Sv: Aleneforeldre og foreldremøter
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
him - jeg tror ingen er uenige i at det er smart å gjøre det man kan for å bygge nettverk.
Det er mer holdningen rundt de som ikke greier det man reagerer på.
Der synes jeg smilefjes satte fingeren på hvorfor i hvert fall jeg reagerte ganske sterkt på rine sin uttalelse. Faktisk så sterkt at jeg måtte gi henne en . Å uttale seg såpass unøyansert om en såpass personlig ting som det med nettverk er, egner seg i beste fall ikke i en slik setting som denne tråden.
Jeg ser at noen mener at det går sport i å misforstå rine, og da blir jeg rett og slett ganske oppgitt. Perception is reality, og hvis så mange som har reagert i denne tråden her reagerer, så kanskje den som kom med utsagnet burde gå i seg selv og vurdere om det kanskje kunne vært gjort på en annerledes måte.
Selvsagt er det beste å ha et nettverk som kan avlaste en, og selvsagt skal en forsøke å komme på foreldremøter (som jeg antar er grunnen til at rine reagerer så sterkt på dette, for hun sitter på andre siden når det gjelder foreldremøte og vm i dårlige unnskyldninger for ikke å komme), men i mange tilfeller er det ikke enkelt-penkelt å skaffe barnevakt i løpet av kort tid, og det gjerne til tross for at nettverket er på plass.