|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneHun må ha en plan også før hun får psykolog. Det burde fastlegen hjelpe henne med. Hvis hun har depresjon bør hun |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneSå trist å høre at din kone er blitt så dårlig. Det må være vanskelig å takle for dere begge, det må jo for henne være veldig vanskelig å ikke strekke til ved langvarig sykdom - noe som helt klart ikke hjelper når man alikevel er dårlig. Det er lett å komme inn i en veldig ond spiral som du sier, og kanskje vanskelig å få snudd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneGodt innlegg, Nip! Så bra at du har blitt frisk! Og så tøft det måtte ha vært mens det stod på...
![]() |
![]() |
#24 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2012
![]() |
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneSitter her med dårlig samvittighet idag fordi jeg ikke orket å rydde huset, selv om jeg vet at jeg har lov, og må ta d litt med ro..Leser i ett annet forum som min kone skriver i..hvordan hun har d..Jeg hater dette virkelig...Hater å se min kone slik, maktesløs, og orker ikke dagene hun er alene med sønnen vår. Det burde ikke være slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneFysioterapi-time kan man da klare å få omtrent på dagen, med mindre dere bor i HuttiHeita med en aktiv fysioterapeut.
![]() |
#26 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2012
![]() |
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneikke bare å få en time til hverken psykolog eller fysioterapi..her snakker vi psykolog gjennom NAV, og Psykomotorisk(eller noe sånt) fysioterapi, som der er laaaaaange ventelister på... Takk Nip for ditt svar også...skal se på det med daglige rutiner...Det var ett godt tips...Godt å se at det går an å bli frisk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneKan dere ikke prøve vanlig fysioterapeut mens dere venter på psykomotorisk?
![]() |
#28 |
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk kone
Det kan ta tid desverre. Jeg valgt å gå til privat - det har kostet en formue desverre, men nå er jeg ikke der så ofte lenger og så lenge jeg ikke er sengeliggende så er jeg glad til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Epikur
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneHun er helt nødt til å forsøke å komme seg i aktivitet.
![]() |
#30 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneDersom det er ME så hjelper det dessverre ikke å komme seg i aktivitet.
![]() |
![]() |
#31 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneHvordan vet du at hun er psykisk syk? Jeg gikk på en smell for to år siden, og jeg var ikke syk i hodet, men i kroppen. Jeg kastet opp, sov ikke, svimte av, hadde ekstreme smerter i magen og ryggen - og det hjalp ikke noe å gå til psykolog for å si det sånn. Det eneste som har hjulpet er å hvile, få hjelp til å sove og å bygge meg sakte, sakte opp igjen. Som en som har vært på andre siden av bordet med smerter, blir jeg litt provosert av å høre at man skal komme seg i aktivitet og at det skal gjøre ting bedre. Det var da jeg endelig sluttet å prøve å trene og hvilte i steden at jeg begynte å bli bedre.
![]() |
#32 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneDu har fått ganske mange gode råd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Det er jo ingen som har sagt at man ikke skal hvile, men å ligge hele dagen tror ihvertfall jeg ikke er bra for noen, spesielt ikke om man sliter med migrene og hodepine... Ja, hvile er kjempe viktig, men å komme igang med aktivitet er jo bra for alle. Når man har gått kanskje 6 mnd-1 år og bare er hjemme, så må man komme seg ut og opp - i sakte tempo. Jeg snakker utifra mine erfaringer, og erfaringene jeg har fra alle bøker og blader jeg har lest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Er frisk!
|
Hun ligger høyst sannsynlig ikke til sengs hele dagen når hun har et lite barn. For min del var det i hvert fall mer enn nok med den aktiviteten jeg fikk av å være mamma for barna. Det tok et halvt år før jeg kom meg gjennom en helg med barn uten å klappe totalt sammen etterpå.
![]() |
#35 |
Jeg også var alenemamma altså, så jeg rørte jo på meg også... Det er jo bare fint med forskjellige råd, noe funker for noen, noe annet funker for andre... Jeg mente ikke nødvendigvis at psykolog hjalp på smertene i kroppen, men for å takle en vanskelig hverdag med smertene, jeg er fortsatt svimmel jeg selvom jeg har gått til psykolog i 3 år, men har fått endel hjelp til å takle sykdommen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Er frisk!
|
Yoga var veldig fint for meg - etter et år. Før det bare svimte jeg av om jeg fant på noe sånt...
![]() |
#37 |
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneMen Oslo78, sier ikke du akkurat det samme som resten? Litt aktivitet, sakte men sikkert, med mulighet til hvile etterpå. Reise bort for å få rod og fred - men også noen å snakke med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Med & uten trylleformel.
|
Fremhever denne.
![]() |
![]() |
#39 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneHøres litt ut som meg for et par år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneMå også legge til at min nevrolog overhode ikke hadde tro på manuellterapi. Hun mente at massasje kunne ha en viss verdi, men ellers var det medisinering som var løsningen i hennes øyne. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
hodepine, psykisk, psykisk helse, syk kone |
|
|