|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressFine tråden! |
|
|
|
#42 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressKjenne meg igjen i det SF. Excel og regningsbetaling gir sjelero.
|
|
|
|
#43 |
|
maler
|
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressJeg også liker at budsjettet stemmer. Jeg liker ikke når det ikke stemmer. Jeg liker også når bemanningsplanene går opp på jobb og jeg får til planleggingen på en slik måte at folk blir happy. Excel er min venn.
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stress
Jeg er både enig og uenig med deg. Er også alene, omtrent ingen avlastning og ingen familie her som kan hjelpe. Er man to voksne sier det seg selv at man ofte i alle fall har mulighet til å gjøre ting alene, kan jobbe inn kvelder osv. Er man alene kan man gjøre slike ting også men da må man ofte skaffe seg barnevakt som koster. Så det er ikke alltid bare bare.
|
|
|
#45 |
|
Bare sær
|
|
|
#46 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nja.
|
|
|
#47 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressJeg har ikke budsjett, og ville blitt veldig stresset om noen forlangte at jeg skulle ha et og bruke tid på det en gang i uken. Jammen er vi forskjellige. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det vil jeg også!! |
|
|
|
|
|
#49 |
|
weird
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressJeg har også gjort noen grep underveis.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#51 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressVi har fått et mindre stressende liv etter hvert som barna har blitt eldre. Ellers har vi alltid hatt gode rutiner, travle jobber, har verken hjelp til barnepass eller i huset, bor i gokk og kjører til og fra fritidsaktiviteter hver dag, men er et team og drar lasset sammen. Sist redigert av 007 : 29-10-11 kl 14:43. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressJeg har hatt stor nytte av å jobbe med mer mental tilstedeværelse. Dette er relativt lett når man har en toåring i hus, for det er bare å følge hans oppmerksomhet og begeistring for alt som skjer. Jeg bryr meg ikke om at hverdagslige aktiviteter som handling, rydding og matlaging tar lang tid, men forsøker å tenke på det som kvalitetstid for oss begge to (jeg er alenemor). Når man klarer å være til stede her og nå, bruker man mindre av sin kapasitet på mentale aktiviteter som grubling og bekymring. Det hjelper mot stress. |
|
|
|
#53 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressDet med mental tilstedeværelse er viktig ja, det er noe jeg absolutt skulle lært meg. Noen gode tips Pida? Jeg syns det er lett å tenke at jeg skal jobbe med det, men i praksis får jeg det ikke til. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
Tja, jeg har lest litt i hist og pist, blant annet om mindfulness/oppmerksomt nærvær, men jeg er altfor utålmodig til å drive systematisk med meditasjon og den slags. Derimot forsøker jeg bevisst å ha fokus på det jeg til enhver tid holder på med, og det hjelper veldig å bruke sansene aktivt, særlig hørselen. Jeg forsøker å være mindre tenkende og mer sansende, kan du si. |
|
|
|
#55 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressHm, må øve på det ja. Spesielt det med å ha fokus på det jeg holder på med i øyeblikket. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressSvært aktuelt. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Excel |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressAlltid ha det ryddig (dvs ikke la ting flyte) gjør meg mindre stresset og i bedre humør |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Textrovert
|
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressJeg/vi har gjort følgende:
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende Sist redigert av Divine : 04-11-11 kl 14:07. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressBarna er nå 3,5 og 5 år, så vi har hatt det travelt. Fra August fikk vi kollektivtilbud som fungerer. Dvs 20 min på bane, aldri over en halv time fra dør til dør.
|
|
![]() |
|
|