Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Harde treningsøkter mer effektivt både for styrke og utholdenhet

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-12, 01:24   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harde treningsøkter mer effektivt både for styrke og utholdenhet

Du skal trene temmelig hardt styrke for å matche kaloriforbrenningen av en løpetur, altså. Jada, du bygger muskler og øker basalforbrenningen, men denne uken har jeg svidd av nesten 2000 kcal på løping. Det er ikke lett å matche med styrke. Sånn hvis vekten er poenget.

Og ja, det er flere som merker at det plutselig ikke er bare å kutte ut sjokolade på ukedager og trene bittelitt for å normalisere vekten. :snartførti:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 01:33   #22
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Det vet jeg, Candy, om den var til meg. Det er derfor jeg setter inn et gir til nå. Jeg er ikke lagd sånn at jeg gidder ALT på en gang. Jeg må lure meg selv litt. Nå skal jeg se på kostholdet mitt, også skal jeg legge inn litt kardio. Litt. Jeg greier maks to minutter løping for tida - og det er en god forbedring fra mitt halvminutt for to måneder siden.

Gammel 01-07-12, 01:38   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, den var egentlig til HI.

- No. 4 -
Gammel 01-07-12, 02:13   #24
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hehe, ok. Tar det til meg læll! For jeg trenger litt mer motivasjon for å hive meg på kardioen. Jeg har ikke funnet en eneste måte som jeg virkelig liker. Spinning? NEI. Zumba og denslags? Hell no. Ellipsemaskin. For noe tull. Roing? Hahahaha! Jeg skal ikke nærme meg maskina engang. Da står vi igjen med mølle. Meh. Så det er bare å stille seg på mølla og trykke på knappen for å få båndet til å gå.

Gammel 01-07-12, 10:54   #25
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Selvfølgelig. Helt enig. Mitt svar var bare basert på ..

Mitt innlegg var egentlig helt uavhengig av ditt, altså.

Men til ditt spørsmål om hvordan motivere seg til kondisjonstrening: jeg kan bare svare for min egen del, men jeg blir mest motivert av å komme meg ut i frisk luft, og å se ting. Derfor jogger jeg utendørs, og legger joggeturene til steder hvor jeg får fin utsikt. (Jeg vet det ikke er alle som kan jogge ute, da. Så all sympati til dere.) Og så synes jeg det er mer motiverende jo bedre kondis jeg får! Det er derfor en kneik i starten. jeg kan dessverre ikke ta i så mye som jeg ønsker i begynnelsen, pga vonde bein. Men når jeg har kommet meg opp på et visst nivå, blir det lettere å jogge, og det gir en frihetsfølelse som også er motivasjon i seg selv.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 16:51   #26
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Mitt innlegg var egentlig helt uavhengig av ditt, altså.

Jeg var visst spesielt treig i oppfattelsa i går.

Jogge ute, ja. Jeg har funnet en liten sti der jeg vil være relativt alene, tror jeg. Kanskje jeg skal prøve meg på den i sommer. Den tar ca ti minutter å gå hver vei og jeg kan se hvor mange uker jeg bruker på å orke å jogge hele fram og tilbake. Tar ti minutter å gå til den også, så da får jeg varma opp litt på forhånd. 2-3 ganger i uka med den og 3 ganger styrketrening på senter.

Gammel 01-07-12, 18:09   #27
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Hehe, ok. Tar det til meg læll! For jeg trenger litt mer motivasjon for å hive meg på kardioen. Jeg har ikke funnet en eneste måte som jeg virkelig liker. Spinning? NEI. Zumba og denslags? Hell no. Ellipsemaskin. For noe tull. Roing? Hahahaha! Jeg skal ikke nærme meg maskina engang. Da står vi igjen med mølle. Meh. Så det er bare å stille seg på mølla og trykke på knappen for å få båndet til å gå.

Prøv enkle tøffe timer type Puls, noen med step eller vippebrett. Det er en fordel å være sterk i mage, rumpe, lår og overkropp.

Gammel 01-07-12, 22:13   #28
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Prøv enkle tøffe timer type Puls, noen med step eller vippebrett. Det er en fordel å være sterk i mage, rumpe, lår og overkropp.

Du aner ikke hvor feil person du sier dette til. Jeg liker ikke saltimer. Punktum. Og dette kommer fra ei som elska dansetimer i sin tid. Klassisk, jazz, moderne - jess. Men nå, når jeg føler at kroppen virkelig ikke er på lag med meg, så misliker jeg intenst sånne timer. Den dagen rumpa er mindre og kondisen bedre, så kanskje.

Gammel 02-07-12, 11:05   #29
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Du aner ikke hvor feil person du sier dette til. Jeg liker ikke saltimer. Punktum. Og dette kommer fra ei som elska dansetimer i sin tid. Klassisk, jazz, moderne - jess. Men nå, når jeg føler at kroppen virkelig ikke er på lag med meg, så misliker jeg intenst sånne timer. Den dagen rumpa er mindre og kondisen bedre, så kanskje.

Ok, og du fant ikke engang glede av zumba? .

Gammel 02-07-12, 15:14   #30
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Ok, og du fant ikke engang glede av zumba? .

Nix. Jeg tvang meg gjennom noen timer, og det var jo ok da jeg var der. Der og da. Men som en gjennomgående dette skal jeg gjøre hver uke-greie ... nei.

Men nå skal jeg beseire denne stien i løpet av sommeren!

Gammel 02-07-12, 15:50   #31
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jolie er min tvillingsjel når det gjelder trening, ser jeg. Har prøvd meg på saltimer, men motiveres virkelig ikke av en peppy dame som tror hun er kjempegod på å motivere og i tillegg har jeg en intimsone på sånn ca en kilometer. Men jeg løper ute og på mølle og det er helt greit nok, spesielt på mølle er det jo veldig enkelt å se progresjon fra uke til uke og det liker jeg.

