Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

-Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-08, 00:26   #11
Bingo
Aktiv

Medlem siden: Jun 2008
Bingo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Men, det var jo ikke en faktaartikkel, eller en nyhet, men et portrettintervju. Jeg tror det at hvis det skal stå en oppklaringsbolk på slutten av et intervju med alt intervjuobjektet sa feil, så ville folk til slutt ikke la seg intervjue ...

Jepp, og det er et fornuftig synspunkt!

Så lenge han snakker om ting som ikke er viktig er det ikke så nøye hva han sier. Ei heller når han viderebringer egne synspunkter.

Men klimadebatten er for vesentlig til at en person skal kunne viderebringe feilinformasjon uten at det stilles kritiske spørsmål. Feilaktige inntrykk kan feste seg. Sagt på en annen måte: Noen kan faktisk finne på å tro ham.

Fra en profesjonell synsvinkel irriterer det meg også at en journalist i en stor avis ikke er skikkelig forberedt. Det er altfor mye dårlig journalisthåndverk i Norge. Jeg tror rett og slett ikke journalisten forstod at det dreide seg om faktafeil.

Man skal også være klar over at portrettintervjuer redigeres sterkt (noe Nebbia & co åpenbart ikke har oppfattet). Det er ikke noe problem å redigere vekk faktafeil eller å ringe tilbake til intervjuobjektet og stille kritiske spørsmål. Men da må man altså gidde..

Bingo er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12.