Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Jeg er nok skikkelig sær. Jeg irriterte meg for ikke så lenge siden over barn som snakket veldig høyt på kino. Ja, barnefilm, altså, og ja, jeg er klar over at det ER for barn. Men de snakket høyt, ropte og bråkte hele filmen. Det var dødsirriterende. Og foreldrene gjorde absolutt ingenting.
Det er jeg veldig enig i, barn bør læres kjøreregler i forskjellige settinger. Og mitt inntrykk er at det ikke lenger finnes en nedre grense for når barn skal ha glede av forskjellig underholdning. Noen 2-åringer er klar for en hel kinofilm, andre er veldig tydelig ikke det.
Men også her finnes det unntak, så det skal fryktelig mye til for at jeg sier noe. Når vi var å så på kino sist var det en veldig høylytt gutt ved siden oss, og jeg hadde så lyst til å si noe, men var veldig glad jeg ikke gjorde det. Det gikk opp for meg etterhvert at han nok hadde noen ekstra utfordringer, han kommenterte høylytt men koste seg tydelig med filmen. Tenk om jeg skulle ha ødelagt det for han og foreldrene, vi tåler jo tross alt litt selv også, og det bør være plass for alle filmen er ment og laget for.
|