Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Det jeg tenker er at dette høres unektelig veldig hyggelig ut. Omtrent som mange hadde det rundt den lokale karnevalsfeiringa da jeg var barn. Eller på jobb der vi har tradisjon for høstsuppe. Ikke noe galt i det, man må gjerne ha tradisjoner med mat og hygge sammen med gode venner. Men dette er for meg noe helt annet enn innhold. Jeg kan ikke utelukke at det godt kunne ha utviklet seg en slik sedvane her i gården også hvis noen venner inviterte oss ett år og vi dem neste år og vips var vi igang. Men dagen har ikke noe innhold som er grunn for meg til å sette igang en markering eller feiring, selv om jeg ikke har noe imot å delta på en slik tilstelning hvis jeg blir invitert av andre. Hvis dagen etterhvert får sitt eget innhold slik at det blir en tradisjon for våre barn på linje med jul og nyttår, vil tiden vise.
Noen må kaste den første steinen for å få igang en hygglig tradisjon, jeg sitter skjelden og venter på steiner. Så her har vi vært foregangsfigurer.
Og de av dere som klager på unger som kommer med stygge kostymer, er halvhjertet pyntet og
tigger godis - kanskje de kommer fra hjem hvor foreldre er motstandere av feiringen - så ungene har måttet gjøre det beste ut av det selv, mens mor og far sitter hjemme og er mugne over
denne hersens tradisjonen som disse grusomme amerikanerene har tredd over hodet vårt?