Nei, gi meg en skikkelig styrkeøkt, det er mye, mye bedre.

Gammel 02-07-12, 16:06   #32
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Jeg er heldig med instruktørene. Flere er 35 år eller mer og har 15 års erfaring som instruktører. Ei er lege, en annen fyisoterapaut. De er alle svært personlige gruppetrenere som snakker direkte og gjerne retter på meg. Nå skal senteret stenges for ett år. Det skal rives og bygges nytt. Og i den anledning lovte den ene instruktøren at vi skulle få slite med de samme gamle i nytt senter. Her kommer det ikke svenske aerobic brudar på 20 år. Men jeg forstår at ikke alle har det tilbudet.

Og jeg forstår det med tung i kroppen. Min kropp virker best til spinning. Jeg har kraftig rumpe, legger og lår. På de Puls timene jeg nevner, er det overvekt av slanke kvinner som sikkert er raske løpere. Jeg synes timene er skikkelig tunge, og derfor tenker jeg at de er bra for meg. Jeg trener utenfor komfort sonen.

Gammel 02-07-12, 16:47   #33
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke det at jeg ikke klarer å gjennomføre, formen er faktisk ganske bra, men det er jo så gudsjammerlig kjedelig. Halvveis ut i timen er jeg møkklei og har lyst til å skade både instruktøren og musikkanlegget.

Gammel 03-07-12, 00:31   #34
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

jolie er min tvillingsjel når det gjelder trening, ser jeg. Har prøvd meg på saltimer, men motiveres virkelig ikke av en peppy dame som tror hun er kjempegod på å motivere og i tillegg har jeg en intimsone på sånn ca en kilometer. Men jeg løper ute og på mølle og det er helt greit nok, spesielt på mølle er det jo veldig enkelt å se progresjon fra uke til uke og det liker jeg.

Nei, gi meg en skikkelig styrkeøkt, det er mye, mye bedre.

Som om jeg skulle skrevet det selv.

Jeg tror ikke jeg har vært på en saltime siden slutten av 90-tallet eller noe sånt, og ikke har det vært mange av dem heller. Jeg foretrekker å konkurrere med meg selv og kjøre mitt eget løp, rett og slett. Spesielt når det kommer til styrketrening.

Gammel 03-07-12, 00:47   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg var visst spesielt treig i oppfattelsa i går.

Jogge ute, ja. Jeg har funnet en liten sti der jeg vil være relativt alene, tror jeg. Kanskje jeg skal prøve meg på den i sommer. Den tar ca ti minutter å gå hver vei og jeg kan se hvor mange uker jeg bruker på å orke å jogge hele fram og tilbake. Tar ti minutter å gå til den også, så da får jeg varma opp litt på forhånd. 2-3 ganger i uka med den og 3 ganger styrketrening på senter.

Det er jo ulike ting som motiverer ulike personer, men jeg kan jo si hvordan hvordan jeg gikk fra å være En som hater jogging til En som løp halvmaraton på trekvart år.

1. bud: løp sakte nok. Mye saktere enn du tror. Det er ikke tull at du skal kunne snakke mens du løper.

2. bud: bli distrahert av noe. Jeg brukte faktisk lydbøker i starten, for å slippe å tenke på hvor mye jeg hatethatet å løpe. Etter hvert skiftet jeg til hard og aggressiv musikk. Litt av vitsen er å holde ut litt lenger, og overholde bud 1.

3. bud: Mål deg. Det er nesten ingenting som gir raskere progresjon enn løping når man starter fra et noenlunde lavt nivå. Hvis man liker duppedingser, så kan alsken løpeapper og pulsklokker være glimrende både for dette, bud 2 og bud 1. Ellers kan du bare ta tiden. Men du vil se en kjapp fremgang, uansett hvordan du måler. Bare husk bud 1.

- No. 4 -
Gammel 04-07-12, 00:25   #36
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er jo ulike ting som motiverer ulike personer, men jeg kan jo si hvordan hvordan jeg gikk fra å være En som hater jogging til En som løp halvmaraton på trekvart år.

1. bud: løp sakte nok. Mye saktere enn du tror. Det er ikke tull at du skal kunne snakke mens du løper.

2. bud: bli distrahert av noe. Jeg brukte faktisk lydbøker i starten, for å slippe å tenke på hvor mye jeg hatethatet å løpe. Etter hvert skiftet jeg til hard og aggressiv musikk. Litt av vitsen er å holde ut litt lenger, og overholde bud 1.

3. bud: Mål deg. Det er nesten ingenting som gir raskere progresjon enn løping når man starter fra et noenlunde lavt nivå. Hvis man liker duppedingser, så kan alsken løpeapper og pulsklokker være glimrende både for dette, bud 2 og bud 1. Ellers kan du bare ta tiden. Men du vil se en kjapp fremgang, uansett hvordan du måler. Bare husk bud 1.

Takk for gode råd!

1) Nå er det engang sånn at jeg har skikkelig dårlig kondisjon, og det er ikke falsk beskjedenhet. Nå i starten er det enten sånn at jeg må løpe, eller så må jeg snakke. Senere kan snakketempoet komme. Om jeg skal drive og gå helt til kondisen kommer, så dropper jeg ut etter kun kort tid. Å gå, fort og langt, er enda mer kjedelig enn å løpe.

2) Musikk er en selvfølge. Lydbøker tror jeg ikke at jeg fikser.

3) Nå har jeg funnet meg en fast liten snutt jeg skal greie å løpe i løpet av sommeren - det får være måling nok akkurat nå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.