|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#11 |
|
This is normal!
|
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren
Det er ikke utenkelig, og ingen av oss sitter med fasiten. At Schjenken sier at han ikke har diskriminert, betyr ikke at jeg må tro han. Basert på det jeg har lest og hørt i denne saken, ser jeg det som sannsynlig at ambulansesjåførene behandlet Farah som de gjorde pga at han er mørk i huden.
Schjenkens historie er ikke nødvendigvis sannhet. Selvfølgelig har han ikke fortjent det presset som har vært mot han etter denne hendelsen. Grunnen til at jeg synes han ikke har troverdighet, er at han dropper å kommentere flere av de problematiske sidene ved han og hans partners oppførsel.
Det stemmer ikke. Han skrev denne kronikken i Aftenposten en stund etter hendelsen:
Det er det da ingen her som har skrevet, er det vel?
Schjenken opptrådde som en offentlig tjenestemann i denne saken, og han er del av et system. Det er vel derfor Farah skriver som han gjør.
Men det gjorde de altså.
|
|
|
|