Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stress

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-11, 22:04   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stress

Tja, hva gjør vi? Vi har blitt enige om standard her hjemme. Det hender jeg må se på at ting ikke er helt slik jeg ønsker at det skal være. Vi har egentlig bestemt oss for å skaffe vaskehjelp, men det var det å finne en vaskehjelp da.

* Vi har satt av en dag i uka hver hvor vi kan jobbe lenge slik at vi kan få unna jobb (og stress) på jobb.
* Vi har en familieplan i googlekalender som holder styr på oss alle. Det hindrer at jeg må detaljadministrere fra dag til dag. Dette er noe bare jeg kan holde i hodet mitt, så en kalender gjør at vi henger med begge to.
* Ukeshandling og gavelager gjør at vi ikke må innom butikker så ofte, og vi slipper "hva skal vi ha til middag idag"-problemet.
* Vi prøver, men lykkes ikke helt i å begrense mengden fritidsaktiviteter for ungene. Nå har vi laget oss et løp som er litt for hektisk, men som vi ikke kommer ut av før til våren.
* Vi har lært guttungen å ta buss. (Det er utrolig hvor mye det letter faktisk)
* Ungene må gå til og fra skolen og til og fra fritidsaktiviteter i nærmiljøet selv.
* Jeg prøver å ikke la meg stresse av at vi har litt i underkant tid til å følge opp venner. Dessverre fører det til at vi har litt mindre nettverk enn vi kunne hatt. Dette er et punkt vi stadig tar opp til vurdering.
* Vi prøver å være tydelige på hva slags behov vi har i helgene, "jeg må jobbe mest mulig" er en setning vi helst ikke skal si fordi det ødelegger helgeroen i hele familien.
*Vi har nok måttet fire på kravene med hensyn på egne fritidsaktiviteter. Vi har satt oss i en situasjon hvor familien er fritidsaktiviteten om vi skal si det på den måten. Trening derimot prøver vi å få til for begge to da vi har erfaring med at det gir mer overskudd enn det tar.
* Jeg prøver å ikke tenke på hva naboene tenker om oss. Jeg tror de synes vi har for mye å gjøre og pynter for lite rundt huset. Men dem om det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.