Sv: [NRK] Sanninga om trening
Opprinnelig lagt inn av jolie, her.
Men det er gammelt nytt, er det ikke? Kosthold har noe sånt som 80 % (?) å si for vektnedgang. Om du førte loggbok i tiden før og underveis i treninga, ville du sikkert sett at du fikk i deg noen ekstra kcal daglig som kan forklare at du ikke gikk ned i vekt. De fleste overvurderer også hvor mye kcal de forbrenner under trening (og unner seg litt mer mat/snop fordi de var så flink til å trene - sier ikke at det gjaldt deg, men sånn generelt).
Videre la du nok ikke på deg så mye muskler. Vi har bare potensiale for å legge på oss rundt 3-4 kilo muskler i løpet av et år. Og da skal du trene (og spise) spesielt for å nå det.
Jeg kjenner de som har jogget seg slanke, for å si det sånn. Så nei, det er helt klart at det å trene seg ned i vekt med minimale kostholdsendringer er noe som funker for en del. Men man må like trene mye ja.
Jeg burde jo merke vektnedgang om jeg i utgangspunktet står stille vektmessig, så begynner trene en god del uten å forandre kostholdet nevneverdig? Ble ikke noe mer snop eller å unne seg noe mer. Skulle jo miste noen kg (var planen).
|