Sv: Drikker du alkohol på julaften?
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Også lurer jeg på hvordan dere som som sier dere bare drikket litt og aldri så det merkes på dere vet det helt sikkert?
Som stort sett alltid edru i stort sett alle situasjoner kan jeg ganske enkelt plukke ut hvem som drikker og ikke og det merkes for andre lenge før en merker det selv.
Godt spørsmål. Jeg drakk omtrent et halvt glass rødvin i går før ungene var i seng (og resten av glasset etter at de hadde lagt seg). Det var riktignok Amarone med 15% alkohol. Jeg syntes faktisk jeg merket litt av det halve glasset, så jeg stoppet etter det. Da kan det godt hende at Kløver hadde merket litt endring, hvis jeg drakk litt mer. Men det er en dag som er feststemt, og alle blir i et litt spesielt humør uansett om de har drukket litt eller ei. Selv synes jeg det blir litt vanskelig dersom jeg føler for å si til jenta mi hvor glad jeg er i henne og hvor flott det er at vi er samlet her på julaften, men blir redd for at det skal bli oversentimentalt fylleprat, på en måte. Ikke at det trenger å være det, men hvis jeg ikke er helt sikker på om det er Mamma eller vinen som snakker til jenta mi, blir det feil, synes jeg.