Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-10, 13:09   #11
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Dette er noe av det verste jeg har lest på en stund. Det er greit at du og venninnene dine ikke tåler å ha et vanlig liv, men du kan ta å la vær å gjøre dere selv til representanter for resten av oss. Dere tilhører den lettstressa delen av befolkningen åpenbart. Ikke at andre kvinner er som dere.

Jeg synes det er utfordrende å være aleneforelder uten avlastning fra slekt/familie, holde stort og gammelt hus, stor hage, følge opp gammel og syk mor, håndtere en del andre ekstrabelastninger og å balansere alt dette med en 100% jobb. Det er kjipt å måtte styre en del for å komme seg til frisøren, eller at det er lenge siden jeg fikk lest en ordentlig bok. Jeg føler meg ikke lettstresset av den grunn. Jeg vil også ha meg frabedt å ha på meg at jeg på grunn av mitt kjønn er lettstressa. Tvert i mot synes jeg at jeg håndterer mye, og hvis kvinner i vanlige forhold, med vanlige barn, en bestefar eller onkel i nærheten og et relativt nytt og lettstelt hus skylder på at de som kvinner tåler litt mindre og derfor må jobbe redusert, da vet jeg ikke helt om jeg skal frese eller himle. Ikke av deg, Hyacinth, jeg tror ikke du mente det sånn, men uten troverdig og tung forskning bak tror jeg det er greiest om vi holder personlige opplevelser nettopp personlige så lenge annet ikke er dokumentert.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.