Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Holdninger til overvektige mennesker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-09, 15:29   #11
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Jeg vet at det går ann å lage sunnere mat som ikke er veldig dyr. Ikke det at jeg mener at svinekjøttdeigen og mais fra firstprice er sunn mat da, men ok, sunnere en grandiosa.. Sunn mat for meg er ferske råvarer, mineraler og vitaminer inntakt, ikke bare semi- sunt for å føle oss bedre.
Jeg lager konsekvent bare mat jeg "kan stå inne for" og jeg er student og fattig. Jeg vet også at det å gå tur i skogen er gratis, bra, og alt det der. Mend et er ikke poenget.

Poenget er at for en som lider av overvekt, ikek alltis synes det er like enkelt. Det er ikke alltid slik at en tur i skogen er nok, eller er det som skal til. Veldig mange overvektige er det av andre årsaker enn latskap.
Mitt poeng er at vi som samfunn burde kanskje prøve å finne nye løsninger for å forebygge problemet. Følger av dårlig kosthold er ganske mye mer enn ekstrem- fedme, og rammer maaange. F.eks så vil nærmere 50% av alle menn rammes av hjerte og kar-sykdommer. Dette er en enorm utgift for staten. Ved å få til løsninger som forebyger fra barnsben av, selv om de koster penger, vil kanskje lønne seg til sist?
Da tenker jeg på gjennomførbare tiltak som gratis treningsentere, subsidiering av sunn mat, subsidiering av produsenter som ikke bruker mengder av uheldige konserver etc, avgiftsbelegge mat med mye sukker, salt, etc.
Jeg er ikke noen ekspert og vet ikke hvilke tiltak som kan hjelpe, men jeg tror nå fortsatt at det finnes bedre løsninger enn de vi opererer med i dag..

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Emneord
holdninger, overvekt


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no