|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteEnten er skolegudstjeneste fint og viktig for mange og da gidder de vel å sette ett kryss på et skjema. Eller så betyr det egentlig ikke så mye og så kan skolen få to ekstra timer som de kan bruke til noe nyttig. For eksempel besøke et aldershjem og synge sanger og glede noen. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste
Du mener faktisk at at fordi du personlig synes at julegudstjeneste er koselig så skal det være sånn at man skal ha inn flest mulig unger på det?
|
|
|
#103 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spørsmålene du stiller passer ikke til innlegget du quotet. Jeg svarte på spørsmålet om hvorvidt noen var redd for at ungene skulle bli frelst/påvirket av en gudstjeneste og forklarte at det neppe er det som er grunnen, i alle fall ikke fra HEF sitt synspunkt. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteHvorfor ses det på som helt greit å kalle alle HEFere fanatikere her, egentlig? |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteSå flott at du kom med noen gode spørsmål! Beste innlegget ditt i denne tråden så langt.
Jeg mener at mine erfaringer ikke er relevant for andre mennesker og derfor ikke er noe å bry seg om.
Dette er ikke et viktig prinsipp for meg, men jeg er helt enig i at dersom det var det, så hadde det vært et grunnleggende ræva argument.
|
|
|
#107 |
|
flisespikker
|
Ses det på som helt greit, da?
|
|
|
#108 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Nope. Bare i ca. en time 18. desember hvert år.
Jeg er enig i at klassen skal ha en felles avslutning som alle er med på, og mine innlegg i tråden har vært basert på at det har man faktisk. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
flisespikker
|
Jeg har ikke sett at noen har brukt karakteristikken i tråden, det var derfor jeg lurte på hva du mente. Hvilke poster tenker du på?
|
|
|
#112 |
|
koko
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteJeg er aktiv HEF-er, men fanatisk nekter jeg å være med på at jeg er.
|
|
|
#113 |
|
flisespikker
|
Men er det noen som har sagt det? Helt ærlig - jeg skjønner ikke hvorfor dere plutselig snakker om dette?
|
|
|
#114 |
|
koko
|
Det er helt riktig, order fanatisk har ikke blitt brukt.
|
|
|
#115 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Vi ble kalt religiøse i troen på at religion er feil. Å kalles religiøs er vel sidestilt med fanatisk i en HEF-er sine øyne.
|
|
|
#116 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det er rimelig fanatisk å sidestille religiøs med fanatisk, da - det lyser jo ikke akkurat toleranse av sånne holdninger.
|
|
|
#117 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Nei det stemmer - ingen har brukt ordet fanatisk om HEFere i tråden, men det har kommet flere karakteristikker som jeg synes er rimelig ufine, som lyser av undersforstått "se så fanatiske de er" og som jeg slett ikke kjenner meg igjen i:
Jeg er selv medlem av HEF, og kjenner meg ikke igjen i noe av dette. Ingen andre HEFere jeg kjenner tenker sånn heller, og på infomøte for konfirmanter i regi av HEF på mandag var de klare på at hovedfokuset i kursopplegget ligger på toleranse for alle typer livssyn.
|
|
|
#118 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Veldig enig med alt dette.
|
|
|
#119 |
|
|
Men det er jo ikke bare en time til jul, det er påske og det er sommer også noen steder. Og det er jo ikke greit. Forkynnelse har ingenting i skolen å gjøre. Kirke, moske, synagogebesøk, ja takk, men ikke forkynnelse. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
|
Enig i dette, og synes det er helt bak mål å slenge ut sånne påstander. Jeg er ikke medlem av HEF, men av Humanistforbundet, men det er forsåvidt irrelevant. Jeg synes aktiv påmelding er veldig lurt og veldig riktig.
|
|
![]() |
|
|