Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Når folk tror de vet alt om deg og din sykmelding

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-14, 23:29   #11
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når folk tror de vet alt om deg og din sykmelding

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Vet ikke. Men offentlige bilder tenker jeg er godt innenfor. Det samme med bilder som innleveres av andre (som i en situasjon jeg vet om der en ansatt var venn med en influensasyk som plutselig var på intensiv heisatur med dertil posting på Facebook. Dette ble vist til arbeidsgiver).

Bilder man legger ut på nettet, særlig om det er FB (sjekk hvem som har retten til bildene du legger der) er pr. def. offentlige. Mange vet ikke eller forstår ikke det. Arbeidsgiver kan vel ikke anklages om hen bruker slikt, det kan neppe kalles "skaffe seg innsyn i" med tanke på hvor enkelt det er å se for hvem som helst.

Det er ikke gøy å legge ut sytebilder og sytestatuser, for min del er jeg ikke i stand til å legge ut noe som helst når jeg har grunn til å syte. Etterpå er jeg bare lettet.

Helgeturen min avklarer jeg med lege, og har heldigvis så god dialog med arbeidsgiver at det er greit. Derfor vil de neppe reagere om jeg legger ut en kosestatus. Tilfellet som startet denne tråden hadde vel ikke "god dialog" med arbeidsgiver, men turen var avklart med NAV.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.