Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva syns dere om hasj/marihuana?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hasj?
Bruker det selv en gang i blant. Ikke noe problem. 3 1,54%
Bruker det selv en gang i blant, men det er vel ikke helt uproblematisk. 0 0%
Helt imot! 98 50,26%
Bør legaliseres. 13 6,67%
Det er jo ulovlig, det er hovedgrunnen til at man bør ligge unna 36 18,46%
Ikke så bra, sikkert, men det er det jo mye som ikke er... 22 11,28%
Har brukt det før/prøvd det 46 23,59%
Har aldri prøvd det 81 41,54%
Har venner som bruker 32 16,41%
Dustepoll/annet 3 1,54%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 195. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-08, 13:48   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Nei, jeg syns ikke noen gjør det her på forumet. Men i samfunnet generelt er der f.eks. noen kjendiser som står fram og får det til å høres ut som et uproblematisk stoff å bruke. Det bekymrer meg.
Og grunnen til at jeg nevner dette med bilkjøring er at jeg kjenner ei som krasjet med en hasj-beruset mann nå i sommer. På lyse dagen.

At en og annen hiphopper jobber hardt med å fokusere blikket mens han samtidig sier at "jarra, tjall er konge!" er vel egentlig mer avskrekkende enn vervende.
Og, beklager, men du kjenner ei som kræsjet med en høy mann i sommer, midt på lyse dagen? Jeg har også kræsja om sommeren, midt på lyse dagen. Jeg var ikke høy. Selvfølgelig er bilkjøring i rus et problem samme hvilken rus det er, men fra å innse det til å konstruere uriktige problemstillinger er det en ganske lang vei.

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Nå er det vel slik at å kjøre med rus, uansett hva man er ruset på, er totalt forkastelig, slik jeg ser det. Det tror jeg de fleste er enig i.
Folk kjører likevel bil i rusa tilstand, kanskje mest i alkoholrus fortsatt. I alle fall statistisk, for det er best målbart.
Men husk nå på at mange kjører også i medikamentrus, som tabletter med rød trekant på osv.....Det kan også være livsfarlig.
Jeg vet ikke om det fins noen statistikk for hvor mange som blir tatt i narkorus generelt, eller i hasj-rus. Men hvis bruken av hasj og marihuana er så stor som den ser ut til å være, vil jeg tro at det finnes tilsvarende mange bilister som er rusa på det ute på veiene.

Hvis det er slik som en annen innleggskriver her sier, at folk som er rusa på hasj muligens har bedre ferdigheter enn folk som er rusa på alkohol fordi de kjører mer forsiktig(noe jeg ikke har grunnlag for å tvile på), hvis DET er grunnen til at man likevel kjører bil i en slik rus, da mener jeg man overvurderer seg selv. Denslags er lite målbart.
Vi kan ikke komme til det punktet at vi godtar en slags ruskjøring light. Jeg er opptatt av at kjøring med rus er ulovlig og uakseptabelt uansett.
Jeg har vært med i et prosjekt trafikksikring, og der sier i alle fall de politifolkene som var med at kjøring i hasj-rus er et økende problem. Det bekymrer meg, både som trafikant og som far.

Jeg skjønner ikke hvorfor du sier alt dette, jeg. Rus + Bilkjøring er en dårlig idé. Barnelærdom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.