Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?
Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.
Bønna: Kommentaren min om at det går fint an å være samfunnsøkonomisk engasjert selv om en synes matte og fysikk er mer interessant var faktisk helt seriøst ment. Jeg har alltid likt realfag best, noe utdannelsen min også viser rimelig tydelig, men det går faktisk an å ha to tanker i hodet på en gang, for ikke å si to interesser. Og når man går såpass hardt ut i en diskusjon som det du gjør, så må du vente at du får svar på tiltale. Personlig så er jeg forsiktig med å være bastant om temaer jeg selv vet jeg ikke har mye peiling på eller faglig interesse av.
Altså; det er ikke bare du som har flåset, jeg har mere flåset. Blant annet i innlegget du svarte på, det at jeg hadde valgt bort sammfunnsfag til fordel for realfag på skolen. Det er jo sant, men det var ikke noe forsøk på å vri debatten over på om at ikke realfagsfolk kan interessere seg for sammfunnsfag. Slik som det virker som om du tror. Og i så måte er jo du et lysende eksempel virker det som.
Men det var kanskje ikke det du ville frem til; heller at jeg er for dum til å delta her, eller noe sånt. Greit nok, det altså.
Ellers har emm et utmerket innlegg over her; veldig bra!
|