ideologi som var tuftet på likhetstanker, men hver gang jeg leser en debatt der frp blir nevnt her inne, så føler jeg meg som et monster, et utskudd, et ondt menneske og ikke minst en idiot, fordi jeg har vært medlem. Det vil jeg ikke være med på lengre, derfor sier jeg nå i fra om at dette synes jeg ikke er greit, og påpeker derfor at det er langt mellom ideologien som ligger/lå (?) til grunn i prinsipp og handlingsprogrammet og det enkeltpersoner uttaler i media.
|
|
|
#79 |
|
Ekvilist
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettMen litt av problemet slik jeg oppfatter det Interference, er dette at det er de med makta i partiet som uttaler seg på en måte som jeg synes er veldig ugrei - ikke bare tullinger fra ytre bygdestrøk som vil ha forbud mot homofile på strendene. At man da sitter med et inntrykk av at dette er noe de fleste i partiet står for, og at det er en del av den praktiske politikken uavhenig av prinsipp- og handlingsprogram måtte tilsi synes jeg egentlig ikke er så rart. Nå har jeg lest en del fra FrP sitt program, og en del tolkninger av hva partiprogrammet betyr i praksis, så for min del er det tydelig at jeg verdimessig befinner meg milevis fra FrP også når det gjelder programmet.
|
|
|
#80 |
|
Metallica!!
|
Jeg vet det, og det er jo som sagt en av grunnene til å melde seg ut.
|
![]() |
|
|