Sv: Kronikk i Dagbladet
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Ja, hva om du var en av disse pasientene, ville det vært bra nok for deg? Jeg synes det er forskjell på om den ansatte gjør en god nok jobb og om totalpakken er bra nok. Så spørs det hva man gjør med det. Du synes det er greit at ditt barn ikke lærer noe i matematikk på skolen, jeg er i samme situasjon og synes det er hårreisende. Det betyr ikke at jeg synes læreren gjør en dårlig jobb, på ingen måte. Og derfor nøyer jeg meg med å be om ekstra bok og vurderer hvor jeg kan engasjere meg i saken ellers. Men jeg synes like fullt det er hårreisende at han ikke lærer noe som helst i et av de viktigste fagene.
Hvis det hadde vært en lege der til 30 pasienter ville jeg nok vært temmelig takknemlig for å i det hele tatt å ha fått hjelp, men jeg ville nok i etterkant ha jobbet for mer ressurser til helsevesenet - ikke skjelt ut legen som gjorde så godt han/hun kunne.
Du er nok mer idealistisk enn meg. Siden jeg vet hvordan det står til med ressurser på skolen, er jeg så pragmatisk at jeg tar undervisningen hjemme. Det gjør du også har jeg forstått. Forskjellen er at jeg bare har innfunnet meg med det mens du fremdeles kjemper - og det er kanskje du som har rett - vi burde kjempe for mer ressurser til skolen. Jeg synes det er bra at du kjemper mot systemet og ikke mot læreren.