Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skal man få bestemme over egne penger? (Aftenposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-07, 20:32   #21
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal man få bestemme over egne penger?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

For meg blir begge disse eksemplene noe som det kunne vært gjort noe med mens vedkommende var i live, hvis det hadde vært vilje til det og man hadde tenkt så langt. Slektningen kunne ha tilgodesett faren din fordi han hjelper henne, i stede for at en datter hun aldri ser skal arve alt når hun dør. Det er fullt mulig å belåne eiendommer på en slik måte at man har nok penger mens man lever, men det blir fint lite igjen å arve.

Hun har i stor grad brukt opp pengene sine, særlig på slutten før hun fikk plass på hjem. Og hun bor på hjem, så det er ikke mye for datteren der å hente.

Jeg tror egentlig det det bunner ut i hos meg er familieforholdene. Men det er igjen en helt annen diskusjon. Det at man avkutter foreldre/barn fra sitt eget litt synes jeg høres riv ruskende galt ut. På en annen side har nok de fleste (ja, det finnes unntak) gode grunner til hvorfor de gjør det.

Anuk, når det kommer til å holde på pengene har du et kjempepoeng. Man trenger ikke gå flere generasjoner tilbake enn til min mormor, som sier at hun ikke vil bruke penger på sånn og sånn, for det er jo egentlig mammas penger. :rabla: Og mamma (som er enebarn) vil jo heller at mormor skal ha opplevelser og "eventyr" (dette kom nemlig frem i forbindelse med en tur til Spania mormor hadde fått tilbud om - hun har aldri vært i Syden), og at mormor skal være lykkelig nå, enn å få penger når mormor er død.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.