Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Harde treningsøkter mer effektivt både for styrke og utholdenhet

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-12, 23:36   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Harde treningsøkter mer effektivt både for styrke og utholdenhet

"Jenter skal gjøre som gutta - Tren hardt og intenst. Det er beinhard styrke og tøff intervallltrening som gjelder".

http://www.dagbladet.no/2012/06/06/t...2012/21948200/

Med utgangspunkt i artikkelen fra Dagbladet lurer jeg på om dere har samme erfaringer? Løfter dere tungt med få repitisjoner når dere trener styrke?

Med tanke på trening der hovedformålet er vektnedgang, - hvilke erfaringer har dere når det gjelder forholdet mellom styrke og utholdenhetstrening? Jeg vet en kombinasjon av begge er å foretrekke men trener dere da begge på samme dag? Og i såfall, i hvilke rekkefølge?

Jeg er igang med trening igjen men vekta står bomstille. Jeg foretrekker styrketrening fremfor utholdenhet og tror vel noe av problemet ligger der muligens.

Skulle veldig gjerne likt å høre erfaringer fra andre. Særlig de som bikker litt oppver mot 40 og over da jeg synes det er enormt stor forskjell å gå ned i vekt nå i forhold til tidligere. Jeg gjør jo akkurat det samme men det funker ikke.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.