Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?
I ettermiddag var jeg, mannen og lille poden på snart to år ute og spiste. Kanskje ikke det aller beste tidspunktet på dagen i og med at klokka var halv seks så dagen begynte å bli lang for junior. Han bruker altså stort sett å være veldig grei, men idag var han litt smågrinete og misfornøyd. (overhodet ikke brannsirene heller altså) Vi fant ut at vi bare skulle forte oss og spise maten og så dra hjem.
Så kom det en dame bort til oss fra nabobordet og sa at det var så slitsomt for henne og ba oss om å få han til å være stille. Jeg sa at vi gjorde så godt vi kunne, men han er ikke fyllt to år enda så det var litt vanskelig. Hun sa at det var ikke hennes problem og ville ha matro. Jeg ble rett og slett litt paff. Hadde det jo enda vært på en fin restaurant etter åtte på en lørdag kveld, men dette var på en thaisjappe klokka seks på en søndag.
Jeg har altså full forståelse for at det kan være litt slitsomt, men på den andre siden så må man av og til regne med at slikt skjer mener jeg. Ev kunne hun ha flyttet seg. Hadde hun i det minste sagt ifra på en ok måte. Kanskje noe ala:" Jeg beklager virkelig, men jeg lurer på hvor lenge dere har tenkt å være her? Jeg har nemlig hodepine og ønsker å ha det stille."
Hva mener dere? Bør man dra midt i måltidet for å ikke forstyrre andre eller bør andre regne med at slikt skjer?
|