Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-09, 13:23   #11
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg vil forresten legge til en ting til også. Til de som sier at de hadde slått tilbake om mannen slo dem.

Det skal man nok ikke si så lett før man har vært der tror jeg. Jeg har stått og ønsket av hele mitt hjerte å ta igjen, men labbene ville ikke lystre. Selvom alle faktorer var til stede - ungene var truet osv. Det gikk ikke, jeg greide ikke. Så det er lett å si at man ville tatt igjen, men det er ikke sikkert det er det som skjer den dagen man faktisk står der.

Forhåpentligvis slipper de fleste av dere å oppleve dette i det hele tatt.

Og for ordens skyld så føler jeg for å legge til at de som sitter igjen med et inntrykk av at jeg er annerledes enn dere fordi jeg ble i et forhold hvor jeg ble mishandlet og at det ville aldri skjedd med dere - jeg håper det stemmer. Men er ikke så sikker på om man skal være hundre prosent trygg på seg selv i dette. Jeg er på ingen måte noe lite skjelvende aspeløv som skvetter hvis noen smeller i døra. Jeg er stort sett tøffere enn de fleste og sterk og helt annerledes enn slik man ser for seg en mishandlet kvinne. Og det inntrykket har jeg av de andre jeg kjenner som har hatt tilsvarende erfaringer også. Det tror jeg er viktig å få frem.

Veldig godt poeng dette, Smilefjes.
Som Smilefjes har jeg levd i et helvete med en mann som var direkte farlig, som slo og som brukte psykisk vold i tillegg sånn for sikkerhets skyld. Jeg har vært utsatt for ting som ikke egner seg på trykk i et åpent forum, men kan si det slik at mannen ikke er en du vil like å møte på åpen gate dersom du visste hva han er i stand til.

Til tross for dette visste INGEN hva jeg gjennomgikk, det var et sjokk for mine omgivelser for som Smilefjes er jeg en av de sterke kvinnene en ikke skulle tro ville bli i slikt. Det hører med til historien at jeg brøt ut, levde på hemmelig adresse og med voldsalarm i mange år. Nå står jeg fjellstøtt og vet med meg selv at jeg er en av de sterke som ikke lar seg pille på nesen.

Det er enkelt å si: Ja, om han slår så går jeg. Min påstand er at det ikke alltid er så enkelt i praksis som i teorien. Bildet er langt mer komplekst enn at det kommer et slag eller fjorten.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.