Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-06, 13:25   #18
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg ser absolutt poenget ditt Nenne og kjenner at jeg er litt enig.
På den andre siden stiller jeg meg tvilende om fysisk utholdenhet, fart og fremkommelighet bør være kriterium for å få barn. Hva med funksjonshemmede, rullestolbrukere, de med dårlig kondis, svært overvektige og andre som er lite kjappe og utholdende, bør ikke de få barn? Er det uforsvarlig av dem siden de ikke er i stand til å ”løpe etter barn hele dagen”? Gjør det overnevnte dem til lite egnede foreldre eller dårligere foreldre enn de som er fysisk i ”perfekt” tilstand?

Nå kan jo de gruppene du ramser opp her få barn på egen hånd stort sett da. Man kan jo ikke nekte folk å få barn fordi de er overvektige for eksempel, da ville jeg ha vært barnløs blant andre.

Det vi snakker om er jo hvem som skal få hjelp til assistert befruktning. Da kan man vel stille spørsmålet om det er riktig å hjelpe noen som ikke er i stand til å ta vare på barnet sitt på egen hånd. Nå vet jeg ikke om det gjøres i dag i det hele tatt, men det må i hvert fall være lov til å stille spørsmålet. Det er jo nettopp dette med om vedkommende kan ta vare på barnet selv jeg betviler hos såpass gamle mennesker som alderspensjonister.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.