|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?
Der er jeg også. Støy fra andres barn plager meg ikke nevneverdig, jeg er stort sett bare glad for at det ikke er mine barn som bråker.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja da hadde vi nok gått ja. Men det var ikke raseri, hyling eller løping. "bare" smågrining og sutrestemme. Dette var etter at vi hadde begynt måltidet så vi skulle bare spise opp og dra. Det snødde og var kaldt ute så det var ikke noe option å bytte på å ta han med ut. Jeg blir jo litt stressa selv også for han bruker å være veldig glad i sitte ute blant folk og spise å se på alt rundt seg. Rett og slett mitt første ubehagelige utebesøk med ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
I mål
|
Da tenker jeg at damen overdrev noe ekstremt, for å si det sånn. Sånt må man regne med, voksne kan jo bråke like mye. Vi har selv hatt veldig varierende seanser med S ute, og kan forsåvidt ha det ennå.. Jeg har tatt ham med ut noen ganger, når det har vært full skjærings, men ellers tenker jeg at på uformelle steder på uformelle tider må de andre tåle det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Off the map.
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Dette er vel grunnen til at jeg ikke tar med min toåring ut og spiser, for han er rett og slett ikke lett å ha med å gjøre.
![]() |
#25 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Som lillesøster veslevoksent sa til meg da en liten jente fikk et skikkelig trassanfall i butikken: "Er det ikke deilig at vi har slutta med sånnt mamma!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Passiv
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Smågrining eller sutrestemme er noe annet. Det bare rett og slett tåler man. Med forbehold om at det kan finnes smågrining og sutrestemme som er noe helt annet enn det jeg tenker på osv. Men såpass må man da tåle. Jeg tenkte sirkus av typen hvor de ikke kunne høre hva kelneren sa tre bord bortenfor jeg. Det kunne irritert meg veldig. |
![]() |
![]() |
#27 |
frakoblet
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Jeg har aldri sagt fra om slikt, selv om jeg ofte har irritert meg. Og jeg syns faktisk at det er den som har greia som bråker som skal gå, om det er noen. Greit nok at barn er barn og barn gråter, men det er foreldrenes ansvar å håndtere dem slik at oppførselen deres ikke går ut over andre.
![]() |
#28 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Litt må man tåle, men det kan sis på en fin måte om det plager enn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() |
![]() |
#31 |
Men først, kaffe!
Det er jeg veldig enig i, barn bør læres kjøreregler i forskjellige settinger. Og mitt inntrykk er at det ikke lenger finnes en nedre grense for når barn skal ha glede av forskjellig underholdning. Noen 2-åringer er klar for en hel kinofilm, andre er veldig tydelig ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Med & uten trylleformel.
|
Blir ordentlig trist av sånne holdninger.
![]() |
![]() |
#33 |
I mål
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Jeg synes faktisk kino er noe helt annet. Enig i at man må åpne for at noen har ekstra utfordringer, men foreldrene bør selv klare å vurdere om et barn forøvrig er klar for kino. En toåring er det kanskje ofte ikke. Jeg synes det er noe helt annet enn å lage noe lyd på et uformelt spisested. Voksne er jo heller ikke lydløse slike steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Jeg gleder meg til hverdagen er så lite slitsom at jeg irriterer meg over andre barns gråt! I dag hadde jeg bare tenkt; "å, så utrolig deilig at det ikke er jeg som trenger å foreta meg noe i forhold til det misfornøyde barnet" |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Av og til er det greit å tenke seg om ja før man sier ifra. Sist jeg var på kino irriterte jeg meg voldsomt over noen som lagde en slik rar summelyd hele tiden. Helt til jeg så at det var en som satt i en elektrisk rullestol som måtte flytte på hodestøtten for å tilpasse det til filmen og måten han skulle holde hodet på for å se best mulig..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg opplevde nylig noe lignende. Jeg var på et fly, og det satt et stort barn bak meg. Det sparket i setet mitt, det hylte og skrek som et lite barn, og først trodde jeg at det var det. Det oppførte seg alt annet enn "normalt". Jeg kjente jeg ble sur, men da jeg tok en nærmere titt, så så jeg at dette barnet var psykisk utviklingshemmet og at det var helt tydelig hvorfor faren reagerte som han gjorde. Jeg ble flau og glad for at jeg ikke hadde sagt noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Pauset
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Jeg tror ikke jeg hadde giddet ta med meg et så lite barn ut å spise. Har prøvd en gang, og det holdt. Det blir bare mas å måtte passe på at han holder seg i ro osv. Jeg syntes selv det er ok å slippe skrikende unger når jeg spiser ute, så jeg har en viss forståelse for damen på nabobordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Jeg har også opplevd og måtte ta ett av barna ut av situasjonen, men det er litt synd om man ikke kan få prøve og roe ned litt før man faktisk må gå til det skrittet. Synd att man ikke har litt takhøyde enn andre enn seg selv ( for enkelte ). |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Fjellpiper
|
Det var fint at du nevnte dette synes jeg. For det er så lett å sitte og tenke med seg selv hvordan alle andre bør oppføre seg. Jeg kan irritere meg over mye og mangt når jeg er ute. For eksempel veldig høylytte venninnegjenger som diskuterer personlige ting med hvinenede stemmer. Sutrende unger kan være slitsomme, men foreldre som kjefter og smeller synes jeg er verre (møter en god del av det her i England). Men jeg synes virkelig ikke jeg har noe med å si noe (med mindre det hadde vært snakk om regelrett psykisk terror mot barn naturligvis). Jeg vet ikke hvor andres sko trykker, f.eks. kan foreldre som kjefter være presset til sin grense der og da, og det å skulle sette seg til doms over det og komme med sånne kommentarer som HI beskriver kan komme til å ødelegge veldig mye for de som utsettes for det. Jeg går ut i fra at folk flest prøver så godt de kan å ta hensyn til andre, og gjør det samme selv, både ved å prøve å ikke bråke mer enn nødvendig og ved å lukke mine egne ører for det som for meg er unødvendig bråk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
frakoblet
|
Ojda. Det kaller jeg å sette tingene på hodet. Greit nok at det er dette som er konsekvensen, men slik du formulerer det er det ikke mindre enn ansvarsfraskrivelse. Og det er særs lite sjarmerende.
![]() |
|
|