Sv: Hva bør man få skrive på forum?
Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.
Jeg ventet på at noen skulle skrive det Skilpadda formulerte så fint, så jeg kunne signere. :lat og treg:
For sikkerhets skyld presiserer jeg at jeg også skriver generelt, da jeg har hatt tanker om dette ved flere anledninger.
Alle kan poste det de vil på forum. Jeg for min del har allerede valgt vekk et forum der det ble mye innlegg og svar skrevet i affekt, og med preg av at forfatterne overhodet ikke er mottakelig for annen respons enn bekreftelser. Det var mitt valg, og det ville vært tåpelig av meg å forlange at forumet skulle endre seg når det tydelig fyller ett eller flere behov for mange. Da er det jeg som måtte velge om dette var meningsfullt for meg å bruke tid på. Jeg setter pris på å bli utfordret litt mer på FP, og ville synes det var leit om forumet dreide for mye vekk fra den tildels reflekterte formen jeg ser her, og mot et "du er dom som et brød"-forum. At det er noen slike uttalelser, og noen diskusjoner som bærer preg av avreagering, er helt greit for meg. Jeg synes det bidrar til å holde temperaturen oppe og at det er positivt at de forskjellige forumistene viser personlige særtrekk, samtidig er jeg personlig glad det ikke er normen her.
(Skremmern, du vet jeg er redd for deg, ikke sant? Det lå ingenting mellom linjene her, jeg sverger.)
Sier de alle.
En liten avsporing, menneh ... Jeg er enig med deg, jeg. Jeg liker motstanden jeg får på FP, jeg liker å bli utfordret og flisespikket ihjel. Det har mye med måten FP styres på,tror jeg, for ledelsen har nå sett hva som ikke fungerer andre steder, og bruker sikkert av disse erfaringene i driften av sitt eget forum. Det jeg liker aller, aller mest, er at det eksisterer få "sånn er det bare"-regler. Man kan oute prikker, si det man mener (men man må regne med å måtte stå for det også), og man kan være direkte. (Å kalle noen domme som brø er helt sikkert sjeldent seriøst ment.) Man kan synge ut med det man har på hjertet, på godt og vondt, og det er unikt for FP. Jeg sier ikke at det er fryktelig positivt å gi noen inn, men man opplever hvert fall at folk er ærlige og rett frem med hverandre. På andre forum kveler man begynnende konflikter ved å slenger tråder i karantene, gi advarsler og utestenge. På FP får man lov å si det som det er, man stopper ikke konflikten før den får komme i gang, og det resulterer som regel i at konfliktene dør fort ut. Ingen sitter inne med noe, og kverning og oppgulp er kjedelig. På NM er forholdene helt annerledes, der opplever man såkalte "kjerringstikk" (grusomt ord, by the way), folk er utspekulerte og slemme med hverandre, og man kan alltid se at noe rører seg under overflaten. Så dagens moral må være: Spis grøten og bli ferdig med det!
|