|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Leser
|
Sv: Jeg ammer min 7-åring!Jeg er mest på linje med Sitron, Elin med fler i denne diskusjonen. Før eller siden går det en grense for amming hvis ikke kunne man jo like gjerne ha ammet voksne barn (18, 20, 30 etc). Jeg er har selv ammet begge jentene mine til de var over to år. Eldste jenta fikk også smake melk da lillesøsteren var liten. Jeg synes alikevel dette er langt unna å amme en syv åring.
Jeg er ikke enig. Jeg vil definere incest som seksuelle handlinger mellom et barn og noen som står barnet nært som er initiert av den voksne. Det trenger ikke å ha et seksuelt motiv fra den voksnes side, det trenger heller ikke å brukes vold.
|
|
|
#102 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg ammer min 7-åring!Jeg klarer ikke for mitt bare liv å forstå at det kan være nødvendig å amme en 7-åring. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Håpefull eller håpløs....
Hvor: Plankebyen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg ammer min 7-åring!Him -
|
|
|
|
#104 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Jeg ammer min 7-åring!Jeg lurer også på hvor grensen går. Kan man amme en syvåring kan man sikkert også amme en tiåring, og da er det et lite skritt til tolv, fjorten- og sekstenårsalderen.
|
|
|
#105 |
|
Viser tenner
|
Sv: Jeg ammer min 7-åring!
|
|
|
#106 |
|
Leser
|
Det var vel handlingen som enkelte mislikte.
|
|
|
#107 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() |
Sv: Jeg ammer min 7-åring!Oi....Ble nesten litt satt ut. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Jeg ammer min 7-åring!Jeg tror synet av et "stort" barn som diet (ammet? Fikk melk fra pupp ihvertfall
|
|
|
#109 |
|
kamerat
|
Sv: Jeg ammer min 7-åring!Jeg synes hele denne diskusjonen er veldig søkt. Det må da være en ekstremt liten promille av ammende mødre som fortsetter til barnet er sju år. I det hele tatt tror jeg det er svært få som fortsetter ammingen så lenge at det på noen måte er problematisk for verken mor eller barn. Og for de som ammer veldig lenge, er det nok en veldig privat ting, litt som at "noen" suttet på tommelen hjemme i egen seng opp til tosifret alder.
|
|
|
#110 |
|
Leser
|
En god venninne av deg?
Jo, det synes jeg. Incest begått av mor er mest sannsynlig et veldig underrapportert fenomen. Du må huske på at incest ikke nødvendigvis dreier seg om seksuelt begjær. Incest kan like gjerne dreie seg om voksne som ikke evner å forholde seg til barn som barn. De projiserer inn egne seksuelle ønsker og voksne forventninger i barna. Det at barna selv reagerer seksuelt på overgrepene kan være en ekstra påkjenning for barna, fordi de i ettertid ikke har mulighet til å distansere seg fra overgrepene på samme måte som et barn som hadde hatet det har muligheten til. På samme måte er det med andre overgrep. Jo "klarere" skyldfordelingen er jo lettere er det for offeret å distansere seg fra handlingen. Det er forskjell på å bli slått ned og voldtatt og det å bli voldtatt av en kompis hjemme hos han etter at dere har klina.
Dette er selvfølgelig også problemer somdet er verd å diskutere, men jeg synes ikke det er mindre interessant å diskutere amming av store barn fordet. Det ene utelukker ikke det andre. Det er i mine øyne helt forskjellige problemstillinger.
|
|
|
#111 |
|
kamerat
|
Sv: Jeg ammer min 7-åring!Da er vi ganske uenige, him. Jeg tror det er ekstremt sjelden det ligger noe som kan kalles seksuelt i amming, og jeg tror ikke noen ammer barna sine lenge fordi de projiserer voksne ønsker inn i dem. Snarere tvert imot, jeg kan heller se for meg at enkelte langtidsammere vil tviholde på babyen sin. Det er naturligvis heller ikke sunt, men incest? Nei.
|
|
|
#112 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg ammer min 7-åring!Jeg mene at man kan ta hensyn begge veier. Kanskje respektløst er et sterkt ord, men det handler jo i bunn og grunn om å ha respekt for andres følelser..
|
|
|
|
#113 |
|
kamerat
|
Jeg mener det er nødvendig rett som det er. Det har vært nødvendig for homofiles rettigheter, og det har vært nødvendig for å tvinge fram den enestående liberale holdningen til offentlig amming som vi har her i Norge. Jeg er ganske aktivistisk anlagt og liker demonstrasjoner. Jeg synes man skal kunne amme en unge på i hvert fall et par år offentlig uten represalier og brekninger fra andre.
|
|
|
#114 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg ammer min 7-åring!Men i dette tilfellet er det snakk om en 7-åring....
|
|
|
|
#115 |
|
"De"
|
Sv: Jeg ammer min 7-åring!Det er da vitterlig mange som føler seg påtvunget å se på små babyer som blir ammet også.
|
|
|
#116 |
|
kamerat
|
Her er det snakk om en engelsk sjuåring i et (formodentlig ganske spekulativt og sensasjonshungrig) TVNorge-program. Vi har ingen opplysninger om dette barnet blir ammet offentlig. Jeg vil tro det er veldig lite sannsynlig. De andre to barna programmet handlet om, var ett og to. Om de blir ammet offentlig, synes jeg det er fullstendig greit.
|
|
|
#117 |
|
Leser
|
Det er jo avhengig av hvordan man definerer incest. Nå mener ikke jeg heller at det nødvendigvis må ligge noe seksuelt bak motivene til foreldrene for at det skal være incest. På samme måten som en voldtekt er vold med et seksuelt fortegn kan incest være et kjærlighetsbehov (hos den voksne). Og som den voksne lever ut via barna. (Det er bare du som er glad i meg. Du er mammas lille gutt. Du må sove sammen med mamma når pappa er borte.)
Ja, hvem vet? Jeg kan sikkert hoste opp noe på incest, men jeg mener som sagt ikke at det å amme en syv åring nødvendigvis er incest, men jeg synes ikke det kan utelukkes heller.
|
|
|
#118 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Jeg ammer min 7-åring!Synd den dokumentaren går akkurat samtidig som kampen på søndag. (sambo skal definitivt se kampen ja)
|
|
|
#119 |
|
kamerat
|
Og DET er et reelt problem, i motsetning til den svært oppkonstruerte problemstillingen i denne tråden.
|
|
|
#120 |
|
Viser tenner
|
Sv: Jeg ammer min 7-åring!Tror veldig få barn over 2 år ammes offentlig. Nå har jeg ammet tre barn i henholdsvis 26, 22 og 28 (og fortsatt) måneder, og ingen av dem har fått pupp offentlig etter at de var 1,5 år. Hvorfor? Fordi jeg føler blikkene fra mennesker som synes det er motbydelig at et så "stort" barn ammes, men også fordi barna etter den alderen sjelden ammer mer enn et par-tre ganger daglig og dette ofte gjøres som kos før legging.
|
![]() |
|
|